Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert Windows på datamaskinen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte nylig en Multicom Xishan W370S uten OS, siden jeg hadde 2 hjemme; Home Edition på DVD og Professional .img fil etter skoleslutt. Har siden brent Professional over på DVD og formatert og lagt til filene fra .img filen på minnepinne.

Med DVDene starter det med at jeg skal trykke en knapp, før det går videre til å laste installasjonsfilene eller noe i den duren. Så kommer skjermen starter windows, uten noen logo på. Etter en liten stund kommer det en tynn grønn og delvis rosa stripe i toppen av skjermen, og jeg hører at maskinen slutter å jobbe. Med begge DVDene har jeg prøvd å la det stå i en time, men det har vært akkurat det samme.

Med USBen lyser skjermen litt før den blir svart og går til BIOS. Står under boot at usb er prioritert først. Hvis jeg prøver boot override blir skjermen svart i litt under 1 sekund før den kommer tilbake til samme side på BIOSen.

Hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først ville jeg clearet CMOS (ta ut batteri + lader, og hold av/på-knapp inne i ca. 1/2 minutt), hvis det ikke fungerer, ville jeg prøvd å lage en ny Windows installasjonsdisk med en av ISOene fra Microsoft. Husk å verifisere MD5-summen.

Endret av stepking2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde samme problemet i dag, men fikset det med en liten redigering i BIOS:

Under Boot > UEFI Setting satte jeg "UEFI Boot" til Disabled

Dette var i alle fall alt som skulle til i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...