Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blod i avføring, hva gjør jeg ?

Anbefalte innlegg

Har i hele kveld vært litt uggen bak i hekkagregatet, vært å tømt røret sikkert 15 ganger, kommer nesten ingenting, men får sånn akutt "jeg må NÅ" følelse.

Nå la jeg merke til at jeg blør i apparatet. Det som kommer ut er blod, og dassen så ut som rød saft.

Jeg har ikke vondt i magen, annet enn sånn "løs mage" følelse. Jeg har ikke spist noe unormalt i dag, og her sitter jeg midt i svarte natta, uten tilgang til bil og telefon, og lurer på hva jeg skal gjøre.

Jeg gjentar : Jeg har IKKE vondt !

Noen tips ? Anonym poster: b6baa20c23a40128131a0e138503e977

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så ordnet det av seg selv. Hadde visst fått et sår oppi der :) Det jeg gjorde var at jeg prøvde å gå så lite på dritern som mulig, slik at såret/skrammen skulle få mest mulig fred. Som sagt så ordnet det seg selv for meg etter et par dager, så det kan godt hende det hjelper for deg også. Om det ikke skulle funke så burde du nok kontakte en lege. Anonym poster: b01d127a54520c427669b2f36cc24590 Anonym poster: b01d127a54520c427669b2f36cc24590

Lenke til kommentar

For meg så ordnet det av seg selv. Hadde visst fått et sår oppi der :) Det jeg gjorde var at jeg prøvde å gå så lite på dritern som mulig, slik at såret/skrammen skulle få mest mulig fred. Som sagt så ordnet det seg selv for meg etter et par dager, så det kan godt hende det hjelper for deg også. Om det ikke skulle funke så burde du nok kontakte en lege. Anonym poster: b01d127a54520c427669b2f36cc24590 Anonym poster: b01d127a54520c427669b2f36cc24590

Det er ikke noe skramme i øyet, det er blod i større mengder som kommer fra lenger opp. Anonym poster: 030355a5242ff75bae01bfc854a97b9c

Lenke til kommentar

Hvis blødningene fortsetter utover dagen i dag bør du kontakte lege så raskt som mulig, for å utelukke en større indre blødning. Deretter er det smart å få satt opp en time hos fastlegen (som sannsynligvis henviser deg til koloskopi, dersom det ikke blir tatt på legevakta) for å utelukke ulike sykdommer, enkelte mer alvorlige enn andre.

Friskt blod i avføringen alt fra hemoroider og polypper til alvorlige tarminfeksjoner eller kreft, så det er viktig å få sjekket det ut hos lege dersom det vedvarer.

Lenke til kommentar

Har du hatt dette lenge, eller kom det bare plutselig?

Den hyppige dogåinga di kan feks komme frå matforgiftning, og at du blør pga slimhinna får sår.

Eller det kan være den litt mer alvorlig tingen. som feks tarmsykdom og da tenker eg på Ulcerøs kolitt, som affiserer seg med betennelse i tykktarm og endetarm. Typiske symtom på UC er blodig diaré og hyppig dogåing.

Fikk selv Ulcerøs kolitt i begynnelsen av 2012 og har vært innlagt på sykehuset 2 ganger og får nå biologisk medisin, slik at eg klarer og leve eit greit nok liv :)

Ellers så har du denne siden, som kan veilede deg: http://nhi.no/sykdom...viser-2183.html

Men ikkje tro det værste og gå til legen med første annledning, slik at dei kan sjekke deg opp! Anonym poster: 7087f25f8d461361fb450171a587b71a Anonym poster: 7087f25f8d461361fb450171a587b71a

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Bruker-292501

Slikt skjer når du har spist noe sterkt, jeg spiste en skål med taffelsticks raskt og da dret jeg som bare det og det rant ut litt blod også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...