Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med det på Classy kort når vi har EVGA sin voltage controller og kan sette opptil 1,35 vcore?

Kurio har ikke Classified, og han sier han skal kjøpe 3 stk. Burde jo prøve å stille spenninga på sine GTX780 først mtp at han har vannblokk på dem :)

Endret av DuraN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drittkort. Artifacter jo som juling i Valley selv på 1370 mhz 1.35v. Prøvde alt fra 1.3 til 1.35, like ille hver gang. Kjører den 130% power target BIOS'en, ikke Tech Inferno. Hvilken kjører du, minhund? Nizzen?

Lurer på om Classified tool ikke setter riktig spenning, se om jeg får målt med multimeter i morgen. på 1.3v 1397mhz core blir ikke kortet varmere enn 79 grader.

Evnt får jeg prøve å skaffe meg et annet Classified, ASIC på dette er 79.5% så ikke kjeeempebra :)

Lenke til kommentar

Drittkort. Artifacter jo som juling i Valley selv på 1370 mhz 1.35v. Prøvde alt fra 1.3 til 1.35, like ille hver gang. Kjører den 130% power target BIOS'en, ikke Tech Inferno. Hvilken kjører du, minhund? Nizzen?

Lurer på om Classified tool ikke setter riktig spenning, se om jeg får målt med multimeter i morgen. på 1.3v 1397mhz core blir ikke kortet varmere enn 79 grader.

Evnt får jeg prøve å skaffe meg et annet Classified, ASIC på dette er 79.5% så ikke kjeeempebra :)

Hva kjører du på minnet, jeg får artifacts ved for høy minneklokk også.

Jeg kjører med 130% PT biosen

Lenke til kommentar

Hva kjører du på minnet, jeg får artifacts ved for høy minneklokk også.

Jeg kjører med 130% PT biosen

Prøvde med 0% OC på minnet også. Samme BIOS som meg da.

Er vel bare uflaks i silikonlotteriet nok en gang. Gudene vet hvor mange Athlon XP CPU'er jeg gikk gjennom. Hadde sannsynligvis Norges dårligste XP1600+ og XP2500+ Barton. Ingen av 3930K'ene mine klokka bra, måtte kjøpe en ferdigtesta en. i7 930'en klarte SÅVIDT 4 Ghz, da med høy spenning. HD5870-kortet mitt var drit, HD6950 likeså. GTX 470 klokka elendig, GTX 670 også. Uflaks-lista er lang :D

Lenke til kommentar

Hehe, ja det vil jeg si. Min i7-920 klarte jo nesten 4 GHz på stock spenning (1.25V). :wee: Selv om jeg for sikkerhetsskyld øket dette til nærmere 1.30V for å få bunnsolid system. Og var helt oppe i 4,4 GHz før den toppet taket på rundt 1,4V.

Men det var den gang, nå begynner chippen å bli litt sliten og klokker ikke like bra. But well, cant blame it.

Lenke til kommentar

Hvor høyt klarer dere å klokke minnet og spille stabilt?

Har litt problemer med at spill plutselig krasjer eller at maskinen restarter mens jeg spiller hvis jeg stiller minnet over 1650mhz. Men hvis jeg kjører benchmarks som 3DMark Firestrike Extreme og Valley Benchmark Extreme så fungerer det helt fint :huh: Har GPU'en på 1300mhz (Kunne sikkert gått høyere men har ikke prøvd enda) Er ihvertfall helt sikker på at det minnet som gjør at spillene plutselig krasjer eller maskinen restarter siden dette sluttet når jeg justerte den ned. ASIC er 79.1%

Har lagt ved et bilde så dere kan se hva jeg har stilt inn tingene på :hrm:

post-149834-0-36625700-1377951303_thumb.jpg

Endret av OleMortenF
Lenke til kommentar

På stock volt kan jeg ha minnet på 1800mhz, men så har jeg ganske høy asic, 94,6%.

Men du skal ikke trenge å justere PEXCDD (pci-e volten), så den kan du bare ha på 1.05V.

Ville ikke gått noe særlig høyere enn 1.65V på minnet.

Jeg kan anbefalle å bruke tomb raider sin benchmark, men da må du ha spillet. Der ser man lett om det kommer noe artifacts, å se om det er nok volt eller ikke. Valley tester ikke kortet godt nok synes jeg.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...