Gå til innhold

Jeg hater min jobb!

Anbefalte innlegg

Hei. Kort fortalt:

Jeg jobber som truckkjører i en bedrift hvor jeg jobber 8-12 timer pr dag.

Jeg hater jobben og jeg koser meg ikke. Når jeg har fri, har jeg problemer med å koble fra jobben, så jeg går alle fridager og gruer meg til neste arbeidsdag.

Jeg syns det var morsomt i begynnelsen, men nå er jeg møkk lei.

Hva bør jeg gjøre for å få opp humøret. Føler at sommeren er ødelagt på grunn av jobben min, og ønsker bare at sommeren skal bli ferdig.

trenger hjelp!!!

Takk til alle innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Nei, for da må han ha den dritt jobben mens han leter etter en ny jobb, derfor si opp jobben først, slik at du får en liten ferie mens du leter etter ny jobb. Dette forutsetter naturligvis at du har litt kapital til å kunne gå arbeidsledig noen uker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvis man sier opp fredelig og følger oppsigelsestiden så er det ingen selvfølge at en ikke får en attest. Derfor si opp jobben først, jobb ut oppsigelsestiden, og ta en liten ferie etter oppsigelse. Du leter etter ny jobb under oppsigelsestiden og i ferien.

Men selvsagt kan en glemme attest og liknende hvis en bryter oppsigelsestiden. Det er viktig at oppsigelser gjennomføres ryddig. For når du leverer inn oppsigelse da inngår du en ny forhandlingsrunde med arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Sier man opp får man ikke arbeidsledighetstrygd (men sikkert ikke så aktuelt i dette tilfellet, eller?), og sier man opp selv kan man bare glemme å bruke jobben som referanse til neste jobb.

(...Men det er greit å si opp om man har en annen jobb på hånden.)

Feil og feil...

Man får dagpenger selv om man sier opp selv men man har en lengre periode uten dagpenger.

Jeg har sagt opp selv flere ganger likevel fått strålende anbefalinger fra tidligere arbeidsgivere, handler vel mest om forholdet man har til arbeidsgiver og arbeidet man gjør, ikke hvem som avslutter arbeidsforholdet!

Lenke til kommentar

Hvis man sier opp fredelig og følger oppsigelsestiden så er det ingen selvfølge at en ikke får en attest. Derfor si opp jobben først, jobb ut oppsigelsestiden, og ta en liten ferie etter oppsigelse. Du leter etter ny jobb under oppsigelsestiden og i ferien.

Men selvsagt kan en glemme attest og liknende hvis en bryter oppsigelsestiden. Det er viktig at oppsigelser gjennomføres ryddig. For når du leverer inn oppsigelse da inngår du en ny forhandlingsrunde med arbeidsgiver.

Du har rett ja. Tenkte ikke på at det var brudd på oppsigelsetiden som var faremomentet. Uansett, spørsmålet blir hvor mange uker oppsigelsestid trådstarter må man jobbe kontra antall uker det gjenstår av sommerjobben? Vi er jo midt i juli, så det er vel ikke bare bare å jobb-hoppe heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...