AnonymDiskusjon Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Jeg har begynt å date en gutt som røyker og selger hasj. Jeg er og har alltid vært en person uten fordommer og derfor kommer jeg så utrolig lett overens med alle slags type mennesker, og blir veldig godt likt av de aller fleste. Det er første gangen jeg har involvert meg med noen som driver med hasj. Han fortalte det ikke før vi møttes for første gang, og jeg var cool om det jeg, null stress så var hos han en hel dag da og da møtte jeg på alle vennene hans som også driver med dette, og han viste meg og jeg fikk se alt av hasjen hans som han har gjemt osv. Som sagt jeg har alltid vært en snill og grei jente som er utrolig lett å ha med å gjøre. Jeg bryr meg egentlig ikke om hasjen og alt det der, han er utrolig koselig gutt og det er han jeg har lyst å bli kjent med. Jeg er også blitt opplyst om at det faktisk ikke er så fælt som mediene og staten skal ha det til(uten at jeg vet noe mer om hvordan det påvirker helsen osv). Jeg er en glad og blid jente, men også svært naiv, det vet jeg at jeg er. Så egentlig lurer jeg bare på om noen av dere som har noe å si til meg angående dette? Får JEG konsekvenser om politiet får vite om dette her? Er egentlig bare det jeg er redd for, om jeg får konsekvenser, men ellers er alt bra Hilsen ung jente Anonym poster: 0c3a6cb5e694300d73032c42683fa4a9 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Snart kommer han og vil selge noe til deg også. Men seriøst, tenk deg godt om før du går videre med dette her. Det er alvorlig og kan få store konsekvenser for dere senere. Vil du blant annet at du skal få barn med en som røyker og selger hasj? Ikke akkurat det beste forbildet en kan få. Jeg sier ikke at du ikke skal date han, men du må tenke deg godt om, og bli kjent med alle konsekvensene det eventuelt måtte medføre Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Hva skal man si, annet enn at du får velge om du skal ta sjansen selv. Hvor sunt eller usunt sånne stoffer er, kan jeg ikke uttale meg om, men det jeg kan si noe om er den stigma og det fordekte livet man er nødt til å leve når man plasserer seg selv utenfor det vanlige samfunnet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Venninne av meg er innlagt på psykiatrisk sykehus i 6 mnd nå for hasjbruk. Så hvem som vet hva de snakker om når det kommer til hvordan konsekvenser hasjen har, staten som hører om de fleste tilfeller. Eller en haug drittunger som lever i en boble og tror alt fra naturen er bra, ta og spis fluesopp neste gang du har vondt i hue og se hvor godt det fungerer, det er jo naturlig. Men tilbake til dine spørsmål. Du kan få konsekvenser om du er tilstede når de tar han. Og det kan også hende de kan skrive en notis på deg om du ikke er tilstede men er hans kjæreste (og de finner dette ut så klart) som sikkert ikke er så vanskelig med facebook etc. 3 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Ikke forvent å få et godt svar her TS. Her regjererer svada og fordømmelse med en god dose stat. Dog vesentlig poeng banan drar opp i forhold til salg, hvis du tenker såpass frem i tid og seriøst. Vil du ha barn med en som selger, hvor du alltid løper en risiko for at onkel blå banker på døren? 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Den ser veldig høy ut den hesten du preker ned fra, "Vizla" - her er sannsynligvis mange som har relativt god peil på sånne problemer, men vet av erfaring at man uttaler seg helst litt edruelig når man skal snakke konstruktivt om forhold til rus. En greie er å være alene om det man driver på med, noe helt annet er det når flere eksperimenterer sammen Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Tre innlegg, og allerede fullt opp med fordommer. Det prinsippielle rundt hasjrøyking kan tas i en annen tråd. Her er noen spørsmål du bør stille deg selv: 1. Hvordan fungerer han i det daglige? Har han jobb etc? 2. Har du vurdert å røyke selv, og i så tilfelle tenkt over konsekvensene det kan medføre? 3. Hvor er dere om 5 år? Hasj kan vurderes opp og ned i mente, men det er 100% sikkert at misbruk får konsekvenser. Hva som er misbruk kan defineres av enhver, men etter min mening går daglig bruk innunder dette. Har du tenkt over hvordan det vil påvirke ditt liv mtp jobb/skole hvis du begynner selv? Han er sikkert en kjempekar, men tenk nøye over livsstilen. Endret 14. juli 2013 av WonderStivi 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Og legg også merke til at innenfor flere forskjellige yrkesretninger blir det stadig mer vanlig å forlange politiattester, og ved spesielt viktige stillinger må man kanskje underkaste seg diverse kontroller for å beholde "godkjennelsen". Det kan fort bli at man parkere det øvrige av livet sitt, til fordel for disse kanskje uskyldige lekene, men likevel helt ulovlige leker samtidig Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Finnes da mange ikke hasjselgende/misbrukere der ute, som du heller kan satse din kjærlighet til Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Finnes da mange ikke hasjselgende/misbrukere der ute, som du heller kan satse din kjærlighet til Hvis man tror på kjærlighet (jeg er ikke en av dem) tror jeg ikke det er slik det fungerer. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Hvis man tror på kjærlighet (jeg er ikke en av dem) tror jeg ikke det er slik det fungerer. Hehe, neida. Men når hun er så i tvil at hu spør på et forum..... Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Venninne av meg er innlagt på psykiatrisk sykehus i 6 mnd nå for hasjbruk. Har en venninne selv som ligger på psykiatrisk sykehus, hun hadde helt dilla på sjokoladepålegg. Fra spøk til revolver, hvorfor du følte at du måtte skrive dette innlegget har jeg faktisk 0 forståelse for. Marihuana er et middel som er lovlig mange steder, og majoriteten av personer som bruker dette stoffet fungerer minst like godt i samfunnet som alle andre. De jobber, og har en sosialkrets, men foretrekker muligens å tenne en joint en helg enn å drikke seg dritings og angripe jenter. (Der sistnevnte er sosialt akseptert) Til OP Kvantumet han hadde er vel en ganske avgjørende faktor, men siden han ønsket å vise deg, og skryte vil jeg tro han bare er en hobby-kriminell. 4 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Jeg har begynt å date en gutt som røyker og selger hasj. Han fortalte det ikke før vi møttes for første gang, og jeg var cool om det jeg, null stress så var hos han en hel dag da og da møtte jeg på alle vennene hans som også driver med dette, og han viste meg og jeg fikk se alt av hasjen hans som han har gjemt osv. Er nok mange som prøver hasj i ungdommen, og er ikke dermed sagt de vil ødelegge livet sitt av den grunn. Når det er sagt er også hasj inngangsbilletten for veldig mange til tyngre stoffer. Det at han selger og at "alle" vennene hans bruker hasj er derimot ikke et bra tegn. Høres ut som han er i et miljø hvor en eller flere er i faresonen til å ende på tyngre stoffer. Det er lett å bli involvert i dette og jo bedre du kjenner disse personene jo større er risikoen for at du trekkes inn i noe eller får uønsket oppmerksomhet senere fra dette miljøet. Skulle du være så uheldig at du er tilstede hvis de blir tatt for bruk/salg er sjangsen stor for at dette kan komme på rullebladet ditt, som igjen vil kunne ødelegge for videre utdanning og jobb. Hvis han virkelig elsker deg og har lyst til å ha en fremtid med deg, er han også villig til å slutte med hasj for å oppnå dette. Fotell at du ikke ønsker å være involvert i hasj, og be han tenke på om han ønsker å fortsette med deg eller med hasjen. Basert på egen erfaring fra nær slekt, vil jeg anbefale deg å ta avstand og ikke involvere deg mer enn du allerede har gjort. Jo lengre dette pågår des mer vanskeligere er det å komme seg bort fra dette. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Bare det at du skriver innlegget ditt gjør jo at du har koblet ut naiviteten din. Du hadde neppe skrevet dette hvis noe i deg mente situasjonen var ok. Oppbevaring, bruk og salg av hasj er ulovlig og reguleres av narkotikalovgivningen og straffes med bøter og fengsel. Ikke la folk utnytte din snillhet og tillit. På lang sikt lønner det seg å holde seg unna miljøer som bruker narkotika. Det er ofte ganske manipulative mennesker, og før du vet ordet av det røyker du hasj og er med på kriminalitet og etterhvert baller det bare på seg og du lurer på hvorfor i helsike du lot dette skje frivillig. Endret 14. juli 2013 av vidor Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Det kunne vore verre. Du kunne ha vore på datings med ein som driv butikk som sel alkohol og tobakk. Ja, eg er klår over at det er lovleg og at hasj er ulovleg, men som kjend er det tett opp til 10 000 som døyr av tobakksrelaterte sjukdomar kvart år, og 1000 av alkohol, samt endå 1000 til av ulukker og liknande relatert til alkohol. Kor mange døyr av hasj? Det er vel ingen. Hadde desse tre rusmidla komme i dag kunne hasj fint ha blitt lovleg, men dei to andre ville ein aldri ha tillete. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Venninne av meg er innlagt på psykiatrisk sykehus i 6 mnd nå for hasjbruk. Så hvem som vet hva de snakker om når det kommer til hvordan konsekvenser hasjen har, staten som hører om de fleste tilfeller. Eller en haug drittunger som lever i en boble og tror alt fra naturen er bra, ta og spis fluesopp neste gang du har vondt i hue og se hvor godt det fungerer, det er jo naturlig. Men tilbake til dine spørsmål. Du kan få konsekvenser om du er tilstede når de tar han. Og det kan også hende de kan skrive en notis på deg om du ikke er tilstede men er hans kjæreste (og de finner dette ut så klart) som sikkert ikke er så vanskelig med facebook etc. kjenner rundt 40-50 som har røket daglig siden de var 15-16 ingen har vært på noe psykiatrisk institusjon, er vel heller det at svake individer faller inn i stoff miljøer og dermed trigger latente psykiske problemer ved bruk av alko eller narkotika.. Skylde på alko,narko, eller mat for den saks skyld blir totalt idioti.. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Det kunne vore verre. Du kunne ha vore på datings med ein som driv butikk som sel alkohol og tobakk. Ja, eg er klår over at det er lovleg og at hasj er ulovleg, men som kjend er det tett opp til 10 000 som døyr av tobakksrelaterte sjukdomar kvart år, og 1000 av alkohol, samt endå 1000 til av ulukker og liknande relatert til alkohol. Kor mange døyr av hasj? Det er vel ingen. Hadde desse tre rusmidla komme i dag kunne hasj fint ha blitt lovleg, men dei to andre ville ein aldri ha tillete. Og så? Problemet her er vel at det regnes som narkotika og får store konsekvenser hvis de blir tatt. Ingen dør av hasj? seriøst, kravl tilbake under steinen din. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Og så? Problemet her er vel at det regnes som narkotika og får store konsekvenser hvis de blir tatt. Ingen dør av hasj? seriøst, kravl tilbake under steinen din. Ja ingen dør av cannabis, er teknisk umulig ta overdose av cannabis.. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 TS Tusen takk for svar alle sammen, det setter jeg virkelig pris på! Velger ut noen innlegg jeg skal svare på Og det kan også hende de kan skrive en notis på deg om du ikke er tilstede men er hans kjæreste (og de finner dette ut så klart) som sikkert ikke er så vanskelig med facebook etc. Jeg er ikke og kommer nok ikke til å bli venn med han på facebook med det første. Jeg har sagt til han at jeg ikke vil det fordi jeg er redd folk skal få vite om han/oss. 1. Hvordan fungerer han i det daglige? Har han jobb etc? 2. Har du vurdert å røyke selv, og i så tilfelle tenkt over konsekvensene det kan medføre? 3. Hvor er dere om 5 år? Han er sikkert en kjempekar, men tenk nøye over livsstilen. 1. Han er sosial med kompisene sine veldig ofte og ja, han har jobb. 2. Nope, det har jeg ikke. Kanskje bare prøve, men jeg har en helt annen livsstil. Trener og spiser sunt og har alltid gjort det. 3. - Finnes da mange ikke hasjselgende/misbrukere der ute, som du heller kan satse din kjærlighet til Han gir meg gaver men siden han ønsket å vise deg, og skryte vil jeg tro han bare er en hobby-kriminell. Det er han Til og med politiet bryr seg ikke, selv om de har vært hos han og tatt han mange ganger(ifølge han selv). Det er lett å bli involvert i dette og jo bedre du kjenner disse personene jo større er risikoen for at du trekkes inn i noe eller får uønsket oppmerksomhet senere fra dette miljøet. Skulle du være så uheldig at du er tilstede hvis de blir tatt for bruk/salg er sjangsen stor for at dette kan komme på rullebladet ditt, som igjen vil kunne ødelegge for videre utdanning og jobb. Hvis han virkelig elsker deg og har lyst til å ha en fremtid med deg, er han også villig til å slutte med hasj for å oppnå dette. Fotell at du ikke ønsker å være involvert i hasj, og be han tenke på om han ønsker å fortsette med deg eller med hasjen. Basert på egen erfaring fra nær slekt, vil jeg anbefale deg å ta avstand og ikke involvere deg mer enn du allerede har gjort. Jo lengre dette pågår des mer vanskeligere er det å komme seg bort fra dette. Dette må jeg virkelig spørre om, hvordan uønsket oppmerksomhet mener du at jeg får fra dette miljøet?? Er det ikke sånn at når jeg blir ferdig med gutten så lar de meg være i fred? Eller? :/ Oj, de røyka jo masse mens jeg var hos han... Men det er tydeligvis noe de har gjort mye og lenge. Altså, jeg har ikke noe imot at han røyker hasj, det er hans liv og jeg respekterer alle jeg Så lenge han ikke tvinger meg til å røyke noe så er jeg fornøyd. Ja, men da mener du bare hvis jeg begynner å røyke selv og blir avhengig ikke sant? Det kommer nok ikke til å skje )) Anonym poster: 0c3a6cb5e694300d73032c42683fa4a9 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Han gir meg gaver Mener ikke å si dette som direkte fornærmende, men jeg tror du er det mange definerer som en prostituert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå