Gå til innhold

Kjøpe ny gaming skjerm

Canman89

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte jeg skulle kjøpe en ny skjerm. Vil gjerne ikke ha noe større enn 23 eller 24 tommer. ellers blir det for stort for meg.

leter etter noe mellom 2000-3000 (men ser jo etter hva jeg får mest for penga av) Hadde plukket ut denne tidligere http://www.netonnet.no/art/data/skjerm/skjerm-23--24-tom/benq-xl2411t/181187.3020/

noen som har erfaring med denne skjermen? eller har noe bedre å anbefale. Så bare skyt inn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meste inne i Pc'n her er vel 2år til 3år gammelt. Har et GTX 555 kort. Hadde ikke noe planer og oppgradere noe med det første, ettersom pc'n kjører de spilla jeg spiller helt fint (SC2, Cs:go, nyeste Cod) men skjermen er ganske gammel. den er 4-5 år gammel, det er en Samsung synchmaster XL2370. Tenkte det var på tide å bytte til noe bedre.

Lenke til kommentar

Hvor enorme er disse forskjellene egentlig? IPS har visst "bedre kvalitet" enn de raske TN-skjermene, men TN-skjermene duger bedre til spilling. Er det noen her som kan fortelle meg hvordan de opplever forskjellen i praksis?

Jeg har en sliten HP 20" med 1600x900 og 60Hz. Så hva som helst er nok bedre. :)

Lenke til kommentar

Skal man spille CS eller andre FPS-spill seriøst må man ha 120hz eller mer på TN-skjerm. Skal man gjøre andre ting enn FPS-spilling er alltid IPS-baserte skjermer bedre pga fargegjengivelse og innsynsvinkel.

Jeg har Ole Brumm løsning, ja takk begge deler. Fordi jeg stiller krav til godt bilde i alle programmer, og jeg vil prestere i Counter-Strike. Jeg har en XL2411 til fps-spill, og en HP ZR24w til alt annet. Sistnevnte er på lik linje med alle andre gode skjermer ubrukelig til FPS. XL2411 kjører jeg på 120hz, siden 144hz ser ut som grøt på den.

En ting er sikkert trådstarter, har du prøvd CS eller COD på 120hz. Selv på en gammel Samsung RZ vil du aldri mer spille på 60hz. Forskjellen er enorm!

En annen ting som er sikkert; du må ikke høre på de som ikke mener du ser forskjell på 60 og 120hz. Jeg har testet cs:go på min gamle PC som får fps-drop ned i 50-60fps ved mye action, og selv da er XL2411 og XL2420 bedre enn tradisjonell 60hz monitor. En annen ting er features som BlackEqualizer som gjør mørke partier mye mer synlig i spill. Uvurderlig spør du meg.

Har forresten testet GL2450 - den er ikke bra.

Dette innlegget ble vel mest propaganda, men men. Bottom line; XL2411 er suveren til gaming, og gir mest for pengene så lenge gaming er viktigst. XL2420 er også en het kandidat. Begge krever en del justering av fargeoppsett før bruk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...