Aksel114 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Har seg da slik at jeg ble filmet på et utested. Filmen har blitt sendt rundt omkring og skapt litt problemer kan man si.. Er dette lovlig i det heletatt? Kan jeg anmelde vedkommende? Så får vi håpe at jeg poster dette annonymt;) Endret 13. juli 2013 av Aksel114 Lenke til kommentar
kaz90 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Vedrørende som har filmet deg trenger ditt samtykke, med mindre du har undertegnet noen form for dokumenter som frasier deg disse rettighetene. Ellers finner du all den informasjon du måtte trenge igjennom Andsverkloven. "Etter åndsverkslovens § 45c er det i utgangspunktet forbud mot å publisere fotografi som avbilder en person, uten at det foreligger samtykke fra den avbildede. Fra denne hovedregelen gjelder en rekke unntak, jf. § 45c, første ledd bokstav a-e.” http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/all/tl-19610512-002-042.html&emne=((%20LOV-1961-05-12-2%20I%20(TITT,DATE))%20%2b%20(%2045%20I%20PARA%20))&& I linken jeg ga deg finner du flere paragrafer innen åndsverkloven som er relevant til ditt tilfelle. Happy hunting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå