Hei12345678 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Hei Er det stor sjanse for å bli tatt som pirat med den nye piratloven? Og hva er straffen for å leste ned filmer og serier? Endret 14. juli 2013 av Hei12345678 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Det er jo for tidlig å si noe om straffer. Først må de jo faktisk ta noen, så blir det nok noen rettsaker som blir den nye standarden i slike saker fremover. Men sjansen for å bli tatt er der, så skal du drive med noe ulovlig, bør du sjekke ut VPN løsninger. Lenke til kommentar
Hei12345678 Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Er det noen bra VPN løsninger som er gratis? Endret 14. juli 2013 av Hei12345678 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Nei, ikke om du er avhengig av å få god fart. Skulle du finne en tjeneste som ikke tar betalt, må du jo regne med at en million andre finner samme tjeneste, og da går ting tregt. Det koster faktisk penger for å leie servere og båndbredde slik at man kan tilby VPN. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Personlig så synes jeg at det mest bekymringsverdige med slike tjenester ikke er om kapasiteten er god nok, men om de som driver dem er til å stoles på. Mange tenker på VPN som noe magisk, men i realiteten er det bare at du kobles til et annet nettverk gjennom en - vanligvis - kryptert forbindelse. I praksis sender du dataene dine gjennom noen andres servere, og du har ingen garanti for at de ikke misbruker den tilgangen du gir dem. Jeg ville vært svært skeptisk til å bruke en gratis tjeneste, og ville også vurdert betalingstjenestene grundig. I utgangspunktet stoler jeg mer på norske leverandører, underlagt de forholdsvis strenge personvernlovene vi har i Norge, enn et tilfeldig selskap i utlandet. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 I utgangspunktet stoler jeg mer på norske leverandører, underlagt de forholdsvis strenge personvernlovene vi har i Norge, enn et tilfeldig selskap i utlandet. Men en norsk VPN leverandør ville jo vært nokså bortkastet å bruke i forbindelse med den nye åndsverksloven her i Norge. En slik leverandør ville jo vært pliktig til å utlevere info om hvem som lastet ned musikk/film/lydbok til de som har konsesjon. Så trenger du VPN for å laste ned må en holde seg langt unna norske VPN leverandører (om noe slikt finnes) Men bruker du VPN til å surfe anonymt og ivareta privatlivet på internett, ville jo en norsk VPN leverandør vært noe av det tryggeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå