FrozenFish Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Hei! Jeg byttet HD i går og satte inn en ssd. Så installerer jeg, fra minnnepinne, Mountain Lion som jeg har lastet ned fra App Store. Alt går smooth, bortsett fra at iLife mangler. Det skal jo være med (gratis). I App Store må jeg kjøpe det (igjen). Må jeg installerer Lion først og så oppgradere? Jeg har prøvd å bare kopiere fra Time Machine, men får ikke alle filene på den måten. PS Ny SSD er bare 120GB så derfor kan jeg ikke bare overføre alle filene. Må vurdere ny SSD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Så du har nettopp tatt en reinstall, og du er helt sikker på at hverken iPhoto eller iMovie er installert på maskinen ? Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Så du har nettopp tatt en reinstall, og du er helt sikker på at hverken iPhoto eller iMovie er installert på maskinen ? Ja, hverken iPhoto, iMovie eller Garageband ble installert med Mountain Lion. Jeg kopierte som sagt (i ettertid) over fra Time Machine, men det var en del filer, bl.a. library til Garageband, som ikke kom med. Endret 14. juli 2013 av FrozenFish Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Hmm..nei tror egentlig ikke jeg kan hjelpe stort, jeg har nok ikke reinstallert hvor jeg kan huske å manglet dette. Det eneste jeg la merke til når jeg la inn en beta versjon av iOS her om dagen, var at hvis App Store var logget inn som default på den amerikanske app store og ikke den norske fikk den ikke med seg hva jeg hadde av programmer. Løsningen var å logge ut og inn av app store.. eneste tipset jeg har.. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 iLife har da aldri blitt innstallert sammen med OSet. Tidligere var det på egen DVD. Nå finner du det i App Store. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 iLife har da aldri blitt innstallert sammen med OSet. Tidligere var det på egen DVD. Nå finner du det i App Store. Ahhhhh, så det ligger kanskje på DVD´en? Må sjekke Takk for tipset! Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 iLife har da aldri blitt innstallert sammen med OSet. Tidligere var det på egen DVD. Nå finner du det i App Store. Jajamen, der kom alle iprogrammene samt Garageband Da er det bare å kjøre på! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå