JuC1y Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Hei! Jeg skal nå dra og se på denne bilen, og vurderer sterkt og kjøpe den. Bare lurte på om dere har noen tilbakemeldinger som kan hjelpe meg? Ting jeg bør se etter osv. Har absolutt null peiling på biler. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42642266&authrecall=getphonenumber_1 Hvordan tror dere det blir med og selge bilen videre etter 1-2 år? Lenke til kommentar
kaz90 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Volkswagen er populære biler i Norge, samme som Toyota. Det er derfor ganske høye priser på disse bilene på privatmarkedet. I dette tilfelle så har denne bilen gått over 300 000 km, og for 60 000,- er det litt mye i min mening, selv om det er en 2005 modell. Skal du selge denne bilen videre etter 1-2 år, så blir det nok for en lav penge. Skal du absolutt ha en Volkswagen, blir det noe lunne høye priser for mindre km distanse eller nyere årsmodell. Men vil du gjøre et kupp kan det lønne seg å gå for mindre populære merker som, Hyundai, Kia eller Honda. Det er viktig at du sjekker om bilen har gått skikkelig igjennom servicer årlig. Se om bilen har registerreim eller kjetting, hvis det er registerreim, spør når det sist ble skiftet. Håper du finner det du leter etter Endret 13. juli 2013 av kaz90 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Nei, ikke et særlig godt kjøp i mine øyne. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Km stand er litt høy. Det vil gjøre at du får betraktelig mindre igjen for bilen når den skal selges igjen, så det hjelper ikke at bilen ser fin ut. Men uansett, husk å prøvekjør bilen. Ikke bare se på den. Og det kan være en fordel å ha kjørt samme type bil tidligere, så du har noe å sammenligne med. Man merker som regel endel av de groveste "feilene" etter en kjøretur. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Biler kan gå langt og fortsatt være i god stand, kommer an på mye. Bl.a. kjøremåte, vedlikehold og om den har vært langkjørt. Dersom bilen ser bra ut, regelmessig vært på service og godt holdt. Så ville jeg ikke blitt for skremt av kilometerstand. Men det skal være mulig å prute den ned 5-10.000 kr. EDIT: Ser at det er ny motor i denne. Sjekk da etter skader eller uregelmessigheter i karosseri. Legg spesielt merke til hvordan bilen oppfører seg ved kjøring og bremsing rett fram. Og selvfølgelig sjekk rust i kanaler og eksosanlegg. Dette er dyrt å reparere. Endret 18. juli 2013 av ostehøvel Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Akkurat denne bilen har blitt avskrevet allerede, var ikke et bra kjøp med feil som ikke stod i annonsen. Men mtp at så mye deler hadde blitt byttet/overhalt, så kan man nesten overse km-standen på bilen. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Wow, den km.standen hadde jeg blitt skremt bort av iallefall. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 ny verksted-overhalt motor, ny turbo, nye bremser mm. Dette gjør at jeg ikke hadde vært så skremt av bilen.. Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Motoren er overhalt, men med den km standen er det nokk mye slitasjedeler som venter i kø på å bli byttet ut. Ville heller funnet en annen golf, hvis du har planlagt å 60 000 i bruktbil for du mye bedre bil for samme pris. og vesentlig mindre km stand. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Servicehistorikk og kittering fra verksted er selvsagt viktig å gå igjennom her. Men hvis den er fulgt opp gjevnlig av verksted, så vil jeg tro at det meste er byttet. (akkurat i dette tilfelle var det nok ikke så rosenrødt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå