hean Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Med hvilken begrunnelse? Prostitusjon er en annen form for tigging. Seriøst? Trenger du en begrunnelse på den påstanden? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Nei de fleste kan sette sin egen kundegruppe om de vil, og ikke ser jeg det som misbruk om jeg får betalt for en tjeneste jeg selv har utlyst til potensielle kunder.. De afrikanske "beach boys" har tydeligvis ikke luksusen i å velge mtp. forholdene de må leve under der nede. Seriøst? Trenger du en begrunnelse på den påstanden? Ja, takk. Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Ja, takk. Kan kun svare for meg selv... bor i Trondheim, er en del i Oslo. Tiggere er det OVER ALT og har ALDRI truffet på en eneste prostituert, ikke engang i min egen hjemby Trondheim hvor jeg ferdes en del også på kvelden. Hvis det gjelder kun meg så skjønner ikke jeg hvor folk befinner seg... Endret 14. juli 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Kan vel diskuteres... Man kan vel diskutere alt, men det er ikke grunnlag for å lage en diskusjon om det iom det er fakta. Jeg mener ihvertfall har du sex med noen som ufrvillig har kommet inn i "industrien" som ikke vil ha sex med deg men tvinges til det av sine "halliker" er man ganske klart skyldig i overgrep!!! Som sagt, tvang er overgrep. Frivillig salg er noe helt annet - f.eks Hege Grostad - hvis du definerer/diskuterer hennes frivillige salg av sex som 'overgrep', så skjønner jeg ikke helt tankegangen din. (forøvrig er hun fra samme sted som deg/meg - Trondheim) Endret 14. juli 2013 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Kan kun svare for meg selv... bor i Trondheim, er en del i Oslo. Tiggere er det OVER ALT og har ALDRI truffet på en eneste prostituert, ikke engang i min egen hjemby Trondheim hvor jeg ferdes en del også på kvelden. Hvis det gjelder kun meg så skjønner ikke jeg hvor folk befinner seg... Vel, for noen få år siden hadde vi samme problemer med nigerianske prostituerte. Jeg kan ikke huske at noen hylte "deportasjon!", "Steng grensene!", eller "Stopp disse lykkejegerne ved grensen!". Hykleri på sitt verste. Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Som sagt, tvang er overgrep. Frivillig salg er noe helt annet - f.eks Hege Grostad - hvis du definerer/diskuterer hennes frivillige salg av sex som 'overgrep', så skjønner jeg ikke helt tankegangen din. (forøvrig er hun fra samme sted som deg/meg - Trondheim) Hvis du gidder å lese det jeg skriver ser du selv at jeg ikke definerer det som overgrep! Vel, for noen få år siden hadde vi samme problemer med nigerianske prostituerte. Jeg kan ikke huske at noen hylte "deportasjon!", "Steng grensene!", eller "Stopp disse lykkejegerne ved grensen!". Hykleri på sitt verste. Nettopp og det problemet er nå nesten borte... dette problemet kom frem i media på en annen måte men det kom klart frem som ett problem, på grunn av det oppstod sexkjøploven. Man må være ganske skjermet fra alt som aviser, internett, TV og radio for å ikke ha fått med seg dette. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Hykleri på sitt verste. Nå yter prostituerte noe - de selger noe markedet vil ha, kontra tiggere som kun snylter på andre. Men la nå tigge-debatten få hvile. Vi har flere tråder rundt det temaet. Denne tråden dreier seg om prostitusjon Hvis du gidder å lese det jeg skriver ser du selv at jeg ikke definerer det som overgrep! Jeg sa sexkjøp i seg selv ikke var overgrep - du sa det kunne diskuteres. Så du er uenig i din egen uttalelse altså? Endret 14. juli 2013 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Jeg sa sexkjøp i seg selv ikke var overgrep - du sa det kunne diskuteres. Så du er uenig i din egen uttalelse altså? Man kan ikke diskutere noe uten å gå litt i detaljer. Hvis du kjøper sex fra noen som er i bransjen ufrivillig så er sexkjøpet i seg selv ett overgrep mener jeg!!! Edit: Å si at en sak kan diskuteres for så å si sin egen mening er ikke å være uenig med seg selv... Endret 14. juli 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Å si at en sak kan diskuteres for så å si sin egen mening er ikke å være uenig med seg selv... Når du sier at det kan diskuteres, så høres det unektelig ut som om salg i seg selv kan være overgrep. (for det var det du svarte på) Men da er det altså ikke slik at det kan diskuteres iom at frivillig handling jo ikke er overgrep (hvis det ikke dreier seg om mindreårige eller tilbakestående) Da har vi klarlagt hva du mener Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Nettopp og det problemet er nå nesten borte... dette problemet kom frem i media på en annen måte men det kom klart frem som ett problem, på grunn av det oppstod sexkjøploven. Man må være ganske skjermet fra alt som aviser, internett, TV og radio for å ikke ha fått med seg dette. Er det? Når da? http://www.rogalandsavis.no/meninger/leder/article5996284.ece http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/--Brudgommer-antastet-av-prostituerte-3058988.html#.UeK_7m2RUrk http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/trakasseres-av-prostituerte-1964277.html Ikke mye som har forandret seg i løpet av de siste åra. Kan du nevne meg en eneste romtigger som har oppført seg like aggressiv overfor tilfeldig forbipasserende? Jeg kommer på ingen. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Nå yter prostituerte noe - de selger noe markedet vil ha, kontra tiggere som kun snylter på andre. Men la nå tigge-debatten få hvile. Vi har flere tråder rundt det temaet. Denne tråden dreier seg om prostitusjon Hvorfor det? Er sammenlikningen for ubehagelig? Det sier sitt om hvilket samfunn det er vi kommer til å få hvor menneskehandel blir mer akseptert enn fattigdom hvor tiggere blir likestilt med parasitter. Men det forklarer nok hvorfor ingen fra ytre høyre reagerte like sterkt mot de nigerianske prostituerte som de gjør nå mot romfolka. Den norske nasjonalisten fra ytre høyre er et kynisk og egoistisk svin som gir komplett blaffen i alt og alle andre, bare så lenge h*n kan få det h*n selv personlig vil ha. Oppfordring til Romfolka: Prostituer dere! Sexkjøpsloven er bare tull. Menneskehandel er fullt akseptert i Norge! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Hvorfor det? Er sammenlikningen for ubehagelig? Ubehagelig? Tråden dreide seg om prostitusjon - det er vel du som startet den og tok opp tema - du får endre emne og førstepost, slik at det stemmer med hva du ev vil diskutere da vet du. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Moderatormelding Denne tråden omhandler prostitusjon og ikke Rumenere og tigging! Dere får la temaet tigging ligge i fred i denne tråden, da den har et helt annet emne! Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 sex salg er en privat sak mellom de som velger selge seg og de som velger kjøpe, du har ikke en dritt med hva andre gjør din forbanna moralist. Vi har altså ikke noe med hva de prostituerte gjør, men de prostituerte har noe med hva vi tenker om dem? Har prostituerte rett til å være tankepoliti? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Synd du ser på det slik... synd at du er moralist som påtvinger andre din mening, jeg vet at mennesker kan tenke selv og ta egne valg om de valgene ikke alltid er de smarteste betyr ikke at man skal trenge forby eller nekte andre de samme valgene.. At noen blir tvunget til å tigge betyr ikke at man skal forby muligheten for alle, at noen blir tvunget til å selge sin kropp betyr ikke at man skal forby muligheten for andre å gjøre det.. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 De afrikanske "beach boys" har tydeligvis ikke luksusen i å velge mtp. forholdene de må leve under der nede. Ja, takk. kan ikke du dra nede å hjelpe alle mennesker som er fattige da ? lykke til..Verden er for opptatt med bruker penger på forsvar og krig en å utrydde fattigdom så inntil videre får beach boysene nede i Afrika lide seg gjennom litt hvit mus.. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Problemet er loven og ikke om det er kvinner eller menn som bryter den. En uinteressant vinkling for min del. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Vi har altså ikke noe med hva de prostituerte gjør, men de prostituerte har noe med hva vi tenker om dem? Har prostituerte rett til å være tankepoliti? Hvor kommer dette inn i noe jeg skriver ? De vet jo godt hva folk tenker om yrke, men igjen de som ser ned på andre har som oftest større grunn i å se ned på seg selv.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Med hvilken begrunnelse? På hvilken måte er en romtigger som selger et Folk er Folk-magasin annerledes fra en prostituert som selger sex på Karl Johan? Ser du ikke noe paradoksalt i det du selv skriver her blir jeg skremt. 2 Lenke til kommentar
Fantasy check Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Jasså, du er altså villig til å la deg misbruke av en feit og stygg 60-åring for penger? Deg om det. Det er ikke alle som er pripne og ser på kroppen sin som en helligdom som skal spares for et individ. Enkelte bryr seg ikke, og jeg tror du skal være forsiktig med å dømme noe du ikke forstår. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå