Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

http://wccftech.com/nvidia-release-date-gtx-880-gtx-870-october-november/

Må si det frister litt å returnere 780ti'en, og kjøre 570 mens man venter. hmm :)

Når den tid kommer legger jeg ut 780Ti kortene for salg ETTER jeg har fått 880GTX kortene i posten og ser på det jeg evt får for 780Ti kortene som rein bonus, evt lommepenger jeg kan kjøpe en pølse og brus for :)

Joda, det er en fin måte å approache det på, men ser for meg at man fort må selge korta for halv pris(?)

Drite penger gjør jeg heller ikke så må nesten være en liten onkel skrue iblandt, hehehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer angående EVGA precision saken.

We understand that there is a lot of confusion and misinformation in the internet community about Guru3D’s article titled “Did EVGA just Steal the Rivatuner RTSS design concept into PrecisionX 15 ?”. We would like to clarify the following:

1. Precision’s original main GUI concept was designed and provided to the community by EVGA in 2008.
  2. The RivaTuner control panel and backend code in prior versions of Precision were developed and is owned by the RivaTuner developer. EVGA does not own the source code for any RivaTuner code. EVGA paid for the development and distribution rights per the contract.
  3. The new EVGA PrecisionX 15 was coded from scratch by EVGA without copying any of the RivaTuner code.
  4. Both RivaTuner and EVGA PrecisionX 15 make use of the NVIDIA NVAPI to communicate with NVIDIA graphics cards and drivers, which is owned and provided by NVIDIA.

Some people mentioned that the file structure in EVGA PrecisionX 15 is similar to the previous version of Precision. During development, we referenced the USF skin format (which has been published by RivaTuner developer at Guru3D forums in 2009http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=3316361&postcount=8 to allow the community to create their own skins). The above mentioned feature would make it simple to allow users to recompile any previous skins to work with the new version of PrecisionX 15. However, we do understand the confusion caused by trying to maintain this feature and we will change it in the next release.

Next, it was also mentioned that the code contains text references (not code) to the word “RivaTuner” and the word “RTTSH.dll”, a RivaTuner file. This actually came from the user interface localization / help (wording). During the original Precision development, EVGA worked with several outside firms to help translate user interface help files into various languages, unfortunately this is a misprint in the translation files and will be fixed. Again, no RivaTuner code was ever used in EVGA PrecisionX 15. We apologize to the RivaTuner developer for this error.

Originally our goal was to add more features such as 64bit OSD, Steam, updated voltage controls, and more to a new version without changing the Precision user’s experience that they were already familiar with. Unfortunately, the “similarities” between the two programs have led people to believe that EVGA might have copied the code and design from RivaTuner, which is not the case. Given the circumstances, in order to remove any questions and to further differentiate it visually from the previous versions of EVGA Precision, EVGA has decided to listen to the community and suspend the downloading of EVGA PrecisionX 15 temporarily while these updates are being implemented.

Please remember, Precision was and is built for the community and without the community EVGA Precision and many other overclocking utilities would not be where they are today. It is EVGA’s commitment to continue investing in the development of PrecisionX by adding the features the community asks for while providing it free of charge!

Thank You,

EVGA

Lenke til kommentar

Steam er overlegent origin, ingen tvil om det. Men noen ganger så er det lov å hate steam, spesielt programmer som krever at du har det.

Et OC-program har ikke noen fordeler inne på steam annet enn at det er der. Bare noen massive nedsider.

Som at du bør/må være tilkoblet nett. (Ikke en selvfølge når man klokker)

Når man OCer og PCen klikker så må du først logge deg på, oppdatere, få ny tilgangskode fordi du har (selvsagt) gjort systemendringer, vente, få litt reklame, skru på offline modus. Og har du uflaks så funker det ikke, kanskje fordi PCen klikket?

Nei huff. Da ønsker du et program på 2MB som skrur seg på automatisk med en gang PCen starter, lenge før steam har lastet seg inn. Ja gud forby, jeg har ikke steam på OC maskina alltids.

Så bra det fortsatt er bedre alternativer. :)

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Steam er overlegent origin, ingen tvil om det. Men noen ganger så er det lov å hate steam, spesielt programmer som krever at du har det.

Et OC-program har ikke noen fordeler inne på steam annet enn at det er der. Bare noen massive nedsider.

Som at du bør/må være tilkoblet nett. (Ikke en selvfølge når man klokker)

Når man OCer og PCen klikker så må du først logge deg på, oppdatere, få ny tilgangskode fordi du har (selvsagt) gjort systemendringer, vente, få litt reklame, skru på offline modus. Og har du uflaks så funker det ikke, kanskje fordi PCen klikket?

Nei huff. Da ønsker du et program på 2MB som skrur seg på automatisk med en gang PCen starter, lenge før steam har lastet seg inn. Ja gud forby, jeg har ikke steam på OC maskina alltids.

Så bra det fortsatt er bedre alternativer. :)

ja bra sagt. er jo selvsagt helt unødvendig å bruke steam til selve OC.

Lenke til kommentar

Mitt 780Ti blir også latterlig varmt, trenger kanskje noe mer radiatorflate, veldig usikker. Ble ikke noe merkbart bedre med 2x D5s på full pupp heller. Trodde litt hard-flow hadde eventuelt en innvirkning.

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

Mitt 780Ti blir også latterlig varmt, trenger kanskje noe mer radiatorflate, veldig usikker. Ble ikke noe merkbart bedre med 2x D5s på full pupp heller. Trodde litt hard-flow hadde eventuelt en innvirkning.

Mine blir varme (50c) fordi det er en million grader ute, jeg har skråtak på rommet PC'en står i og sola skinner på det hele dagen. Venter til det blir gråvær igjen! Gidd å benche med vanntemp på 35c...

Lenke til kommentar

Termometer er undervurdert. Man gjetter litt på måfå når man ikke kjenner radiatortemp, blokktemp, vanntemp etc... :closedeyes:

Er ikke sunt å drikke midt på dagen! Jeg har jo vanntemp-måler skrudd inn i loopen...

Er vel heller dehydreringen som gjør det i denne varmen. :p

Dog var innlegget ment til "Sermoni". ;)

Lenke til kommentar

Hvor varmt under f.eks bf4 spilling 1 time? Med køstom loop ligger vel normalen på 45-50 grader load.
Lenke til kommentar

Hvor varmt under f.eks bf4 spilling 1 time? Med køstom loop ligger vel normalen på 45-50 grader load.

Med 1.44V så blir det fort 73c.

Skyldes nok svært dårlig loop og lite radiatorflate (240mm+180mm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...