svennand Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Har slik oppsett: Western digital raptor (s-ata): innstallert windows 2000 (NTFS) Western digital 40gb (IDE) innstallert windows 98 (FAT32) Seagate 120gb (IDE) data disk (NTFS) vil ha det slik at jeg vanligvis bruker 2000, men har win98 liggende til gamle spill... har ingen bruk for å få kontakt med datadisken eller lignende i 98, bare slik det er avklart så til problemet mitt. Når jeg har innstallert windows 98 så booter den bare automatisk til windows 98, får den innimellom til å boote til 2000 men da bare låser den seg i loadinga til windows... når jeg kobler fra IDE harddisken (med win98) så kommer jeg helt inn i windows 2000 men da får jeg ikke laga til oppstartvalg for å velge operativsystem.. regner med at alle disse problemene er pga s-ata tilkoblingen Lenke til kommentar
svennand Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 nå har jeg fått ordna det slik at den booter win2000 måtte flytte litt på boot rekka.. 1: cdrom 2: SCSI (tydeligvis går s-ata som scsi!) 3: IDE0 men nå har jeg et nytt problem. hvordan får jeg til å få valgt operativsystem i oppstarten har funnet startup and recory i innstillinger i win2000 men eneste valget som er der er win2000, korsen får jeg lagt til et operativsystem til i listen??? har edita boot.ini på c: men vet ikke hva jeg skal skrive for win98... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå