Gå til innhold

Headset problem


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har 2 ulike headset problemer som driver meg til vanvidd i flere år. Begge problemene er overalt på internet, men etter flere hundre sider har jeg fortsatt ikke sett noen løsninger som faktisk virker.

 

Headset: Corsair Vengeance 1500

 

Første problemet er Volumet er vanvittig høyt. Den er nå satt til 2% som er det høyeste jeg kan justere før volumet blir for høyt. Det er ikke normalt. Vanligvis skal den være på 50% som er standard som gir plass for justering.

 

Problem nummer 2 er nå jeg f.eks starter teamspeak, andre comms og Sound menyen på Recording tab så er det en konstant buzzing/piping i bakgrunnen. Problemet blir forsterket hvis jeg muter micen på volum kontrolleren på ledningen.

 

Ting jeg har prøvd:

  1. Koblet headset i alle usb porter, inkludert framme og bak
  2. fjernet og reinstallert drivere(inkludert flere versjoner) mange ganger
  3. Skjekket alle plasser der det er mulig å justere volumet.(Inkludert Corsair sin egen kontroll panel. Alle er satt til 1-2%
  4. Samme problem med ulike usb headset.
  5. Samme problem på forskjellige pcer.
  6. Justere lyden opp en plass for å justere den ned en annen plass/applikasjon
  7. Konklusjon på mange forum er at problemet ikke er på hardware siden
  8. sent in til rep, men samme problemet når det var retunert

 

3C2pU.png

3C2sG.png

3C2rG.png

3C2qC.png

3C2Ds.png

 

 

Og med det samme, har noen funnet en løsning på Dagbladets Video spiller der volum kontrolleren alltid er på top og prøver da å sprenge hørselen til folk som bruker headset?

Endret av Erikn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet dette er lite informativt, men jeg klarer ikke å forstå hvordan lyden kan bli høy, når den er satt ned i Windows... Har du prøvd med et likt headset, til en kompiss e.l? Evt, prøvd å teste headsettet med driverne på en annen PC, for å se om feilen er der også?

 

Ang. DB.no sin lyd, så har jeg faktisk sendt dem en sinna klage, da jeg sliter med akkurat det samme. Pleier å holde museknappen klar på volumet når den starter, for å mute instafort. Ellers prøver jeg å unngå DBTV, fordi de vet om problemet, men har maks lyd for å få frem reklamen. Eneste untaket er Jomfru I Nød :) Det må jeg se, ørespreng eller ei!

Endret av NatroN
Lenke til kommentar

Jeg vet dette er lite informativt, men jeg klarer ikke å forstå hvordan lyden kan bli høy, når den er satt ned i Windows... Har du prøvd med et likt headset, til en kompiss e.l? Evt, prøvd å teste headsettet med driverne på en annen PC, for å se om feilen er der også?

 

Ja har prøvd alt det som nevnt i første posten. Men slik jeg tror det skjer er lydnivået som folk flest har rundt 50% er det samme for meg men nede på 1 %. Vanligvis har du plass til å justere ettersom lyden går opp og ned gradvis. Men når jeg går fra 1% til 2% er lyden det dobbelte. I desibel er det en vanvittig økning

Endret av Erikn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...