Willa Wanilla Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Hei, jeg skriver denne tråden, i håp om at noen kanskje kan dele sine erfaringer med meg? Jeg skal prøve å forklare: Jeg er 39, og har et ganske kaotisk hode, med til tider panikk-anfall som grenser inn i nær-psykoser og paranoia. Mye tankekjør, og i mange, mange år har jeg brukt alkohol som "medisin" mot dette, for å dempe det hele. Men etter 3-4 uker på alkohol, er jeg et ødelagt nervevrak, og ikke minst hyper-hyper-hyper-sensitiv. Da hjelper det ikke å fortsette å drikke. Av erfaring er det i bunn og grunn søvn jeg trenger, og ikke minst næring. Men for å klare å gjennomføre dette, må jeg i første omgang ha skikkelig medisin, som valium eller sobril. Å forsøke å gi meg Atarax eller Truxal på et slikt stadie, blir det samme som å forsøke å slukke et bål med en spiseskje. De siste tre månedene har jeg hatt enorme mengder press i livet mitt, men takk Gud, jeg har i det minste klart å holde meg borte fra flasken. Men det er så mye som skjer rundt mitt kaotiske hode om dagen, og for at jeg har sett det som spesielt viktig å holde seg edru ( jeg kan ikke være en belastning for dem rundt meg nå, jeg må være en støtte ) har jeg bestemt meg for å benytte meg av Sobril, til den verste kneiken er over. Dette har tatt det verste av angsten, men jeg føler jeg blir fryktelig deprimert av dem. Derfor gleder jeg meg til "neste kapittel" i livet, hvor jeg ikke lenger bruker dem, med mindre en mental krise oppstår ( for DE har jeg fått nok av i mitt liv ). Men den siste uken, har en liten bekymring oppstått: Har jeg brukt dem for lenge? Jeg har brukt 25 mg opptil 4 ganger daglig, i de siste 3 månedene. For det siste jeg ønsker, er å bli pille-avhengig. Har egentlig aldri vært særlig bekymret for det heller, da piller og den type rus aldri har vært min greie, men noe annet er selvsagt i akutte faser osv. Men hvis jeg nå snart kutter dem tvert av, når kneiken er over; kan jeg risikere å møte et helvete av benzo-abstinenser osv? Overdriver jeg litt nå? Jeg håper det. Jeg lurer også på om jeg må trappe ned, men er virkelig 3-4 måneder nok for at dette er aktuelt? Jeg håper noen med erfaring kan dele sine erfaringer med meg, og fortelle meg hvor de synes jeg står, i forhold til sitt eget ståsted. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) 3-4 måneder er lang tid å gå på benzo. De er ment for en kortsiktig løsning, og sammenhengende forbruk over lengre tid er å misbruke dem. Mange har gått i den fella, da den er ufattelig forlokkende. Langtidsbruk fører som regel ikke noe bra med seg fordi kroppen skaper mottrekk og nedregulerer antall reseptrorer for stoffet som igjen vanligvis gjør deg avhengig av stadig større doser for å få den ønskede effekten du søker som substitutt. Hvis du føler du må ta dem hele tiden trenger du å se på andre løsninger som er mer langsiktige. Det er sannsynligvis noe som er rape galt som du lar skure og gå. Kanskje noen proffe på relasjoner med friske øyne og erfaring kan hjelpe deg med dette ? Kutter du dem tvert piner du i alle fall deg selv. Lag gjerne en plan sammen med legen din for hvordan du skal gjøre dette. Endret 24. juli 2013 av vidor 1 Lenke til kommentar
Willa Wanilla Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Takk for svar, jeg setter pris på det. Lenke til kommentar
Troendern Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Takk for svar, jeg setter pris på det. Hvordan er din erfaring med sobril før denne perioden? Skrev legen ut 25mg tabletter til deg direkte? Selv er jeg en ganske stor mann. 93kg og fikk kun 10mg tabletter. Jeg gikk på 10-20mg daglig i 4 uker før jeg klarte å holde meg unna i 4 uker. For min egen del er kun på kvelden jeg tar dette om jeg føler det trengs. Har hentet en ny pakke på apoteket nå og føler en viss trygghet i bare å ha tabletter tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå