Gå til innhold

[Løst] SSD med Win 8 oppgraderinglisens i ny maskin

Anbefalte innlegg

Jeg har da kjøpt meg et nytt selvbygg. Den forrige maskinen solgte jeg og tok ut SSD-en, og har nå tenkt å bruke denne i den nye maskinen min. Inne på SSD-en ligger en Windows 8 oppgraderingslisens. Jeg har ingen fullversjon av Windows, kun denne oppgraderingslisensen.

Vil drivere fra den gamle maskinen kunne ødelegge noe av maskinvaren når jeg setter den inn? Jeg har tenkt å reinnstallere Win 8, men hvordan vil det bli siden det er en oppgraderinglisens? Oppgraderinglisensen fungerer jo sånn at en må ha en tidligere Windows-versjon før en får installere, så jeg tenkte å la PC-en starte fra versjonen som ligger på SSD-en, slik at det på en måte blir "registrert" at jeg har en Windows-versjon før jeg reinstallerer. Hvordan vil dette gå?

Beklager om noe var tungt eller amatørmessig forklart. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har Windows 8 platen eller USB pinnen, så er det absolutt beste du kan gjøre å formatere den SSD disken og gjøre en clean install under installasjonen.

Windows vil 99% sikkert registrere at det er noe der, og vil da ikke gi deg noen problemer med aktiveringen.

Uansett, om du skulle få problemer med aktiveringen, så fikser du det super enkelt med registertrikset.

Så gjør en clean install og ikke en oppgradering, så parer du deg selv for en masse bry senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...