Gå til innhold

Teite spørsmål om Tv-ut

Terminator2

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe pc til tv stua, so eg lurer på ein del ting:

-Fins det nokon skjermkort som har så bra tv-ut at det går ann å surfe på nettet og lese liten skrift på en 32" tv?

-Fins det eventuelt nokon spesielle program/browsers som egner seg til dette formålet?

Går det an å bruke tv istedet for skjerm, eller må en ha begge deler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på å kjøpe pc til tv stua, so eg lurer på ein del ting:

-Fins det nokon skjermkort som har så bra tv-ut at det går ann å surfe på nettet og lese liten skrift på en 32" tv?

TV har vel en... durr.. phan', hva er det nå, en 240x360? Litt mindre enn 640x480 ihvertfall. Så du får definere hva "liten skrift" er. Enkleste er vel å prøve deg frem.

Går det an å bruke tv istedet for skjerm, eller må en ha begge deler?

Um. Velvel, det avhenger av hva du ønsker å bruke saken til. TiVio (eller noe hjall) er vel lagt opp som en ren multimedia-stasjon. Ellers finnes det jo artikler "på intern-nettet" som du kan smurfe deg frem til med din EDB-maskin.

Gi litt mer spesifikk informasjon om bruksområde.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker S-Video kabel fra PC -> TV så får du bedre bilde enn om du hadde brukt S-Video -> Composite.

Allikevel syns jeg tekst blir nærmest ubrukelig.

Har ikke prøvd X-BOX eller PS2 med linux prosjektene, så jeg vet faktisk ikke hvordan oppløsning mhp tekst blir på TV, kanskje Google kan hjelpe?

Du må nok ta en Ole Brumm, "Ja takk, begge deler".

Lenke til kommentar
Hvis du bruker S-Video kabel fra PC -> TV så får du bedre bilde enn om du hadde brukt S-Video -> Composite.

Allikevel syns jeg tekst blir nærmest ubrukelig.

Har ikke prøvd X-BOX eller PS2 med linux prosjektene, så jeg vet faktisk ikke hvordan oppløsning mhp tekst blir på TV, kanskje Google kan hjelpe?

Du må nok ta en Ole Brumm, "Ja takk, begge deler".

Text blir ikke bedre med Xbox (det er tross alt den lave oppløsningen på TV'en som setter begrensningen), men du får mindre artifacts og signal-tap med Xbox

Lenke til kommentar
SÅ lenge du ikke kjøper en tv med datainngang(plasma, lcd osv) så kan du bare glemme det. En vanlig tv har en oppløsning på 576 linjer på PAL eller 480 på ntsc (du kan kjøre 640 x 480).

Flere vanlige (nyere) TV'er har også VGA-inngang, det har ingenting med saken å gjøre.. VGA-inngang gir nok litt bedre bilde, men ikke bedre oppløsning ;)

Lenke til kommentar

Ok. takk for alle tips.

Kanskje like greit å satse på en bærbar pc med tv-ut, so kan eg sjå divx og diverse på tv-skjermen, og surfe med den innebygde lcd-skjermen. (ville unngå å ha en skjerm ståeande på bordet).

men det blir vel ganske dyrt?

Anna spørsmål: fins det en trådlaus forbindelse mellom bærbar pc tv-ut og tv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...