Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

jeje.. får teste litt mer etterpå. tror kanskje det er litt for mye "lagg" til at det er vits å oppgradere til dual Classy TI.

Sjekk i msi afterburner om hvir mye vram som blir brukt. Går bruken over 3GB, så får man skikkelige fps drops.

 

1440p @ultra bruker ca 2,6 GB vram.

 

Derfor finnes det gtx Titan med 6GB vram :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken Hz på skjerm og hvilke kabler, 2c hdmi , dp ol. ?

Nå spiller jo egentlig ikke frekvens på skjerm spiller ingen rolle. Samme med kabler. Men du er kanskje bare nyssgjerrig på hvordan jeg testet. :) Og for å være ærlig så var det ikke output med 4K, kun renderoppløsning som ble satt ved å kjøre 150 % Resolution Scale ved 1440p. :)

 

Litt juks, uten at det skal spille noen som helst rolle for minnet. :)

 

 

Lenke til kommentar

bruker lett over 3GB med Ultra og 4k oppløsning.

 

spillet flyter OK på medium / high, men skjermen "lagger" for mye til at jeg klarer å nyte BF4.

 

blir fort å vente på ROG Swift eller slutte å game :D

 

Adobe Premiere PRO CS 7 går i hvert fall som en DRØM på 4K.. liten tvil om at dette er fremtiden.

Lenke til kommentar

bruker lett over 3GB med Ultra og 4k oppløsning.

 

spillet flyter OK på medium / high, men skjermen "lagger" for mye til at jeg klarer å nyte BF4.

 

blir fort å vente på ROG Swift eller slutte å game :D

 

Adobe Premiere PRO CS 7 går i hvert fall som en DRØM på 4K.. liten tvil om at dette er fremtiden.

Liker best å sykle og noe greier

Lenke til kommentar

bruker lett over 3GB med Ultra og 4k oppløsning.

 

spillet flyter OK på medium / high, men skjermen "lagger" for mye til at jeg klarer å nyte BF4.

 

blir fort å vente på ROG Swift eller slutte å game :D

 

Adobe Premiere PRO CS 7 går i hvert fall som en DRØM på 4K.. liten tvil om at dette er fremtiden.

Slå av MSAA og muligens litt på teksturer, så slipper man kjøre alt på lav grafikk. :D

Lenke til kommentar

 

bruker lett over 3GB med Ultra og 4k oppløsning.

 

spillet flyter OK på medium / high, men skjermen "lagger" for mye til at jeg klarer å nyte BF4.

 

blir fort å vente på ROG Swift eller slutte å game :D

 

Adobe Premiere PRO CS 7 går i hvert fall som en DRØM på 4K.. liten tvil om at dette er fremtiden.

Liker best å sykle og noe greier

 

digger å sykle ååhhh.

Lenke til kommentar

 

Minnesporene er ødelagt? :ohmy:

 

Var det dette som skapte problemet?

Jeep, Har fungert 10+ runder. Så regner med at det var problemet.

 

Ser på et 560ti, til 500kr. Men har ingen ekstra power cabler til den psu`en i server riggen. Hva skjer om jeg bruker Evga sine kabler? :hmm:

 

Så du byttet minnespor og vips så funket ting? :)

 

Du kan bruke adapter om du har det? Hvis du får EVGA sine kabler til fysisk å passe, OG de passer overens elektrisk, så er det bare å kjøre på. Enten via en visuell sjekk, eller med multimeter.

Altså at alle de 6/8-pinsene går til korrekt plass. Du vet jo hva som er 12V og jord på selve kontakten (hvis ikke så googler du bare) som går til skjermkortet, da den er standard. Og så følger du kabelen til andre siden som kobles i PSUen (her er det random hvordan de er koblet), så om EVGA sine kabler går til nøyaktig det samme stedet som de i server-riggen så er det greit. Men da trenger du jo dog kabler å sammenligne med, noe du kanskje ikke har. Og DA må du frem med multimeter.

Lenke til kommentar

 

 

Minnesporene er ødelagt? :ohmy:

 

Var det dette som skapte problemet?

Jeep, Har fungert 10+ runder. Så regner med at det var problemet.

 

Ser på et 560ti, til 500kr. Men har ingen ekstra power cabler til den psu`en i server riggen. Hva skjer om jeg bruker Evga sine kabler? :hmm:

 

Så du byttet minnespor og vips så funket ting? :)

 

Du kan bruke adapter om du har det? Hvis du får EVGA sine kabler til fysisk å passe, OG de passer overens elektrisk, så er det bare å kjøre på. Enten via en visuell sjekk, eller med multimeter.

Altså at alle de 6/8-pinsene går til korrekt plass. Du vet jo hva som er 12V og jord på selve kontakten (hvis ikke så googler du bare) som går til skjermkortet, da den er standard. Og så følger du kabelen til andre siden som kobles i PSUen (her er det random hvordan de er koblet), så om EVGA sine kabler går til nøyaktig det samme stedet som de i server-riggen så er det greit. Men da trenger du jo dog kabler å sammenligne med, noe du kanskje ikke har. Og DA må du frem med multimeter.

 

Da tar jeg sjansen. Eller, Hadde den kabelen for et par månder siden. Så tror jeg skal lete litt.

Men jeg byttet minnespor og det funket knall ^^. Samt oppdaterte noen drivere. Etter det så sto det plustelig 4gb RAM og da skjønte jeg at sporet er gåent. Rart at HK kom uten forsegling når jeg fikk det. Kan ha vært noe med det :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

 

Minnesporene er ødelagt? :ohmy:

 

Var det dette som skapte problemet?

Jeep, Har fungert 10+ runder. Så regner med at det var problemet.

 

Ser på et 560ti, til 500kr. Men har ingen ekstra power cabler til den psu`en i server riggen. Hva skjer om jeg bruker Evga sine kabler? :hmm:

 

Så du byttet minnespor og vips så funket ting? :)

 

Du kan bruke adapter om du har det? Hvis du får EVGA sine kabler til fysisk å passe, OG de passer overens elektrisk, så er det bare å kjøre på. Enten via en visuell sjekk, eller med multimeter.

Altså at alle de 6/8-pinsene går til korrekt plass. Du vet jo hva som er 12V og jord på selve kontakten (hvis ikke så googler du bare) som går til skjermkortet, da den er standard. Og så følger du kabelen til andre siden som kobles i PSUen (her er det random hvordan de er koblet), så om EVGA sine kabler går til nøyaktig det samme stedet som de i server-riggen så er det greit. Men da trenger du jo dog kabler å sammenligne med, noe du kanskje ikke har. Og DA må du frem med multimeter.

 

Da tar jeg sjansen. Eller, Hadde den kabelen for et par månder siden. Så tror jeg skal lete litt.

Men jeg byttet minnespor og det funket knall ^^. Samt oppdaterte noen drivere. Etter det så sto det plustelig 4gb RAM og da skjønte jeg at sporet er gåent. Rart at HK kom uten forsegling når jeg fikk det. Kan ha vært noe med det :hmm:

 

Da er det nok vært brukt, altså et demokort. Det er ganske vesentlig ja, og veldig dårlig av butikken. Kan godt hende HKet har vært på reparasjon, bare at butikken ikke har fått det fikset så godt som de trodde etc...

 

Og med "Da tar jeg sjansen", så har du sjekket at det passer ikke sant?! :p

Hvis kablene ikke stemmer overens (stor sannsynlighet, da det er tilfeldig) så vil du enten ta livet av skjermkortet, begynne å brenne, eller ta en av sikringsfunksjonene i PSUen.

 

Jeg pleier som regel å dobbeltforsikre meg og trippelsikre meg om at det er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...