Gå til innhold

Vestlig Kvinnelig Sexturisme

Anbefalte innlegg

Jeg synes at norske kvinner skal slutte å snakke stygt om norske menn som kjøper sex i utlandet. Vi lever i et samfunn der begge kjønn har likestilling.

http://www.vgtv.no/#!/video/66064/dokumentar-kvinnelig-sexturisme-i-gambia

Om en mann har lyst til å prostituere seg så skal han få lov til det. Jeg synes også at det er på tide å innføre lovlig sex salg både for menn og kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at norske kvinner skal slutte å snakke stygt om norske menn som kjøper sex i utlandet. Vi lever i et samfunn der begge kjønn har likestilling.

http://www.vgtv.no/#...urisme-i-gambia

Om en mann har lyst til å prostituere seg så skal han få lov til det. Jeg synes også at det er på tide å innføre lovlig sex salg både for menn og kvinner.

Hvorfor skal norske kvinner slutte med det om de mener det? Skal man ikke snakke stygt om kvinnlige tyver heller, fordi det finnes mannlige?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge man er over 18 år, er det ens egen kropp, som man gjør hva man vil med.

Ønsker noen å kjøpe/selge sex, burde de ha rett til det, ønsker de å gjøre noe annet med sin kropp, burde de ha rett til det.

Det handler om frihet.

Skal man ikke snakke stygt om kvinnlige tyver heller, fordi det finnes mannlige?

AtW

Tyveri er ikke konsensuelt.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig relevant, man kan ikke sammenlikne epler og appelsiner.

For all del, å benytte kjønn som argument er hjelper ikke, da begge deler enten er like galt eller like riktig.

Ikke noe i veien for å ytre sine meninger om det man syntes er galt, det er derimot noe i veien med å forby det på vegne av egne moraler og prinsipper.

Lenke til kommentar

Ikke noe i veien for å ytre sine meninger om det man syntes er galt, det er derimot noe i veien med å forby det på vegne av egne moraler og prinsipper.

Selvfølgelig er det ikke noe i veien for det, nesten hele lovverket er basert på forbud basert på moral og prinsipper.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

http://www.vgtv.no/#...urisme-i-gambia

Det innlegget ga ikke mening. :huh:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hvorfor skal norske kvinner slutte med det om de mener det? Skal man ikke snakke stygt om kvinnlige tyver heller, fordi det finnes mannlige?

AtW

Da burde man nesten begynne å kritisere andre kvinner også, og ikkje kun menn.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok ikke til å slutte å tenke stygt om menn som kjøper sex i det generelle, og om jeg får høre om tilfeller der kvinner gjør det samme, blir jeg å tenke stygt om de også (angående å ''snakke stygt'' blir hvis noen spør meg hva jeg mener, eller ytrer hva du nettopp ytrer her, det er ikke slik at jeg går rundt hele dagen og klager. Somregel holder jeg tankene mine for meg selv). Jeg synes det er veldig ekkelt og "skittent", men det er jo min personlige mening, og hva du eller andre synes jeg skal mene bryr jeg meg ikke så veldig om. Med mindre du/de kommer med argumenter jeg synes er gode, og kanskje jeg endrer mening. Tviler forsåvidt med hele meg at du får til det, men.

Dette grenser nesten mot individualistiske verdier/moraler og prinsipper i livet. Prinsippet i seg selv at min fremtidige mann har kjøpt seg prostituerte er bare direkte kvalmende for meg, da jeg aldri ville gjort det samme - og synes bare hele opplegget er fælt. Menst derigjen, noen liker det og gjør det hele tiden. Vi har alle forskjellige verdier, og slik vil det nok forbli. Om en person som liker og gjør slikt kommer til meg å forteller meg at han/hun liker det, så er det greit nok det - jeg vil ikke starte en diskusjon av den grunn, med mindre de kommer med utsagn som; "Jeg synes at norske kvinner skal slutte å snakke stygt om norske menn som kjøper sex i utlandet.", da blir det som at den personen plutselig prøver å fortelle meg at jeg ikke får ha min egen mening, med å ytre at de synes jeg skal påta meg samme moral de har, da vil jeg også fortelle hva jeg synes. Jeg lar mennesker som gjør slik (kjøper sex) være ifred, uten å klage på de og fortelle de hvor "dårlige moraler" jeg mener de har, men om de kommer og prøver å fortelle meg at jeg skal synes det samme, blir jeg lettere irriterert over respektløsheten.

Delen som angår loven lar jeg bare forbli.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg lar mennesker som gjør slik (kjøper sex) være ifred, uten å klage på de og fortelle de hvor "dårlige moraler" jeg mener de har, men om de kommer og prøver å fortelle meg at jeg skal synes det samme, blir jeg lettere irriterert over respektløsheten.

Delen som angår loven lar jeg bare forbli.

Hmm, du innser at loven nettopp forteller disse hva de skal synse (og gjøre), men det er muligens ikke respektløst?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klart det er. Med mindre jeg har sagt min sak ang. det, blir det urett av deg å sette ord i munnen min.

Du misforstår, hva du mener om loven er irrelevant for hva loven sier. Det er loven som er respektløs, om man bruker dine kriterier for repektløshet. (Og du HAR sagt noe om dine kriterier for hva du anser som respektløs). ;)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det forbudt å kjøpe sex i Norge, men ikke selge (rett meg om jeg tar feil). Jeg har ingen interesse ovenfor det, det er ikke bra for de som ønsker å kjøpe sex - men utover det bryr jeg meg ikke. Det kan være det er respektløst, det skal jeg ikke nekte på engang - men det angår ikke meg personlig da jeg har ingen interesse av å kjøpe sex. Om den loven endres, bryr jeg meg ikke heller. Jeg har fortsatt min mening, hvorvidt det er lov eller ikke.

EDIT: Jeg kommenterte den setningen som angår meg; "Jeg synes at norske kvinner skal slutte å snakke stygt om norske menn som kjøper sex i utlandet" (iom at jeg er norsk kvinne).

Endret av Extraterrestrial
Lenke til kommentar
EDIT: Jeg kommenterte den setningen som angår meg; "Jeg synes at norske kvinner skal slutte å snakke stygt om norske menn som kjøper sex i utlandet" (iom at jeg er norsk kvinne).

Jeg tror forutsettningen i påstanden er feil, ettersom jeg tviler på at alle norske kvinner snakker stygt om menn som kjøper sex.

Videre syns jeg de som snakker stygt om dette bør få lov til det. Problemet oppstår i mitt syn når det går over fra p snakke stygt, til å lage en stygg lov.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke stygt om de, eller om de i det heletatt, med mindre det blir et samtaleemne, eller noen kommer med påstander som vinkles mot at jeg skal mene det samme. Da er åpnes jeg for diskusjon. Jeg respekterer at noen mener andre ting enn meg (uansett hva det er), og forventer vel litt at de samme skal respektere det samme. Litt på samme måte som at kristne skal få tro på gud uten at jeg skal argumentere mot de, sålenge de ikke prøver å ytre på meg deres tro, meninger og levemåte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...