Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Hei, sitter nå klar til innkjøp av ny gaming PC og har fått hjelp her på forumet til et oppsett. Takk til JeaMoller for 95% av oppsette!! Tenkte å bruke 10-12k på maskina og har til nå brukt 10.8K. Hva synst dere om oppsette og er det noe dere ville gjort annerledes? http://www.proshop.no/Products/RetriveBasket.aspx?basket=731cc8f4-8ec8-41ed-bdc8-b1ead8727f91 Takker på forhånd for svar Endret 13. juli 2013 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Har ikkje proshop KFA 770 på tilbud? Sparer 500 kr på den. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Ser greit ut det der. Jeg ville nok kanskje byttet ut kjøleren med NH-D14 og byttet ut minnebrikkene med disse. Ville nok også byttet ut strømforsyningen med denne. Ellers ser det som sagt bra ut. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 http://www.proshop.no/Grafikkort/KFA2-GeForce-GTX-770-2GB-GDDR5-2407750.html Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Nå vet jeg ikke hvordan kjøleløsningen til KFA-en er, men ASUS sine skjermkort pleier å være veldig stille og kalde. Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Har ikkje proshop KFA 770 på tilbud? Sparer 500 kr på den. Jo, denne du tenkte på? http://www.proshop.no/Grafikkort/KFA2-GeForce-GTX-770-2GB-GDDR5-2407750.html Jeg har veldig lite peiling på grafikkort, men er det noe stor forskjell på MSI GTX 770 og KFA2 770? Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Ser greit ut det der. Jeg ville nok kanskje byttet ut kjøleren med NH-D14 og byttet ut minnebrikkene med disse. Ville nok også byttet ut strømforsyningen med denne. Ellers ser det som sagt bra ut. http://www.proshop.no/Products/RetriveBasket.aspx?basket=731cc8f4-8ec8-41ed-bdc8-b1ead8727f91 Slik ser det ut nå! Det jeg lurer mest på er om jeg bør kjøpe KFA2 eller MSI. Anngående strømforsyningen, holder det ikke med 750? (Vurderer den du sendte, ettersom den går i ett med kabinettet, men den var dessverre litt dyrere MEN! Om jeg skifter grafikkorte ut med KFA2 som Costa anbefalte, så har jeg spart de pengene og kan bruke den til den strømforsyningen du sendte Endret 13. juli 2013 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Det holder med 750W, men det finnes bare 650W og 850W-versjoner av Hale 90 hos Proshop. Men den er helt grei den strømforsyningen du valgte også, er bare at Hale 90 er kjent for å være veldig stille og ha lite coil whine. Selv ville jeg gått for ASUS sitt GTX 770 da kjøleløsningene deres er kjent for å være veldig stille og holde skjermkortet kaldt. Hvis dette sprenger budsjettet kan du bytte ut hovedkortet til Z87-C. Det vil nok overklokke noe dårligere og ha færre funksjoner enn VI Hero, men det er allikevel ett veldig bra hovedkort. Minnebrikkene du har er for høye for at NH-D14 skal passe, så du må bytte dem til disse. Det er ikke operativsystem på listen, eller har du en lisens liggende? Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Det holder med 750W, men det finnes bare 650W og 850W-versjoner av Hale 90 hos Proshop. Men den er helt grei den strømforsyningen du valgte også, er bare at Hale 90 er kjent for å være veldig stille og ha lite coil whine. Selv ville jeg gått for ASUS sitt GTX 770 da kjøleløsningene deres er kjent for å være veldig stille og holde skjermkortet kaldt. Hvis dette sprenger budsjettet kan du bytte ut hovedkortet til Z87-C. Det vil nok overklokke noe dårligere og ha færre funksjoner enn VI Hero, men det er allikevel ett veldig bra hovedkort. Minnebrikkene du har er for høye for at NH-D14 skal passe, så du må bytte dem til disse. Det er ikke operativsystem på listen, eller har du en lisens liggende? http://www.proshop.no/Products/RetriveBasket.aspx?basket=731cc8f4-8ec8-41ed-bdc8-b1ead8727f91 Da vil jeg tro de siste endringene er gjort! Slengte inn et Logitech G105 tastatur (Sikkert godt nok?) Trodde også at jeg trengte lav profils brikker og det stemte faktisk! Takk for at du fortalte meg det! Eneste jeg stusser på nå er om jeg skal bytte ut strømforsyningen eller beholde NZXT sin? Har operativsystem liggende hjemme. Endret 13. juli 2013 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Jeamoller Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Strømforsyningen er veldig bra. Vet ikke om den bråker da vel og merke. Når jeg skal ha det, skal jeg prøve finne en som ikke bråker. Men generelt er PSUen veldig bra, men 750 holder også. RAMen er fin, jeg bare liker å ha med kjøleribbe, bare pga hvorfor ikke? Men absolutt ikke nødvendig sånt sett. GPU fra MSI liker jeg fordi den er overklokket, men for en som kanskje ikke har interesse for dette eller vil gjøre det selv hadde jeg likse gjerne tatt ASUS ja. Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Strømforsyningen er veldig bra. Vet ikke om den bråker da vel og merke. Når jeg skal ha det, skal jeg prøve finne en som ikke bråker. Men generelt er PSUen veldig bra, men 750 holder også. RAMen er fin, jeg bare liker å ha med kjøleribbe, bare pga hvorfor ikke? Men absolutt ikke nødvendig sånt sett. GPU fra MSI liker jeg fordi den er overklokket, men for en som kanskje ikke har interesse for dette eller vil gjøre det selv hadde jeg likse gjerne tatt ASUS ja. Det er GPU'en jeg har stusset mest på, da det er så veldig mye å velge mellom. Aerow anbefalte den, så jeg tenkte like gjerne jeg kunne ta den, fordi den var rundt 400-500 kr billigere tror jeg. Det blir enten hvit eller svart og oransje kabinett. Tror du den svarte og oransje vil passe bra inn med den hvite strømforsyningen? Om jeg går for det der setupe, vil det være et bra valg? Endret 13. juli 2013 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Jeamoller Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Litt usikker på om en hvit, oransje OG sort vil være en totalt bra fargekombo, men du har jo ikke glass i kabinettet anyway så betyr ikke så mye. Med mindre du har folk som liker å se på innsiden da vel og merke. Hvit/sort og oransje derimot kan fullt mulig bli tøft. Tror faktisk det. Ta det skjermkortet du så sparer du penger du kan kanskje bruke på andre ting for å få til den siste finishing touchen Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Litt usikker på om en hvit, oransje OG sort vil være en totalt bra fargekombo, men du har jo ikke glass i kabinettet anyway så betyr ikke så mye. Med mindre du har folk som liker å se på innsiden da vel og merke. Hvit/sort og oransje derimot kan fullt mulig bli tøft. Tror faktisk det. Ta det skjermkortet du så sparer du penger du kan kanskje bruke på andre ting for å få til den siste finishing touchen Hva mener du med Hvit/sort og oransje? Tenker du på det jeg har valgt i handlelista da? og jo det er da glass i kabinettet..? http://www.proshop.no/mediacontent/23/47/2347605m.jpg Endret 13. juli 2013 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Jeamoller Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Sorry jeg som ikke så den aller siste versjonen av handlelista di. Men ja om den hvite PSUen ville passe sånn kjempebra inn i den mer tøffe sorte/oransje looken vet jeg ikke helt, men selve delene alt i alt er i alle fall kjøpeverdig om jeg får si det selv Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Sorry jeg som ikke så den aller siste versjonen av handlelista di. Men ja om den hvite PSUen ville passe sånn kjempebra inn i den mer tøffe sorte/oransje looken vet jeg ikke helt, men selve delene alt i alt er i alle fall kjøpeverdig om jeg får si det selv Takk for hjelpen Jeamoller! Du har vært til stor hjelp! Da har jeg to valg. Gå for det oransje og svarte kabinettet (Som jeg liker veldig godt), samt bytte ut strømforsyning til noe sånt foreksempel: http://www.proshop.no/Stroemforsyning-og-UPS/Corsair-TX850-V2-850W-PSU-2404852.html Eller bytte til det hvite kabinettet. Klarer ikke bestemme meg. Hva ville du ha gjort? Lenke til kommentar
Jeamoller Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Tja den første PSUen er bedre, dog litt dyrere, men kan vel likse gjerne ta den og hvitt kabinett, siden du også likte hvitt. Men det sorte kabinettet var faktisk skikkelig tøft det også. Og den PSUen holder den også. Tror når tiden kommer at jeg skal kjøpe at jeg kanskje tar denne: http://www.proshop.no/Stroemforsyning-og-UPS/Seasonic-X-750-750W-Gold-2209210.html . Meget bra og stillegående PSU. Tenkte da den eventuelt med det sorte kabinettet Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Tja den første PSUen er bedre, dog litt dyrere, men kan vel likse gjerne ta den og hvitt kabinett, siden du også likte hvitt. Men det sorte kabinettet var faktisk skikkelig tøft det også. Og den PSUen holder den også. Tror når tiden kommer at jeg skal kjøpe at jeg kanskje tar denne: http://www.proshop.n...ld-2209210.html . Meget bra og stillegående PSU. Tenkte da den eventuelt med det sorte kabinettet Seasonic X-750 er jo billigere enn NZXT'en! Men den er på 100 Watt mindre. Jeg klarer virkelig ikke bestemme meg,vil heller gå etter andres meninger akkuratt nå. Sort/Oransje + Seasonic eller Hvit kabinett + NZXT HALE90 850 Watt ? Hva gjør jeg! Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Jeg ville gått for Hale 90. Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Jeg ville gått for Hale 90. HALE90 med hvit kabinett da? Passer de andre delene inn da? Får vell ikke hvite skjermkort, hovedkort, og liknende anntar jeg? En kompiss av meg, sa at det hvite såg billig og ble lett støvete En annen ting jeg lurer på, hvilke kabler må jeg kjøpe og bør jeg kjøpe kjølepasta med i tillegg? Endret 13. juli 2013 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Både kjølepasta og kabler følger med delene du kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå