Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

1400 går Andrull men ikke på luft i SLI da må det vann til minst :p

 

Epower prosjektet ditt høres spennende ut :thumbs:

Hehe, skjønner. Gikk jo rykter om at de klarte det på luft, uten at DET er så viktig. Det er jo ytelsen på vann som virkelig er interessant, og som sier noe om hva disse korta er gode for. :D

 

Hehe, ja, har liksom ikke fått det ut av hodet hvor gøy det hadde vært å virkelig modda bejesusen ut av noen 780-kort. Samt at det faktisk hadde blitt billigere enn å kjøpt et Classified-kort med Epower + billig 780. Samt at du kan bruke det på alle kommende skjermkort du måtte kjøpe, ikke bare akkurat det kortet.

Har kalkulert at om jeg klarer å få ned avstanden til 25cm (noe jeg bør klare), og kjører på med to feite 50mm2-ledninger (VCC/GND), så burde ikke spenningsfallet bli stort mer enn ca 88 mV ved 250 Ampere. Så lenge det er under 100 mV så anser jeg det som godt nok. :dribble:

For å sette det i perspektiv: 50mm2 er ca 62 ganger tykkere enn disse vanlige ledningene du finner til PSUer, så for to slike så måtte jeg hatt ca 125 slike ledninger til hvert skjermkort i stede.

 

Dette betyr igjen at jeg slipper å ha Epower synlig, som på f.eks Kingpin sine oppsett ser for makabre ut. Nei, skal det gjøres, så skal det gjøres med stil! :w00t:

 

Eneste kjipe er jo selvsagt at de skjermkortene kan bli vanskelige å få solgt igjen. :ph34r:

 

 

Skulle ønske jeg var mye bedre til å lodde samt hadde mer peiling på det elektriske aspektet ved hardware. ePower hadde vært så sinnsykt morsomt!

 

Eneste fordelen som jeg kan se ved å kjøre ePower på Classy/Lightning må vel være bedre binning av chips, men usikker på om brikkene på kortene er noe særlig spesielle...

Bare å trene seg vetu!

 

Ja, det spørs om de har tatt seg bryet å sorte ut de beste chipsene. Jeg tipper de IKKE har gjort det, men hadde vært veldig interessant å funnet ut.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

25cm høres VELDIG mye ut Andrull.. det er nok rett og slett for mye for 1.5v++.

Hehe, jepp, så det blir jo i såfall å vise at det kan gå.

Det vil selvsagt føre til en kraftig økning i kabelstørrelse. Dermed blir det minimum 50mm2, eller 75mm2 om det fungerer dårlig.

 

Må huske på at jeg heller ikke går for like syk overklokk som LN2 folka, så vi snakker ikke om like kritisk høy strømstyrke.

 

I manualen så nevnte EVGA at du ikke burde få mer enn 100mV spenningsfall i kabelen/kontaktmediet, og det skal selvsagt unngås. Nå vil man selvsagt bare øke spenningen litt ekstra for å overgå dette, men da vil spenningen gå 50-60 mV opp uten last, og dette blir da faktisk den verste effekten. At spenningen blir litt mer enn du ønsker uten last.

 

Det ville nok ikke vært godt nok for de som skal sette verdensrekorder, så dette blir i såfall et forsøk på å binne de to verdene sammen i noe mer praktisk, fint og ryddig "ekstremklokking". :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hehe, jepp, så det blir jo i såfall å vise at det kan gå.

Det vil selvsagt føre til en kraftig økning i kabelstørrelse. Dermed blir det minimum 50mm2, eller 75mm2 om det fungerer dårlig.

 

Må huske på at jeg heller ikke går for like syk overklokk som LN2 folka, så vi snakker ikke om like kritisk høy strømstyrke.

 

I manualen så nevnte EVGA at du ikke burde få mer enn 100mV spenningsfall i kabelen/kontaktmediet, og det skal selvsagt unngås. Nå vil man selvsagt bare øke spenningen litt ekstra for å overgå dette, men da vil spenningen gå 50-60 mV opp uten last, og dette blir da faktisk den verste effekten. At spenningen blir litt mer enn du ønsker uten last.

 

Det ville nok ikke vært godt nok for de som skal sette verdensrekorder, så dette blir i såfall et forsøk på å binne de to verdene sammen i noe mer praktisk, fint og ryddig "ekstremklokking". :p

 

det trengs jo heller ikke.. hehe.

 

2 x Classified kan vel enkelt moddes til 1.5-1.6v ved en lodding. PWMen takler det jo.

Lenke til kommentar

Ja, jeg må se hvor bra waterchilleren duger. Med 3,5KW kjøleeffekt så sprenger den en V2 ut av vannet. Dog er problemet mitt å lede varmen raskt nok, og derfor kan jeg ikke forvente like lave temps som v2.

 

Ja haakon, spørsmålet er jo om å bare kjøre classified all along. Nedsiden er dog at det er litt dyrere og jeg kan ikke bruke vannblokka, samt at kulhetsfaktoren går litt ned :p.

Epower høres jo kjempegøy å leke seg med. ^^

Samt jeg setter pris på en god utfordring. (Og så må jeg vente til lightning/classified kommer ut på ny når man skal oppgradere)

Det er et vanskelig valg...

Tenker det er best å kjøpe en Epower og så teste på det ene gtx 480 kortet for å sjekke resultatet.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ja, jeg må se hvor bra waterchilleren duger. Med 3,5KW kjøleeffekt så sprenger den en V2 ut av vannet. Dog er problemet mitt å lede varmen raskt nok, og derfor kan jeg ikke forvente like lave temps som v2.

 

Ja haakon, spørsmålet er jo om å bare kjøre classified all along. Nedsiden er dog at det er litt dyrere og jeg kan ikke bruke vannblokka, samt at kulhetsfaktoren går litt ned :p.

Epower høres jo kjempegøy å leke seg med. ^^

Samt jeg setter pris på en god utfordring. (Og så må jeg vente til lightning/classified kommer ut på ny når man skal oppgradere)

Det er et vanskelig valg...

Tenker det er best å kjøpe en Epower og så teste på det ene gtx 480 kortet for å sjekke resultatet.

blir for moro skyld evt dette ja!

 

Kjører nå EVGA GTX 780 Classy SLI her hjemme på 1347Mhz med 1.25v til hver av kortene.

 

for noen beist dette er.. 132fps i valley.

Lenke til kommentar

til info: jeg er **dp**.. er logget inn i "ekstra" på jobbmailen..

 

tempen tar kortene etterhvert, selv på 1.3v blir det 80-85C med vifte på fullt.

 

på vann og 60C maks vil disse kortene kjøre SLI på 1400-1450 i min maskin. Da skal LD Cooling V7 Orange 420/420 få kjørt seg.. ;)

 

og ja, det er en spesialversjon!!!!!!!

Lenke til kommentar

til info: jeg er **dp**.. er logget inn i "ekstra" på jobbmailen..

 

tempen tar kortene etterhvert, selv på 1.3v blir det 80-85C med vifte på fullt.

 

på vann og 60C maks vil disse kortene kjøre SLI på 1400-1450 i min maskin. Da skal LD Cooling V7 Orange 420/420 få kjørt seg.. ;)

 

og ja, det er en spesialversjon!!!!!!!

 

 

Det er vell ikke DI sin spesialversjon? Damn, har så lyst på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...