Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig :dribble: Da er kortet på vei fra Digital Impuls, de var vanvittige raske til å sende :thumbup:

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

20.08.2013 17:28, 0024 OSLO
Forventet levering: 21.08.2013

De har faktisk "verdensrekord" med levering til Molde. Sendt kl 14.00, og mottatt 09.30 dagen etter! Får jo pakker fortere levert i Molde, enn da jeg bodde i Oslo :p

Lenke til kommentar

Har endelig fått et kort, men har store problemer med å få startet Pcen.

Når jeg skal boote Windows 8 Pro, så blir skjermen bare svart og jeg får ikke startet opp.

Har itilegg prøvd å reinstallere Windows 8, men hjelper ingenting :( Noen tips?

Lenke til kommentar

Har endelig fått et kort, men har store problemer med å få startet Pcen.

Når jeg skal boote Windows 8 Pro, så blir skjermen bare svart og jeg får ikke startet opp.

Har itilegg prøvd å reinstallere Windows 8, men hjelper ingenting :( Noen tips?

Hvilken driver har du lagt inn? hold deg unna den siste beta driveren

Lenke til kommentar

Måtte reinstallere hele Windows 8 for å få d til å virke :/ Virka som det var noe med at jeg hadde brukt iGPU som gjorde at Windows ikke ville starte.

Men kan ikke si jeg er veldig fornøyd med overklokkings egenskapene på kortet, ASIC er 76.9%. Driveren krasjer nesten med engang jeg begynner å stille på GPU og Memory. Det kommer åsså en rar lyd fra kortet sånn ca hvert 30 sekund, en slags coil whine som varer noen sekunder og går vekk.

Endret av OleMortenF
Lenke til kommentar

Det er fordi du har viften på auto, og viften lager sånne lyder på visse turtall.

Du kan unngå de ved å ha custom vifteprofil, 32% idle og 76% load funker bra for meg og da er lydene borte. Du kan vel begynne smått med overklokkinga, prøv 1200mhz på core og 1700 på minnet, burde klare det på stock volt.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

For å si det sånn, så skjønner jeg ikke noe av hva som skjer med kortet mitt.

Jeg har nå alle instillinger på default, har prøvd driver 326.80 og 326.41

Jeg har itilegg reinstallert Windows 8.

Kortet er ikke overklokka, men jeg får artifacts nesten med engang og 3DMark krasjer bare etter få sekunder. :(

Lenke til kommentar

Så, hva er rekorden med dette som singel GPU i 3d mark 11? :o

P14650 3960X @ 5 GHz og ett 780 Classy @ 1298/1906 MHz, sikkert noen her som har klart mer.

å? :p

326.80?

Er vist noen som har slitt med den og Win8, mest på noen Koreanske skjermer mener jeg det var. Alle som hadde problem fikk sort skjerm.

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om det har noe for seg å kjøpe classified eller lightning om man har tenkt å kjøre på med Evga Epower 2.0?
For da har jo plutselig ikke de ekstra strømkretsene noe å si, og kjøleren skal jo bort uansett... ?

Vurderer sterkt å sette opp ett eller to Epower og et eller to billige 780-kort på toppen av ønskelista. Har noen storslagne planer om å bruke det samtidig som jeg har en plan om hvordan det ikke går ut over det estetiske. ^^

Og hvor blir det av 1400MHz på korta da, gutter? Jeg som mener det gikk rykter om at disse kortene var gode for opp mot dette. :-P

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om det har noe for seg å kjøpe classified eller lightning om man har tenkt å kjøre på med Evga Epower 2.0?

For da har jo plutselig ikke de ekstra strømkretsene noe å si, og kjøleren skal jo bort uansett... ?

Vurderer sterkt å sette opp ett eller to Epower og et eller to billige 780-kort på toppen av ønskelista. Har noen storslagne planer om å bruke det, samtidig som det ikke går ut over det estetiske. ^^

Og hvor blir det av 1400MHz på korta gutter? Jeg som mener det gikk rykter om at disse kortene var gode for opp mot dette. :-P

Skulle ønske jeg var mye bedre til å lodde samt hadde mer peiling på det elektriske aspektet ved hardware. ePower hadde vært så sinnsykt morsomt!

Eneste fordelen som jeg kan se ved å kjøre ePower på Classy/Lightning må vel være bedre binning av chips, men usikker på om brikkene på kortene er noe særlig spesielle...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...