Lethl Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Hei, Har kjøpt ny pc. Men har kommet over ett par problemer, appcrash, bsod og litt div. Det som skjedde i starten var at jeg fikk konstant appcrash fra alt muligt, sleit med å installere drivere, etter jeg var kommet inn i windows for første gang. Fikk bsod, etter ett par windows update, restartet, fikk bsod 2-4min etterpå. Vart heilt umulig å gjøre noe, tok en mem86 test. den fikk error etter 10min, gikk inn ibios og såg jeg hadde glemt XMP profile. Tok en ny mem86 test, sto på i 12 timer uten problemer, på vei inn i windows, fikk jeg beskjed om å ta en diskcheck, antaglig pga mangen bsod. Fikk feil der også, etter en stund sto det at den var gått over og fikset div ting. Kom inn i windows, alt såg meget bra ut. Men bestemte meg likevel for å ta en full reinstall pga alle problemer. Windows installert, drivere installert, steam, origin, testet wow, og andre spill. Prime95 gikk fint, 55c max load. Testa 3dvantage full test, ingen problem. Var så og si ferdig med windows update, Så starter bsod med feilmelding bccode: 50 - page_fault_in_nonpaged_area. Var så og si umulig å gjøre noe som helst, med det samme jeg kommer inn i windows får jeg bluescreen, og at det er en haug med programmer som ikke vil åpne, eller har crashed.. og like etterpå bsod. Etter det såg jeg ingen utvei enn å formatere, booter opp fra cd velger hardisken (samsung 840 pro 256gb, og starter installasjon. stopper etter 6% med en error at jeg ikke kan fortsette. Jeg skal teste nå med en intel x25 ssd jeg har liggende og se om jeg kommer lenger, og teste uten min samsung ssd. Det jeg lurer på er om at vi kan anta at det er min nye samsung 840 pro 256gb som er problemet? kom jo opp error ved chkdsk. Jeg har tenkt på en mulig ram problem. Men etter 12timer med passed mem86 , så tviler jeg litt. kjører for øvrig win 7. og der gikk intel x25 forbi der samsung disken stoppa i windows install nå som var 6%. system: Dette er nytt Asus vi hero (z87) intel 4770k samsung 840 pro 256gb corsair 16gb 2x8gb 1866mhz. geforce gtx 680 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Høres ut som du ikke hadde samsung på intels sata port men koplet til på asmedia. Prøver du pånytt med Samsung velg advanced og slett alle partisjoner føre du lager ny. Bruk expand tricket på 100mb systemparisjonen og installer windows på denne. Installere du fra usb minne pinne må du bruke en usb 2.0 port. Lenke til kommentar
Lethl Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Høres ut som du ikke hadde samsung på intels sata port men koplet til på asmedia. Prøver du pånytt med Samsung velg advanced og slett alle partisjoner føre du lager ny. Bruk expand tricket på 100mb systemparisjonen og installer windows på denne. Installere du fra usb minne pinne må du bruke en usb 2.0 port. Så vidt jeg har forstått så er asmedia sine nederst, og dem er ikke i bruk. Lenke til kommentar
Lethl Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Jeg fikk installert win 7 med den gammle ssd. Men nå fikk jeg bsod igjenn når jeg startet prime 95, Der sto det "Memory Management". Har bare installert drivere. Tok ut eine ram brikka, og feilen forsvant. Skal la prime95 få kjøre en god stund til. Og se om det holder seg stabilt med den ene ram brikken. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Du bør slå av auto overklokkingen til Asus i dette stadiet (installasjon/oppsett). Det er jo alltid på som default. Lenke til kommentar
Lethl Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Du bør slå av auto overklokkingen til As?us i dette stadiet (installasjon/oppsett). Det er jo alltid på som default. asus multicore enhancement du tenker på? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) asus multicore enhancement du tenker på? Nei. Stikkord. Asus : TPU, TURBO-V, AI-Tweaker(oc tuning), bruke Performance profile =Standard. Bruk user manualen. Endret 14. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Lethl Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Nei. Stikkord. Asus : TPU, TURBO-V, AI-Tweaker(oc tuning), bruke Performance profile =Standard. Bruk user manualen. Sånn, sett over alt i bios. Alt der skal være i orden. Men asus software har jeg ikke installert, rekna med jeg ikke trenger turbo-v og det der. Lenke til kommentar
Lethl Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Problemet vedvarte med gammal ssd som jeg hadde liggende. Byttet ut ram, med ram fra gammle pc'n. Problemet forsvant, satt tilbake den ny samsung pro 840. Ingen problemer. Kjøprt prime95 og div andre stress test. System ser ut til å være dønn stabilt. Takker for hjelp syar2003. Jeg anser denne tråden som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå