War Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Nei, de beste kjølere jeg har sett er https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-780ti-gaming-3gb-physx/804030 og https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-classified/805407 (classy og SC fra evga) Resten er juggel. Somregel er de tunge og ikke henger helt med i forhold til kretskortet og etter å ha satt strøm på så knekker nesten skjermkortet da kjølerene ikke stiver av nok. Må henge bakenden av gpuen i strips i kabinettet så det ikke knekker. Endret 14. juni 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Nei, de beste kjølrene jeg har sett er https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-780ti-gaming-3gb-physx/804030 og https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-classified/805407 (classy og SC fra evga) Resten er juggel. Somregel er de tunge og ikke henger helt med i forhold til kretskortet og etter å ha satt strøm på så knekker nesten skjermkortet da kjølerene ikke stiver av nok. Må henge bakenden av gpuen i strips i kabinettet så det ikke knekker. Jeg kan jo ikke ta av kjøleren på Msi kortet uten å miste garantien:/ Vurdere å se om et 780ti Sc/Acx kort kommer på tilbud. Da det var kaldere en Msi sitt og oc bedre (techpowerup) Da dropper jeg nok Directcu kortet. Selv om det kom med en fin backplate. Så har jeg lest at kortet har veldig høye Vrm tempraturer. EDIT: dette https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-physx-cuda/802793#!tab:reviews Selv om det har refrence design. Men kjenner at 5600kr er mye på en Gpu. Får håpe det kommer på tilbud snart ^^ Endret 13. juni 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Så MSI og Classy/SC kjølerene som er de beste utenom vann da ? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Så MSI og Classy/SC kjølerene som er de beste utenom vann da ? Ja vrms på mitt 'gamle' Classy var opptil 10*c kaldere en core temp men tror ikke jeg presset de så hard på 1.21v EDIT: ser ut som jeg skaffer meg Classy likevel. altså 780Ti Classified. Til konfen skal det under vann Endret 14. juni 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) GeForce 340.43 Beta driver New in GeForce 340.43 Beta drivers Game Ready - This 340.43 Game Ready Beta driver ensures you'll have the best possible gaming experience for GRID: Autosport and the Battlefield: Hardline Beta. SLI Technology3DMark Skydiver subtest – added profile Battlefield: Hardline – added profile Elder Scrolls: Online – added profile LuDaShi Benchmark – added profile Wildstar x32 version – added profile Dark Souls II – updated profile Gaming TechnologySupports GeForce ShadowPlay technology Supports GeForce ShadowPlay Twitch Streaming SHIELDSupports NVIDIA GameStream technology 3D VisionSupports new “3D Compatibility Mode” for 3D Vision that enables us to improve the 3D experience for many key DirectX 10 and 11 games. 3D Compatiblity Mode ProfilesBioshock Infinite: Burial at Sea (DLC) – rated as “Excellent” Banished – rated as “Good” Krater – rated as “Good” http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/76512/en-us http://www.guru3d.com/files_get/geforce_340_43_beta_driver_download,2.html Endret 17. juni 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Fikk 5.18GB oppdatering av hardline. Er ikkje det hele betaen da? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Installerte den beta driveren, men da begynte maskinen min å tryne (svart skjerm). Viste seg at precision x var grunnen. Avinstallerte beta driveren og gikk tilbake til 337.88 men maskinen tryner ennå hvis precision x er installert. Hmmm besynderlig. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Installerte den beta driveren, men da begynte maskinen min å tryne (svart skjerm). Viste seg at precision x var grunnen. Avinstallerte beta driveren og gikk tilbake til 337.88 men maskinen tryner ennå hvis precision x er installert. Hmmm besynderlig. Jeg kan ikke teste driveren engang EDIT: Tester kun cpu. Forsatt stabil. Tror dere 800 Serien er verdt og vente på? har jo resevert et 780ti Classy, Som jeg mer en noe annet vil ha akkurat nå Endret 18. juni 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Installerte den beta driveren, men da begynte maskinen min å tryne (svart skjerm). Viste seg at precision x var grunnen. Avinstallerte beta driveren og gikk tilbake til 337.88 men maskinen tryner ennå hvis precision x er installert. Hmmm besynderlig. Jeg kan ikke teste driveren engang EDIT: Tester kun cpu. Forsatt stabil. Tror dere 800 Serien er verdt og vente på? har jo resevert et 780ti Classy, Som jeg mer en noe annet vil ha akkurat nå Er bare rykter rundt 800-serien, men de ryktene sier jo at GM204 er først, på 28nm. Det betyr 580 -> 680 -> 780 all over again. Du kan sitte å vente på det neste superproduktet til du dauer, kjøp det du trenger akkurat nå med mindre man har noe bekreftet rett rundt hjørnet. 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Installerte den beta driveren, men da begynte maskinen min å tryne (svart skjerm). Viste seg at precision x var grunnen. Avinstallerte beta driveren og gikk tilbake til 337.88 men maskinen tryner ennå hvis precision x er installert. Hmmm besynderlig. Jeg kan ikke teste driveren engang EDIT: Tester kun cpu. Forsatt stabil. Tror dere 800 Serien er verdt og vente på? har jo resevert et 780ti Classy, Som jeg mer en noe annet vil ha akkurat nå Er bare rykter rundt 800-serien, men de ryktene sier jo at GM204 er først, på 28nm. Det betyr 580 -> 680 -> 780 all over again. Du kan sitte å vente på det neste superproduktet til du dauer, kjøp det du trenger akkurat nå med mindre man har noe bekreftet rett rundt hjørnet. Tweaktown: It looks like we can expect NVIDIA to unleash next-gen GPUs this year, with the GeForce GTX 800 series to be revealed this year. Sweoverclockers is reporting that NVIDIA will launch both the GeForce GTX 880 and GTX 870 sometime in Q4 2014 - so between October and December. While the GeForce GTX 880 and GTX 870 will be based off of NVIDIA's second generation Maxwell architecture, it will be on the 28nm process - not the 20nm process that we expected. TSMC has started volume production of the 20nm node for everyone, but this should start being spun on new GPUs in 2015 - something that will provide a large jump in performance, thermals, noise and much more for both NVIDIA and AMD. Another interesting part of this news, is that NVIDIA has reportedly canceled the production of GM100 chips, in favor of the GM200 chips. These new GPUs are still based on the 28nm process, so it will be 2015 before things really ramp up for next-gen GPUs. This means that the new GeForce GTX 800 series are cards 'for now,' and intermediary product before NVIDIA can ramp up 20nm-based products next year. We might see a few parts based on the 20nm process released under the GeForce GTX 800 series, but time will tell. These parts might arrive as something new, or old - such as NVIDIA bringing back the Ultra branding - which would be based on the 20nm process. This is my personal thought on the future, something I hope to see NVIDIA do. Release the intermediary product - GTX 880 and GTX 870 - and then unleash the GTX 880 Ultra based on the 20nm process before they drop the truly next-gen, 20nm-based GTX 990 (or whatever it arrives as). Read more at http://www.tweaktown.com/news/38519/nvidia-to-release-geforce-gtx-880-in-q4-2014-based-on-28nm-process/index.html 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Installerte den beta driveren, men da begynte maskinen min å tryne (svart skjerm). Viste seg at precision x var grunnen. Avinstallerte beta driveren og gikk tilbake til 337.88 men maskinen tryner ennå hvis precision x er installert. Hmmm besynderlig. Jeg kan ikke teste driveren engang EDIT: Tester kun cpu. Forsatt stabil. Tror dere 800 Serien er verdt og vente på? har jo resevert et 780ti Classy, Som jeg mer en noe annet vil ha akkurat nå Er bare rykter rundt 800-serien, men de ryktene sier jo at GM204 er først, på 28nm. Det betyr 580 -> 680 -> 780 all over again. Du kan sitte å vente på det neste superproduktet til du dauer, kjøp det du trenger akkurat nå med mindre man har noe bekreftet rett rundt hjørnet. Tweaktown: It looks like we can expect NVIDIA to unleash next-gen GPUs this year, with the GeForce GTX 800 series to be revealed this year. Sweoverclockers is reporting that NVIDIA will launch both the GeForce GTX 880 and GTX 870 sometime in Q4 2014 - so between October and December. While the GeForce GTX 880 and GTX 870 will be based off of NVIDIA's second generation Maxwell architecture, it will be on the 28nm process - not the 20nm process that we expected. TSMC has started volume production of the 20nm node for everyone, but this should start being spun on new GPUs in 2015 - something that will provide a large jump in performance, thermals, noise and much more for both NVIDIA and AMD. Another interesting part of this news, is that NVIDIA has reportedly canceled the production of GM100 chips, in favor of the GM200 chips. These new GPUs are still based on the 28nm process, so it will be 2015 before things really ramp up for next-gen GPUs. This means that the new GeForce GTX 800 series are cards 'for now,' and intermediary product before NVIDIA can ramp up 20nm-based products next year. We might see a few parts based on the 20nm process released under the GeForce GTX 800 series, but time will tell. These parts might arrive as something new, or old - such as NVIDIA bringing back the Ultra branding - which would be based on the 20nm process. This is my personal thought on the future, something I hope to see NVIDIA do. Release the intermediary product - GTX 880 and GTX 870 - and then unleash the GTX 880 Ultra based on the 20nm process before they drop the truly next-gen, 20nm-based GTX 990 (or whatever it arrives as). Read more at http://www.tweaktown.com/news/38519/nvidia-to-release-geforce-gtx-880-in-q4-2014-based-on-28nm-process/index.html 1+ Men da `gidder` jeg ikke å vente. De er ikke basert på 20nm engang. Vel det skjer jo senere, Men det er sikkert et år til Installerte den beta driveren, men da begynte maskinen min å tryne (svart skjerm). Viste seg at precision x var grunnen. Avinstallerte beta driveren og gikk tilbake til 337.88 men maskinen tryner ennå hvis precision x er installert. Hmmm besynderlig. Jeg kan ikke teste driveren engang EDIT: Tester kun cpu. Forsatt stabil. Tror dere 800 Serien er verdt og vente på? har jo resevert et 780ti Classy, Som jeg mer en noe annet vil ha akkurat nå Er bare rykter rundt 800-serien, men de ryktene sier jo at GM204 er først, på 28nm. Det betyr 580 -> 680 -> 780 all over again. Du kan sitte å vente på det neste superproduktet til du dauer, kjøp det du trenger akkurat nå med mindre man har noe bekreftet rett rundt hjørnet. 1+, Vurderte jo å vente før jeg skaffet meg 780 Classy, `gadd` heller ikke da. Så tror ikke det blir så forskjell på ytelse om de forsatt skal beholde den 150watt grensa. Men da ligger det et Classy å venter på meg, Må bare be komplett kjappe seg Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 150W grense? Tror det var det jeg leste et sted mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 150W grense? Tror det var det jeg leste et sted mulig jeg tar feil. Det vet jeg ikke, for vet ikke helt hva du sikter til. Altså hva/hvor mente du hadde 150W grense? 780 Classy? GTX 780 generelt? 8-pin-tilkobling? etc.. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 150W grense? Tror det var det jeg leste et sted mulig jeg tar feil. Det vet jeg ikke, for vet ikke helt hva du sikter til. Altså hva/hvor mente du hadde 150W grense? 780 Classy? GTX 780 generelt? 8-pin-tilkobling? etc.. Ja, Tror jeg ^^ et standard 780 trekekr ca 250watt. Mener å ha lest at 880 skulle bruke 150watt under load. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Det er jo ikkje sikkert 880 classy kommer med det første, derfor er det like greitt å kjøpe 780ti classy nå hvis man trenger skjermkort nå. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Det er jo ikkje sikkert 880 classy kommer med det første, derfor er det like greitt å kjøpe 780ti classy nå hvis man trenger skjermkort nå. Nei det tenkte jeg ikke på Tar jo en liten stund før custom korta kommer. Jeg har jo resevert et brukt 780Ti nå. Så nå `gamer` jeg på Igpu i cpu :/ Bare noen uker igjen. EDIT: komplett har enda ikke mottatt skjermkortet. Jeg leverte det på fredag hos pickuppoint. Jaja. Får ta den tiden den trenger. Endret 18. juni 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
iRevGrip Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Installerte den beta driveren, men da begynte maskinen min å tryne (svart skjerm). Viste seg at precision x var grunnen. Avinstallerte beta driveren og gikk tilbake til 337.88 men maskinen tryner ennå hvis precision x er installert. Hmmm besynderlig. Reinstaller Precision-X, så skal det løse seg Har funket for meg tidligere når jeg har hatt liknende syndromer ved driver oppdatering. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) 150W grense? Tror det var det jeg leste et sted mulig jeg tar feil. Det vet jeg ikke, for vet ikke helt hva du sikter til. Altså hva/hvor mente du hadde 150W grense? 780 Classy? GTX 780 generelt? 8-pin-tilkobling? etc.. Ja, Tror jeg ^^ et standard 780 trekekr ca 250watt. Mener å ha lest at 880 skulle bruke 150watt under load. I og med at det er såpass lenge til lansering så tviler jeg på at det er noen magisk grense de har satt. Er vel bare spekulasjoner om hva man tror kortet kommer til å bruke, og vil bli bestemt på et senere tidspunkt. Hva AMD kommer ut med, yields og hvor god ytelse brikkene får vil spille inn en god del hvor høyt de klokker kortet. Ryktene før sa jo også at det ikke kom til å komme noe toppkort i 28nm, som igjen gjør enda større grunn til at du ikke skal stole på et slikt tall. Endret 18. juni 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Installerte den beta driveren, men da begynte maskinen min å tryne (svart skjerm). Viste seg at precision x var grunnen. Avinstallerte beta driveren og gikk tilbake til 337.88 men maskinen tryner ennå hvis precision x er installert. Hmmm besynderlig. Reinstaller Precision-X, så skal det løse seg Har funket for meg tidligere når jeg har hatt liknende syndromer ved driver oppdatering. Forsøkt flere ganger uten hell. Umiddelbart etter installasjon, når jeg forsøker å launce programmet, er det full lås. Jeg oppdaget, etter installasjon av betadriveren, at alle verdiene i selve Precision X vinduet ble borte, eller at det så ut som verdiene lå oppå hverandre. Bare rot liksom. Klokker via MSI Afterburner nå. Det er meg bekjent laget av samme mannen, så hvorfor Precision X krangler og ikke MSI Afterburner er snodig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå