VargAamo Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Den leveres nemlig med programvare som sakker den ned betraktelig.Guide: Kvitt deg med disse programmene og få en raskere PC (Ekstra) Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Heldigvis slipper man dette i både Mac- og Linux-verdenen :-) Ingen ekstra verktøylinjer, eller unødvendige programmer :-) 3 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Gjort det nå. Gjorde en liten tabbe og slettet litt for mye. Men det gikk greit til slutt og nå er vel datamaskinen min noe kjappere ja. Takk for rådet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Nå er det ikke sånn at alt som har produsent i applikasjons navnet er bloatware. Power profile og energy saving apper er faktisk nyttige da de bedrer på batteritiden. Acer og Asus sine f.eks deaktiverer strøm til cd/dvd lester/brenner. Juster heller advanced powersettings i produsent profilene for eventuelle tilpasninger du selv ønsker. Noen vil f.eks like å ha et tredjeparts brenneprogram også (tenker på cyberlinks power2go). Sist , å oppfordre til å fjerne recovery manager og media behandlings progrem er greit men da bør det kommenteres siden det kan være behov for disse for mange brukere. Endret 14. juli 2013 av syar2003 2 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Ser man der ja, trodde at jeg hadde fått ryddet min bærbare men var et program til som jeg fikk fjernet Lenke til kommentar
aeinstein_ Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Dere gikk litt hardt til verks her. Å fjerne absolutt alt er litt skummelt. Hva om de har BluRay og dere sier at det er bare å slette Cyberlink PowerDVD? Da sitter de i saksa. Å få tilbake dette er ikke bare bare. Og blu-ray avspillere koster for det meste penger. Men bra at dere prøve å hjelpe folk til et forenklet og raskere PC-liv! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Å få tilbake dette er ikke bare bare. Og blu-ray avspillere koster for det meste penger. VideoLAN tar så godt som alle filmformater med enkelte unntak fra japanske animeserier og lignende, og det er gratis. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7891564 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 vet ikke helt om jeg vil kalle antivirus som f.eks trend micro og windows security essentials for bloatware.. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Kanskje litt på kanten denne artikkelen? Synes dere tar hardt i på en del programmer, eks; - Cyberlink leverer som regel gode programvarepakker som de fleste (spesielt med BD) vil nyttiggjøre seg av. VLC er ikke fullgodt alternativ. - PDFComplete. Raskere og bedre enn Adobe, hvorfor slette? W8 sin embedded leser er ubrukelig. - Nero 12 Essentials. Har alltid vært et godt brenneprogram. - Trend Micro Titanium. Beste antivirusprogram for private de siste årene. Felles for disse er at de koster penger, er vanskelige å gjenskaffe hvis man først avinstallerer, og har stor nytteverdi. Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Dere gikk litt hardt til verks her. Å fjerne absolutt alt er litt skummelt. Hva om de har BluRay og dere sier at det er bare å slette Cyberlink PowerDVD? Da sitter de i saksa. Å få tilbake dette er ikke bare bare. Og blu-ray avspillere koster for det meste penger. Men bra at dere prøve å hjelpe folk til et forenklet og raskere PC-liv! vet ikke helt om jeg vil kalle antivirus som f.eks trend micro og windows security essentials for bloatware.. Kanskje litt på kanten denne artikkelen? Synes dere tar hardt i på en del programmer, eks; - Cyberlink leverer som regel gode programvarepakker som de fleste (spesielt med BD) vil nyttiggjøre seg av. VLC er ikke fullgodt alternativ. - PDFComplete. Raskere og bedre enn Adobe, hvorfor slette? W8 sin embedded leser er ubrukelig. - Nero 12 Essentials. Har alltid vært et godt brenneprogram. - Trend Micro Titanium. Beste antivirusprogram for private de siste årene. Felles for disse er at de koster penger, er vanskelige å gjenskaffe hvis man først avinstallerer, og har stor nytteverdi. Hei! Som vi skriver i guiden: «Nytte- og optimaliseringsprogrammer kan du vurdere å la ligge på harddisken din, om du ser en faktisk nytteverdi i dem.» «...er det altså bare å hive det ut om du ikke bruker det.» Antivirus-programvaren som følger med er ofte prøve-versjoner, og krever at brukeren betaler etter noen måneder. Det finnes mange gode gratis-alternativer til antivirus, blant annet den som er inkludert i Windows. Jeg er helt enig i at noen av programmene kan være nyttige, men det kommer an på bruk. Guiden er ment som hjelp til å identifisere programmer som ikke er nødvendige for å starte Windows. Slik kan man fylle maskinen sin med ekstra programvare som man selv, og ikke maskinprodusenten, velger. Anders Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) CCleaner -> Tools -> Startup Gjør en backup i forkant, just in case, og Google det man er usikker på. Med tid og erfaring: det man ikke har hørt om, trenger man ikke. Kombiner dette med en SSD og litt aktiv deltagelse i services.msc, samt evt. i system-registeret, og maskinen vil bli bedre enn ny. Easy. Edit: Fatter ikke hvorfor laptop'er (sorry, tabletops) kommer så helsikes bloated fra fabrikk...jeg måtte bruke godt over 2 timer bare for å få fjernet det verste da jeg startet opp min (daværende nye) tabletop for første gang: 105 .exe's...i ett ord; hvorfor? Vel og bra at produsenten, i dette tilfellet Asus, har avtaler med alt og alle om å legge inn mest mulig drit fra start bare for å ha alle funksjoner*, men det burde ikke være nødvendig. Var nede i 46 .exe's når jeg var ferdig med opprenskingen. *Norton AV og trial-image av Office...yey! Endret 17. juli 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 har gjort dette maaange ganger på min bærbare, men det er noe som irriterer meg grønn ! etter noen oppstarter så begynner plutselig Spotify (og Spotify web helper), itunes (og itunes helper), adobe reader speed launcher og andre diverse små dritt å starte med pc'en, selv om jeg gang på gang fjerner det fra oppstart, både internt i programmene og via Ccleaner og Soluto. Noen som har en løsning til meg ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå