War Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Ja på den siden blir det noe annet, lurer på om de håpet ingen skulle merke noe eller om de bare gir blaffen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Blir spennende å høre fra Evgas offisielle hold om dette Unwinder virker ikkje særlig imponert. Altså han som har utviklet rivatuner. http://forums.evga.com/Is-EVGA-Precision-50-coming-soon-m2170480-p2.aspx Endret 16. juli 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Da må EVGA tro at folk er dumme. Jeg venter i spenning selv, Nizzen. Endret 16. juli 2014 av ZentiX Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 For å snakke litt om Evga PX: Support for wireless Bluetooth overclocking via custom Android app Det er ventet at dette skal være det nye "EVbot" Så da kan man bruke f.eks mobilen som en EVbot device. Håper bare dette er lagt inn med en gang, slik at vi slipper å bruke Evbot eller å bruke classytool til å stille opp volten på skjermkorta. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Guru3D kan kysse meg midt i, de er EKSTREMT MSI-biased pga Afterburner/Rivatuner-greia. Ser frem til å teste PX15 jeg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) PX 15 er online! Bruker det nå Lasta det ned fra steam... Uansett, her er litt lesing om PX 15 og utviklinga.. Greitt å vite begge sider om saken.. http://steamcommunity.com/app/268850/discussions/0/41973820471952647/ Endret 16. juli 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 For de som hater steam, så finnes det en standalone versjon: http://forums.evga.com/EVGA-PrecisionX-15-500-Released-m2191593.aspx Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Får ikke aktivert Over Voltage i den nye versjonen :/ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Får ikke aktivert Over Voltage i den nye versjonen :/ Du får jo satt den opp til 1.21 v vel? Det gjør jeg.. For mere, så må man ha classytool.. Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Reinstallerte den så virka det hehe, vet ikke helt hva som skjedde Lenke til kommentar
War Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Begrensninger er døvt. Skulle hatt alle 16A i 230v rett inn på kortet om man ville Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 LOL! Gøy lesing om PX 15 Well, new EVGA Precision X is released so I was finally able to peek inside it and quickly review the contents of “100% in-house” development. Everything is even worse than I expected.Original EVGA Precision EXE resources and dialog templates were copy-pasted to “in-house” project as is, even original dialog control IDs are the same. Company PRs already claim that GUI is 100% designed by EVGA which is sadly not true, company designed concept art of EVGA Precision skin only. All product properties, entire monitoring section, setting and so on came from directly original RivaTuner (and were available in other RivaTuner based products like HIS iTurbo years before Precision was born) and EVGA has no relation to designing them at all. So company directly violated our license agreement terms and reverse engineered licensed binaries to copy data from it and represent it as their own design. EVGA completely cloned original RivaTuner’s RTMUI multilanguage context help system and localization engine. Contents of “Help” and “Localization” folders were copy-pasted to new product as is from original Precision, including localization and GUI translation databases for different languages. “Help” folder contains direct mapping of dialog IDs to help files, I guess getting easy access to it as direct reason of “copying” original dialog templates with original dialog IDs. So the company also violated our license agreement terms and redistributed parts of original product without permission. Even “in-house” skin still uses my original raster fonts from old good RivaTuner. But at least that can be partially justified. Out intellectual property ownership terms of agreement define that I own software product copyrights, the company exclusively owns the product distribution rights as well as non-software intellectual properties like trademarks, product name, logos and artwork I create for them during the contract. So you may try to fit “copied” fonts in this category if you close eyes on the fact that it came from original RT. Fun thing, even for the installer of “in-house” product the company copy-pasted my own license agreement from original installer, which contains my own third party components licensing terms and direct restriction on reverse engineering or redistributing them. Probably you’ll at least read what exactly do you copy paste, EVGA? The most sad and painful thing for me is that the company entirely copy-pasted RivaTuner’s unique concepts of displaying data into On-Screen Display. RvaTuner Statistics Server was the first tool in the industry that introduced the concept of in-game hardware monitoring via OSD back in 2005, I spent almost than 10 years on polishing it. And most sad thing for me is that original Precision was not supposed to include such functionality, so it is not included in development budget and royalty fees. I added RTSS to Precision in one of the first versions completely free of any licensing fees just to help the company to promote new tool and it truly became one of the most important application features. So it was used during more than 5 years completely free (and the company was never brave to admit that) and in final they originally “thanked” for free OSD usage by stealing it. EVGA’s brand new “in-house” OSD is also open a simple rip of open source FW1FontWrapper overlay. And If I were the developer of FW1FontWrapper, I’d read the story of RTSS and think 1000 times about it. Alexey Nicolaychuk aka Unwinder, RivaTuner creator 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Evga har allerede slettet en tråd på evga forum Et av svarene som jacob sa at det ikkje var "meningen" å kopiere Siste ord er Definitivt ikkje sagt i denne saken http://forums.evga.com/m/tm.aspx?m=2191513&p=2Jeg tror at Evga har bæsja på leggen som det kalles It was never 100% in house, only the MAIN GUI design/concept was 100% EVGA. There were other items too, like voltage control, pixel clock control, bluetooth engine, etc that were programmed by EVGA. I would call it more of co-developed, some parts of it (most) are Rivatuner code like the OSD engine, reporting and the back end.There was never any intention to copy the code or anything like that. Its simple... we like Precision, we know a lot of people that like it, we want to add more features and features that the community requests. Bringing it in house and redesigning the parts that are not EVGA are the only way as many of the features we want to add are covered under exclusive contracts and we have no way to do it on old version. Making sure it did not share code with the old version was very important to us from the beginning Endret 17. juli 2014 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Jeg tror EVGA har tatt en stor klatt med drit å smurt over hele leggen sin når det kommer til EPX. Ser også at Gilbert fra Guru3D har kommentert på EVGA forumet, hvor Jacob måtte ta dette videre innover i selskapet. Lenke til kommentar
Bønna Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 http://wccftech.com/nvidia-release-date-gtx-880-gtx-870-october-november/ Må si det frister litt å returnere 780ti'en, og kjøre 570 mens man venter. hmm Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 http://wccftech.com/nvidia-release-date-gtx-880-gtx-870-october-november/ Må si det frister litt å returnere 780ti'en, og kjøre 570 mens man venter. hmm Det var det jeg gjorde med 780 Classy. Kjøpte et XFX 280X til 1400kr på brukten. Helt greit kort Lenke til kommentar
Bønna Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) http://wccftech.com/nvidia-release-date-gtx-880-gtx-870-october-november/ Må si det frister litt å returnere 780ti'en, og kjøre 570 mens man venter. hmm Det var det jeg gjorde med 780 Classy. Kjøpte et XFX 280X til 1400kr på brukten. Helt greit kort lurt gjort, tror jeg må bruke fornuften litt å returnere ja.. Pleier ikke evga å ha sånne step-up programs tho når det kommer ny genereasjon? det hadde jo vært rimelig chillax isåfall. Endret 18. juli 2014 av Bønna Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 http://wccftech.com/nvidia-release-date-gtx-880-gtx-870-october-november/ Må si det frister litt å returnere 780ti'en, og kjøre 570 mens man venter. hmm Det var det jeg gjorde med 780 Classy. Kjøpte et XFX 280X til 1400kr på brukten. Helt greit kort lurt gjort, tror jeg må bruke fornuften litt å returnere ja.. Pleier ikke evga å ha sånne step-up programs tho når det kommer ny genereasjon? det hadde jo vært rimelig chillax isåfall. Jo, Men du må da vente i Kø, og søke innen 3mnd fra du kjøpte korte. Men du har vel registrert det? Må gjøres innen en måned Når du får plass så er det å sende kortet ned (du betaler frakt ned, De betaler hjem) Lenke til kommentar
Bønna Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 http://wccftech.com/nvidia-release-date-gtx-880-gtx-870-october-november/ Må si det frister litt å returnere 780ti'en, og kjøre 570 mens man venter. hmm Det var det jeg gjorde med 780 Classy. Kjøpte et XFX 280X til 1400kr på brukten. Helt greit kort lurt gjort, tror jeg må bruke fornuften litt å returnere ja.. Pleier ikke evga å ha sånne step-up programs tho når det kommer ny genereasjon? det hadde jo vært rimelig chillax isåfall. Jo, Men du må da vente i Kø, og søke innen 3mnd fra du kjøpte korte. Men du har vel registrert det? Må gjøres innen en måned Når du får plass så er det å sende kortet ned (du betaler frakt ned, De betaler hjem) kult. kjøpte kortet den 15 juni og registrerte det vel imellom den 15 og 30 juni engang, så er litt småredd for at 3mnders tradeup fristen skal gå ut rett før 8xx kommer tror ikke jeg gidder ta den risken. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) http://wccftech.com/nvidia-release-date-gtx-880-gtx-870-october-november/ Må si det frister litt å returnere 780ti'en, og kjøre 570 mens man venter. hmm Når den tid kommer legger jeg ut 780Ti kortene for salg ETTER jeg har fått 880GTX kortene i posten og ser på det jeg evt får for 780Ti kortene som rein bonus, evt lommepenger jeg kan kjøpe en pølse og brus for Endret 18. juli 2014 av Bahamut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå