Sovende Panda Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Hei! Skal nå ha ny bil til rundt 120-130k maks. Ser etter ein litt sporty og driftsikker bil med gode kjøreegenskaper. Helst manuell og bensin, men ikkje eit must. Stasjonsvogn eller sedan er å foretrekke. Det er også viktig at førersetet er komfortabelt og kan justeres spesielt for god støtte for lår og rygg. Endret 16. juli 2013 av Sovende Panda Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Disse tre ser ut til å treffe kriteriene dine godt: A4, Accord, Passat. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Som Magnus sier; Accord er vel et meget sikkert valg. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 Accord var førstevalget mitt, men etter å ha prøvd den så var ikkje setene så gode som forventet. Hadde den kommet med sportseter hadde eg kjøpt den. Heller mest mot A4, spesielt 1.8t. Prøvde i dag ein 2002-mod A6 2.4l V6 170hk med multitronic og blei skikkelig forelsket! Men med ein så tørst motor så blir det fort dyrt. Men det eg lurer på er om Audi er driftsikre biler? Er dei i samme klasse som Honda når det gjelder motorer, eller må ein forvente mykje tull? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Har ikke noe personlig erfaring med Audi, men etter hva jeg har hørt så er det litt problemer med A6 på enkelte årsmodeller. Også er det viktig å huske på at A4 og A6 ikke er samme bil. Om du forelsket deg i en A6, kan du bli litt skuffet ved kjøp av A4 om du forventer det samme. Vil tro det blir som å sammenligne C klasse og E klasse i Mercedes. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Har ikke noe personlig erfaring med Audi, men etter hva jeg har hørt så er det litt problemer med A6 på enkelte årsmodeller. Også er det viktig å huske på at A4 og A6 ikke er samme bil. Om du forelsket deg i en A6, kan du bli litt skuffet ved kjøp av A4 om du forventer det samme. Vil tro det blir som å sammenligne C klasse og E klasse i Mercedes. Ah, forstår. Er nok lurt å prøvekjøre A4 først. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg har 150hk versjonen av 1.8t i Passaten min. Fin motor Ligger på 0,7 - 0,8 på pen langkjøring med fullstappa bil. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg har 150hk versjonen av 1.8t i Passaten min. Fin motor Ligger på 0,7 - 0,8 på pen langkjøring med fullstappa bil. Det er eit akseptabelt bensinforbruk. Har du hatt mykje problemer med motoren? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 1.8t motoren til VAG er en gammel, velprøvd motor. Grunnen til at mange klager over feil med denne motoren, er vel fordi den sitter i så mange biler, at noen må nødvendigvis få problemer. Tror den har solgt nesten like mange eks som 1.9tdi fra VAG. Den er vel byttet til 1.8TFSI nå? Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Kom over denne Audi A4'en med 1.8t motor. Gått litt langt, men i følge beskrivelsen er den godt ivaretatt. Er dette eit bra kjøp til den prisen? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Litt surt å betale så mye og ikke få den nye fronten, men om du ikke bryr deg om det så ser vel den der grei ut Personlig ville jeg nok valgt en 2005 mod eller nyere, siden budsjettet ditt tillater det. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Det er eit akseptabelt bensinforbruk. Har du hatt mykje problemer med motoren? Eneste er en coil som takket for seg, men det ble fikset på garanti faktisk. Ellers har det bare vært oljeskift og vanlig service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå