ssevjen Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Trenger noen tips til hva jeg burde gjøre for å få litt mere "krutt" ut av spill pcen min. Er kun et nytt skjermkort for eksempel bra nok? Her er det som er i pcen nå: Hovedkort: ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16 RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24 CPU: Intel Core? i7 Quad Processor i7-930 Quad Core, 2.8Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W HD: 2x OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB (1x systemdist, 1x gamedisk) GFX: XFX Radeon HD 5870 Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Uten tvil vil en oppgradering av skjermkort alene gjøre underverker. CPUen er fortsatt helt fin. Du kan allikevel få mere ut av den ved å lese litt om overklokking. Høyere frekvens på CPUen gir deg et lite løft. Kanskje må du ha en egen kjøler, men du får en ok en til 250,- så det kan være verdt å kjøpe (om du ikke har en annen enn Stock fra før av). Du må ha en ok strømforsyning for å overklokke NB! Endret 14. juli 2013 av jornboss 1 Lenke til kommentar
ssevjen Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Uten tvil vil en oppgradering av skjermkort alene gjøre underverker. CPUen er fortsatt helt fin. Du kan allikevel få mere ut av den ved å lese litt om overklokking. Høyere frekvens på CPUen gir deg et lite løft. Kanskje må du ha en egen kjøler, men du får en ok en til 250,- så det kan være verdt å kjøpe (om du ikke har en annen enn Stock fra før av). Du må ha en ok strømforsyning for å overklokke NB! Har en 800W strømforsyning. Jeg ser at det hovedkortet jeg har ikke har pci-e 3.0. De fleste skjermkortene jeg har funnet har det, men er det et krav? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Det er som USB 2 og 3, bare det er enda mindre ytelsesforskjell. Alle skjermkort passer i ditt hovedkort. Her er forresten forskjellen testet ut. Endret 14. juli 2013 av jornboss 1 Lenke til kommentar
ssevjen Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Det er som USB 2 og 3, bare det er enda mindre ytelsesforskjell. Alle skjermkort passer i ditt hovedkort. Her er forresten forskjellen testet ut. Var ikke stor forskjell der nei. Evt om du har noen konkrete annbefalinger til hva jeg burde kjøpe. http://www.komplett....aspx?sku=782150 Endret 14. juli 2013 av ssevjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå