Gå til innhold

Londontur i mai 2014.

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg og ei venninne skal til London i slutten av mai neste år.

Vi har det ganske god banka sammen, men vi kunne trengt noen tips om bra, men rimelige hoteller sentrumsnært - vi skal fly med Norwegian, så helst hoteller vi kan bestille via fly+hotell på siden der.

Hva vi skal gjøre er også rimelig bankers;

- Madame Tussaude

- London Eye

- London Dungeon

- The Making of Harry Potter Studioes

- Musikalen "Phantom of the Opera"

Selvfølgelig shoppe i Oxford Street og Camden, innom Covent Garden.

Blir nok en tur oppom Notting Hill og småting som innom puber, etc.

Men er det noe mer vi burde få med oss?

Vi setter pris på alt av tips! :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se musikalen "Matilda". Så den på Broadway men den er sikkert like god på West End. Fantastisk adapsjon av Roald Dahls bok, nydelig musikk, super opplevelse. Absolutt ikke bare for barn, da jeg så den var det langt flere voksne enn barn i salen.

Lenke til kommentar

Se musikalen "Matilda". Så den på Broadway men den er sikkert like god på West End. Fantastisk adapsjon av Roald Dahls bok, nydelig musikk, super opplevelse. Absolutt ikke bare for barn, da jeg så den var det langt flere voksne enn barn i salen.

Må se hva lommeboken tillater, hehe, men den er notert :)

Lenke til kommentar

Noen flere tips?

Hoteller, spisesteder (frokost, lunsj, middag), noe vi bare MÅ få med oss, best å ta buss, metro eller taxi, etc.

Som sagt så suger vi til oss alt vi kan få av tips og alt vil bli notert opp slik at vi kan lage oss en liten plan så dagene går litt i orden :)

Lenke til kommentar

Metroen(tuben) er billig og enkel. Ser ikke noe særlig vits i å ta taxi om du ikke har mye å bære på, ikke vet hvor du skal eller er veldig sliten og lei.

Takk :)

Hørt at både Metroen og buss skal være greit og enkelt der borte, så lenge man vet hvor man skal, hehe.

Hoteller rundt Bayswater er veldig sentralt..

Vi har en finger på London House Hotel for øyeblikket, ser veldig greit ut, er rimelig og har gode tilbakemeldinger samt at det ligger sentralt.

Vi får ikke bestilt før i september via Norwegian, men jeg for min del syns det er veldig greit å ha ting mer eller mindre klart til vi bestiller :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg synes det er mye mer sentralt å bo rundt Covent Garden eller Picadilly Circus / Trafalgar Sqare enn i Bayswater eller Kensington. Spørs hva man skal, selvsagt.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er mye mer sentralt å bo rundt Covent Garden eller Picadilly Circus / Trafalgar Sqare enn i Bayswater eller Kensington. Spørs hva man skal, selvsagt.

Utover det har jeg skrevet opp i startinnlegget skal vi ikke så fryktelig mye utover det.

Hørt at man burde ta en tur i Hyde Park så blir nok en tur der, se Big Ben, hoppe på en av disse bussene og annet småtteri.

Av hoteller vi har sett på i prisklassen vi har satt oss så er det ingen i de du nevner, men vi har ikke noe problem med å bruke beina eller ty til en liten taxi tur skulle vi stå helt fast :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Priser varierer veldig etter når du skal dra. Her er et brukbart hotell som har gode priser av og til, som ligger få minutter å gå fra både Covent Garden, Trafalgar Square og Chinatown: http://www.strandpalacehotel.co.uk/

En måte å få gode priser på bra hoteller (og annet) kan være her: http://www.hotwire.com/index.jsp

Dette er kanskje for de litt dristige, da man ikke får se hvilket hotell man får før man har betalt, men man kan velge område/bydel og standard etc. Man kan heller ikke avbestille. Jeg har benyttet Hotwire for overnattinger over hele USA, og ca besparelse har vært 45-60% i forhold til laveste pris på samme hotell på vanlige betingelser.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Priser varierer veldig etter når du skal dra. Her er et brukbart hotell som har gode priser av og til, som ligger få minutter å gå fra både Covent Garden, Trafalgar Square og Chinatown: http://www.strandpalacehotel.co.uk/

En måte å få gode priser på bra hoteller (og annet) kan være her: http://www.hotwire.com/index.jsp

Dette er kanskje for de litt dristige, da man ikke får se hvilket hotell man får før man har betalt, men man kan velge område/bydel og standard etc. Man kan heller ikke avbestille. Jeg har benyttet Hotwire for overnattinger over hele USA, og ca besparelse har vært 45-60% i forhold til laveste pris på samme hotell på vanlige betingelser.

Takk for tips, men så dristig er vi nok ikke, hehe :)

Vi går nok ganske sikkert for Norwegians fly+hotel, flydd mye med dem.

Må ha det nogelunde planlagt, hehe.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Turen er flyttet til månedsskiftet august/september, hotel er bestilt via hotels.com (betaler når vi ankommer/drar, tilfelle noe skulle skjære seg for oss - gratis avbestilling frem til to dager før avreisedato) så nå venter vi egentlig bare på å kunne bestille flybilletter og alt annet.

Lurer egentlig på når det lønner seg å bestille flybilletter?
Vi ønsker jo å kunne reise billigst mulig, men samtidig vil vi være trygge på at vi faktisk får billetter.
Vi holder en knapp på Norwegian, men om det er andre som er billigere og bedre så rop gjerne ut.

Ryan Air flyr vi ikke med, tar jeg ikke sjansen på etter alt jeg har hørt og etter at jeg sjekket for moro skyld så følte jeg det var blodpris når man skulle ha med bagasje..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! smile.png

Vi har det ganske god banka sammen, men vi kunne trengt noen tips om bra, men rimelige hoteller sentrumsnært - vi skal fly med Norwegian, så helst hoteller vi kan bestille via fly+hotell på siden der.

- Madame Tussaude

- London Eye

- London Dungeon

Vi setter pris på alt av tips! biggrin.png

Vurder å dropp London Eye og reis heller til toppen av The Shard, Vest Europas høyeste skyskrapr, og 3 høyest i hele Eurpa. Utkiksplatformen befinner seg 240 meter over bakken ca dobbelt så høyt som du kommer med London Eye.

Lenke til kommentar

Hei! smile.png

- Madame Tussaude

- London Eye

- London Dungeon

Vi setter pris på alt av tips! biggrin.png

4 dager?

Det er det dere har program til.

Lenke til kommentar

Hoteller og London er et kapittel for seg selv iflg fruen (som er bedre kjent i London enn jeg er i stua mi). Sist gang vi var der bodde vi på Lancaster London. Husker ikke eksakt hva vi betalte for ei langhelg (torsdag --> mandag), men etter London-standard mener jeg å huske at det var relativt billig. Flott sted med HØY standard. Etter alle ymse steder vi har bodd på i den byen der så blei jeg veldig, veldig, VELDIG positivt overraska.

Hotellet ligger bare rett rundt hjørnet for undergrunnen, så det er veldig lett og navigere seg videre derfra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Få med dere Soho, Camden, Tower, flere musikaler og teater, reis så ofte som mulig med T-banen, ta 2 etg buss gjennom sentrum, har dere flaks så er de sikkert noen som har noe å si på Speakers Corner. Gå på pub, på Harrods og Booths. Se på maleriene langs Bayswater road ved Lancaster gate. Spaser langs Themsen. Snakk med engelskmenn og kvinner, de liker nord- menn og kvinner. Gå på fotball kamp. IKKE kast bort tiden på London Eye eller høye bygninger! Kjøp et postkort i stedet. Kjør taxi forbi Buckingham Palace. Gå på utstilling. Glem Mdm. Tussaud og London Dungeon. Besøk Berkely Square etter mørkets frembrudd, gjerne etter en musical eller teater. Besøk Hms Belfast og selvfølgelig British museum. Stå opp 0700 og legg dere 0200. Se parlamentet. Spis på pub, Ikke på McDonald eller BurgerKing.

Endret av medlem-304477
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Musikaler er alltid morsomme, kan anbefale we will rock you på det sterkeste :) hvis dere leter etter noe gratis så er det eneste jeg kan komme på britsh museum og naturhistorisk murseum, men det er kanskje ikke helt det dere er ute etter. Eye ville jeg droppa, det er foresten et tivoli like ved siden av der du kan ta en karusell som går høyt opp, og dermed ser mye av London derfra også. + at det ikke er kø, og ikke koster mer en 70Nok. Dungeons har jo flyttet nå, så det ligger like ved tivoliet og London eye, derfor kan dette anbefales og taes samme dagen. Eller så er det nesten bare å sette seg på t-banen gå av på en kjent stasjon og traske litt rundt, da får man sett mer en man tror :) påshoppingens side så sier jeg Glem harrods! Dyrt, rotete sted, der du ikke får kjøpt noe uannsett. hvis dere er ute etter billige klær, smykker osv. Så dra på primark :) det ligger en i hver ende av Oxford street.

God tur :D

Endret av Tutti Frutti
Lenke til kommentar

Tusen takk for gode tips, alle sammen :)
Turen står og vipper for øyeblikket, og om det blir noen tur så drar jeg alene i så tilfelle.
Ikke noe gærnt i det i grunn, på nåværende tidspunkt hadde det vært deilig med alenetid og en ferie uten noe annet/noen andre å tenke på :closedeyes:
Og jeg trenger virkelig en ferie!
Men så tar nervøsiteten litt over; alene i London, aldri vært der før, etc..
Jeg kan godt engelsk og gjør meg forstått, og finner garantert frem til steder og sånt, men.. Ja. Dere skjønner poenget.

Uansett er jeg glad og takknemlig for alle tips, London skal jeg til UANSETT en vakker dag :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Alene i London er da ikke noe problem. Jeg har reist alene over hele USA et par ganger, og til østen. London føles mye tryggere enn Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...