vidor Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Mener ikke å si dette som direkte fornærmende, men jeg tror du er det mange definerer som en prostituert. Vi er jo alle prostituerte. Det er bare snakk om hvordan det er organisert. Betale for det gjør vi jo uansett 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Vi er jo alle prostituerte. Det er bare snakk om hvordan det er organisert. Betale for det gjør vi jo uansett Nei? Er du prostitusjon involverer pr. def. seksuelle tjenester. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Mener ikke å si dette som direkte fornærmende, men jeg tror du er det mange definerer som en prostituert. Mulig, men jeg bryr meg ikke, han gir meg fine gaver og jeg er jente så selvfølgelig digger jeg det Ønsker dog å bli opplyst om dette og hele situasjonen, derfor jeg skriver her! Anonym poster: 0c3a6cb5e694300d73032c42683fa4a9 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Mulig, men jeg bryr meg ikke, han gir meg fine gaver og jeg er jente så selvfølgelig digger jeg det Ønsker dog å bli opplyst om dette og hele situasjonen, derfor jeg skriver her! Miljøet du er i former deg i stor grad over tid. Sørg for at det understøtter hvordan du ønsker å være i framtiden. Det å henge med badass'er for å fikse dem drar deg som regel ned. Er det det du vil ? Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Men fyren har sikkert mange flotte gaver å gi da, dagens ungdom (som han pusher stoffet på) har jo god råd i dag... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Miljøet du er i former deg i stor grad over tid. Sørg for at det understøtter hvordan du ønsker å være i framtiden. Det å henge med badass'er for å fikse dem drar deg som regel ned. Er det det du vil ? Jeg forstår. Men jeg har ikke tenkt å forandre han, så lenge vi respekterer hverandre og han ikke tvinger meg til å røyke Hvis vi ikke passer sammen er det bare å bryte kontakt, som med alle andre forhold. Anonym poster: 0c3a6cb5e694300d73032c42683fa4a9 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Det er han Til og med politiet bryr seg ikke, selv om de har vært hos han og tatt han mange ganger(ifølge han selv). Dette må jeg virkelig spørre om, hvordan uønsket oppmerksomhet mener du at jeg får fra dette miljøet?? Er det ikke sånn at når jeg blir ferdig med gutten så lar de meg være i fred? Eller? :/ F.eks, la oss si at du fortsetter et forhold med han, og på den måten blir du også godt kjent med kompisene hans etter hvert. En av kompisene havner havner i et tungt rusmiljø, og vil begynne å skaffe seg penger ved f.eks innbrudd/tyveri. Selv om du ikke har kontakt med han lengre, vet han hvem du er og sjansen for at du har ting som er lett omsettelig til god pris. Han kan også komme til å ta kontakt med deg og spille på alle muligheter (at han prøver å slutte, at alt han trenger for å komme seg bort er..., osv). Er du litt naiv som du sier, vet disse å utnytte muligheten maksimalt. Min tidligre nabojente fikk besøk i 2. etg midt på dagen (klatert opp verandraen) hvor han prøvde å true til seg penger, hun skrek og han flyktet samme vei da naboene reagerte. Han fikk ikke med seg noe, men dagen etter fant hun bilen sin med ett spett gjennom panseret hvor også motoren var skadet. Hun hadde folatt dette miiløet, men miljøet følger alltid etter bare behovet for penger blir stort nok. Poenget er at man vet aldri hva man kommer til å ende opp i før det er for sent, og man bør derfor vurdere om det ikke er på tide å sette grenser allerede nå. ----- Hvis han allerede har hatt besøk mange ganger av politiet vil jeg anbefale deg å ikke bli involvert. Hadde ikke poltiet brydd seg hadde han heller ikke hatt besøk av de! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Mulig, men jeg bryr meg ikke, han gir meg fine gaver og jeg er jente så selvfølgelig digger jeg det Ønsker dog å bli opplyst om dette og hele situasjonen, derfor jeg skriver her! Anonym poster: 0c3a6cb5e694300d73032c42683fa4a9 Ja, du er kanskje litt lettkjøpt - tenkt på det? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 F.eks, la oss si at du fortsetter et forhold med han, og på den måten blir du også godt kjent med kompisene hans etter hvert. En av kompisene havner havner i et tungt rusmiljø, og vil begynne å skaffe seg penger ved f.eks innbrudd/tyveri. Selv om du ikke har kontakt med han lengre, vet han hvem du er og sjansen for at du har ting som er lett omsettelig til god pris. Han kan også komme til å ta kontakt med deg og spille på alle muligheter (at han prøver å slutte, at alt han trenger for å komme seg bort er..., osv). Er du litt naiv som du sier, vet disse å utnytte muligheten maksimalt. Min tidligre nabojente fikk besøk i 2. etg midt på dagen (klatert opp verandraen) hvor han prøvde å true til seg penger, hun skrek og han flyktet samme vei da naboene reagerte. Han fikk ikke med seg noe, men dagen etter fant hun bilen sin med ett spett gjennom panseret hvor også motoren var skadet. Hun hadde folatt dette miiløet, men miljøet følger alltid etter bare behovet for penger blir stort nok. Poenget er at man vet aldri hva man kommer til å ende opp i før det er for sent, og man bør derfor vurdere om det ikke er på tide å sette grenser allerede nå. ----- Hvis han allerede har hatt besøk mange ganger av politiet vil jeg anbefale deg å ikke bli involvert. Hadde ikke poltiet brydd seg hadde han heller ikke hatt besøk av de! Det er jo ikke noen lov som forbyr folk å gjøre ting som gir gode odds for å ødelegge livet sitt. Hvis jenta vil gå inn i dette med åpne øyne så får det være hennes valg. Alt vi kan gjøre er å oppmuntre til det motsatte. Det er hennes valg og konsekvenser. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Dette må jeg virkelig spørre om, hvordan uønsket oppmerksomhet mener du at jeg får fra dette miljøet?? Er det ikke sånn at når jeg blir ferdig med gutten så lar de meg være i fred? Eller? :/ Jeg gikk på skole med en kar som drev med svake rusmidler. Det gikk i alle fall rykter om bruk av hasj. Så traff jeg han noen år senere i livet, når jeg jobbet i butikk og han plutselig en dag nesten bokstavelig talt ramlet inn der. Det var tydelig at han hadde oppgradert til noe betraktelig sterkere. Han forsøkte flere ganger å oppmuntre meg til å gi han dyre varer under disken gratis, så han kunne selge de og gi meg en del av profitten senere. Det tok lang tid før jeg klarte å overbevise han om at jeg aldri kom til å gjøre noe slikt. Det hele var veldig ubehagelig, og på et par tidspunkt så følte jeg meg truet. Jeg er glad jeg er en sterk person som ikke lot meg overtale. Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Og så? Problemet her er vel at det regnes som narkotika og får store konsekvenser hvis de blir tatt. Ingen dør av hasj? seriøst, kravl tilbake under steinen din. At det "vert rekna" som narkotika seier jo det meste om dei som har funne på dette. Kva vert det neste. Og konsekvensane er jo større ein dei skulle ha vore, men ikkje akkurat dei største. Kan du visa til eit dødsfall som følge av å ha tatt for mykje cannabis? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Akkurat likt som å date en som ikke selger hasj. Du får mest sannsynlig ingen konsekvenser hvis du ikke er med på ulovlighetene. Du sier selv at du er jente uten fordommer 1 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Spørsmålet er om du ser noe framtid i fyren. Eller om det er bare en du ligger å puler på her og nå. Uansett vil du være sammen med en som er kriminell? Og hvilken framtid er det for deg? Hvordan kan det skade deg? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) At han røyker hasj er i seg selv ikke noe verre enn om han hadde røyket tobakk eller drukket alkohol. Men at han selger hasj og at dette er ulovlig, kan gjøre det vanskeligere å være sammen med ham på sikt. Endret 14. juli 2013 av Zarac Lenke til kommentar
Brosstan Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Venninne av meg er innlagt på psykiatrisk sykehus i 6 mnd nå for hasjbruk. Så hvem som vet hva de snakker om når det kommer til hvordan konsekvenser hasjen har, staten som hører om de fleste tilfeller. Eller en haug drittunger som lever i en boble og tror alt fra naturen er bra, ta og spis fluesopp neste gang du har vondt i hue og se hvor godt det fungerer, det er jo naturlig. Har ingen planer om å ta en lang diskusjon on hvorvidt marijuana er trygt eller ikke, men det der er et virkelig dårlig argument. Det er bevist gang på gang at marijuana kan være en av flere stimuli som kan "trigge" en psykisk lidelse. Det samme kan enkle ting som sukker, glede, sorg eller erotisk nytelse. Det er snakk om å utløse en lidelse som mest sansynlig hadde blitt utløst på et tidspunkt i livet til personen uansett om de hadde prøvd marijuana eller ikke, det var bare dråpen som fyllte glasset. De eneste som kan få en psykisk lidelse utløst av marijuana, er personer som allerede er svært utsatte for å få psykiske lidelser til å starte med. Men on topic: Hvorfor la noe sånt ødelegge forholdet? Om dere finner ut at dere er riktige for hverandre, og han ikke vil slutte å selge, mens du ikke vil godta han mens han selger, er ingen av dere den rette for den andre til å starte med. Man er villig til å ofre ting for den man elsker, men å ikke gi gutten en sjangse selv om du liker han høres bare tåpelig ut for min del. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hvor stor er aldersforskjellen her? Lenke til kommentar
knust90 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 At han røyker hasj er vel ikke det største problemet, men at han selger er ikke helt bra. Har selv ødelagt et tidligere forhold pga rusmidler, men det var nok ikke akkurat hasj som var hovedproblemet. Hasj er så vanvittig "oppblåst" i dagens samfunn at jeg blir svimmel av hele greia.. Om du vil ha et videre forhold til fyren, så ville jeg bedt ham om å slutte og distribuere hasj/marihuana o.l. Men at gutten tar seg en tjall i ny og ned, skader verken deg eller han selv. Forventer og få negativ respons på det jeg akkurat skrev, men det driter jeg i. Hasj er enkelt og greit et veldig fint alternativ til alkohol, og du slipper hangover. Men jeg hadde ikke innledet et forhold til en som selger, det må jeg ærlig si. Men masse lykke til TS! ) Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Om typen bruker eit ulovlig rusmiddel, eller at han laster ned TV-serier speler ikkje så stor rolle. Men salg av narkotika er det litt verre med. Om dette får direkte konsekvenser for deg vil være litt avhengig av omstendigheitene. For ordens skyld så seier lova dette: § 162. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år. Grov narkotikaforbrytelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff den gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter. Gjelder overtredelsen et meget betydelig kvantum, er straffen fengsel fra 3 til 15 år. Under særdeles skjerpende omstendigheter kan fengsel inntil 21 år idømmes. Uaktsom narkotikaforbrytelse straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år. Medvirkning til narkotikaforbrytelse straffes som bestemt ellers i denne paragraf. Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraff. Opphevet ved lov 22 mai 1953 nr. 3, tilføyd ved lov 14 juni 1968 nr. 4, endret ved lover 21 apr 1972 nr. 18, 12 juni 1981 nr. 62, 8 juni 1984 nr. 57. Legg særlig merke til min utmerkning om medvirkning. Så lenge han styrer for seg sjølv og du ikkje innvolverer deg med hasjsalget så skal det nok være vanskelig å bevise at du har tatt del i ulovlegheita slik at du får straff. Langt verre blir det dersom dere skal flytte saman, eller at det blir oppbevart større mengder med narkotika i din bolig eller bolig som du disponerer. Så skal eg våge meg frampå med eit råd så vil det være at du bør stille krav om at han slutter å selge harsj dersom forholdet blir meir seriøst og det er snakk om å flytte sammen. 1 Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Det skal ikke kunne gi deg konsekvenser med mindre du inntar dette selv, bærer det på deg, eller oppbevarer det i hjemmet ditt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Å innlede et forhold eller å i det heletatt omgås med en langer er vel strengt tatt å be om det. En dag politiet har lite å gjøre tar de gjerne et besøk. Da vil de fort kunne ta med seg alle som er til stede og som derfor bør være klar over hva som foregår. Skulle det da være noen som helst tvil om hvem som har gjort hva og noen i tillegg lyver for å slippe unna selv er det veldig lett å havne litt dypere i det. Som vitne kan du fint bli holdt på glattcelle ei stund og det er en heller utrivelig opplevelse. Jeg kan komme på langt triveligere ting å oppleve. Hvilket råd ville du gitt noen andre i din situasjon? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå