Gå til innhold

Telenor til chess? Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei; har vært Telenor kunde i 10 år nå, men vurderer å bytte pga skjulte kostnadder. De har 5 til 10 kr ekstra per MB om du overgår grensen. Dette er noe de spekulerer i og tjener grovt på.

abb 300

40 MB ekstra data 400

 

 

Men så nå at chess har abb til 199 med fri bruk av sms og tale + 1000mb data.

Så betaler du 1kr per mb over, er dette også noe lureri? Eller er dette bedre?

 

 

 

Telenor har ett fri bruk for 600kr med 6gb ink

På chess får du fri bruk for 400kr med 20gb ink

 

 

 

Noen andre abb å anbefale? Sulle gjerne hatt litt gb og heller nedsatt hastighet enn ekstra utgifter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, byttet nettopp over for fattern (har vært Telenor kunde i xx år).

Chess, OneCall og Talkmore har vel stort sett samme tilbud, men Talkmore bruker hvertfall nettet til Telenor.

 

Med en gang jeg bestilte overføring av nummeret, ringte Telenor og tilbydde bedre priser enn OneCall.

Lenke til kommentar

Jeg er Djuice kunde å kan anbefale det. Har vært Chess kunde tidligere å kan anbefale det også ;). Hvis du ringer og melder lite,men bruker masse data kan du også sjekke ut telipol. Jeg ser at noen anbefaler dette med rette kombien.

 

Jeg vil ikke anbefale deg noen abonnement som bruker Network Norway, da jeg har dårlig erfaring med dette.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke Network Norway, men såvidt jeg har forstått er saken sånn:

De prøver å bygge et eget telefonnett i de store byene, men du får Telenor-dekning der de ikke har bygget noe eget.

Problemet er når du befinner deg et stykke unna NN-senderen, og får svakt signal. Telefonen vil insistere på NN selv om Telenor kan gi deg bedre hastighet på stedet.

 

Men, dette kan stilles inn i telefonen, så den bare bruker Telenor. Da har du samme dekning som andre Telenor-kunder, og slipper å bruke de dårlige NN-senderne.

 

Etter hukommelsen. Jeg kan ta feil.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Vil nesten anbefale deg å holde deg til Telenor hvis de ringer og matcher tilbudet du har fått fra et annet selskap. Telenor er størst, kommer som oftest med nye teknologier først etc.

Blir som å bytte forsikringsselskap, det beste selskapet gir deg ikke noe godt tilbud før du har flørtet med noen billigselskap.

 

Menmen, ingen stor sak å bytte litt frem og tilbake så lenge du slipper binding da.

Lenke til kommentar

Ser ut som chess har det beste hittil:

Ingen binding

199 i mnden

fri sms

fri tale

1000mb

Kan kjøpe 10gb ekstra data for 200kr

 

Lurer på hva hastigheten er?

bare gode erfaringer med chess. Telenor sperrer farten på 10 Mb/s men jeg tror ikke chess har hastighets sperre?? Sitter med topp LTE dekning på iPad og har 28mb/s dawnloud og 8 i uploud :) å ja, du kan kjøpe datapakker med 10 GB til 219kr når vanlig kvote er brukt opp ;)
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå bytta til chess og har senka utgiftene til 200kr mnden. Spurte om Telenor kunne matche tilbudet, med de sa nei.

 

Men etter jeg hadde bytta så kom de krypende, men da er det for seint. Det blir rettogslett for dumt å lure kundene sine og komme i etterkant med ett tilbud.

Telenor er så store at de burde gi en bra pris, ikke drive sånn onkel skrue virksomhet.

 

Bare gode erfaringer med Chess hitill, og 1000mb i mnden holder i massevis til mail og facebook.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er Djuice kunde å kan anbefale det. Har vært Chess kunde tidligere å kan anbefale det også wink.png. Hvis du ringer og melder lite,men bruker masse data kan du også sjekke ut telipol. Jeg ser at noen anbefaler dette med rette kombien.

 

Jeg vil ikke anbefale deg noen abonnement som bruker Network Norway, da jeg har dårlig erfaring med dette.

Jeg er One Call kunde og de bruker Network Norway. Har ingen dårlige erfaringer med dette. Bruker aldri mobildata, bare ringer og sender sms. Har vært fornøyd med kundeservicen så langt og Telenor dekning er jeg fortsatt like fornøyd med. Var Telenor kunde før...

Lenke til kommentar
*

Telenor er så store at de burde gi en bra pris, ikke drive sånn onkel skrue virksomhet.

*

Er på grunn av at Telenor er så store at de ofte ikke kan matche de små operatørene sine tilbud da Konkurransetilsynet nok gir Telenor høyere avgifter på bruken enn de gir til de små operatørene. Telenor og NetCom som er eneste operatørene med eget mobilnett som dekker hele landet kunne selvsagt ha presset ut de mindre operatørene om de fikk lov.

Lenke til kommentar

Er på grunn av at Telenor er så store at de ofte ikke kan matche de små operatørene sine tilbud da Konkurransetilsynet nok gir Telenor høyere avgifter på bruken enn de gir til de små operatørene. Telenor og NetCom som er eneste operatørene med eget mobilnett som dekker hele landet kunne selvsagt ha presset ut de mindre operatørene om de fikk lov.

Det er litt som du sier ja, Telenor har ikke lov til å utkonkurrere de mindre opperatørene, er snakk om en viss prosent markedsandel. Det var derfor de opprettet Djuice, for å tilby lavere priser.

Lenke til kommentar

Jeg har selv Chess Sjakk Matt der du betaler 199kr/m for 1gb data og fribruk av sms og tale, kjempefornøyd :) Om du nærmer deg 1gb grensen, kan du alltids bestille 100mb mer for 49,-kr, noe jeg syns er knall.

 

Ellers betaler du 1kr per mb når du overstiger grensen.

 

EDIT: Testet min 3G hastighet med SpeedTest-appen. 160kb/s ned, og 90 kb/s opp. Kan høres tregt ut, men det går fort å laste ned apps (så lenge de ikke er på sånn 10mb+) og browse nettsider.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...