Zepticon Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Fabrikasjonsmåte har og mye og si på materialet. Feks om kniven skal støpes i form, må man bruke stål som egner seg til støyping, mens om man skal smi den, kan man bruke annet stål. Men igjen, jeg mener at stål ikke er det beste valget om man vil ha en bra kniv. De moderne keramene er meget gode til formålet. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ja, keramikk virker jo rimelig bra, selv om jeg er litt tvilende til at man bør erstatte alt av stål for det. Det faktum at det er flere kniver som prøver å "bli tatt for å være keramikk", ved å bruke lignende design, fargelegge stålet osv.. sier vel sitt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Keramikkniver er ikke robuste nok. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Keramikkniver er ikke robuste nok. Robuste nok? Til å dele kjøtt og grønnsaker er de da nok i massevis. Kansje ikke nok om du skal partere et dyr, men ellers kan jeg ikke se at de skal være for svake? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Ikke bare i dataverdenen microchiper kan skape hodebry. Endret 20. juli 2013 av ^fmj Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Om en ikke er forsiktig nok vil microchiper løsne fra keramiske kniver. Går ut i fra det var det ^fmj mente. Jeg er forresten fremdeles temmelig fornøyd med Øyosettet Det eneste jeg hittil har å klage på er skjerpestålet, det er lettere og kortere enn hva jeg er vandt med og føles derfor litt vinglete. Dette går nok bare på vaner, så noe stort minus er det ikke, og jeg vil nok snart mestre dette, også. Knivene er også noe lettere enn hva jeg tidligere har brukt, men som sagt; jeg er fornøyd. Endret 20. juli 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå