Leif.ross Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Hei, har kjøpt et abb på Anonine pptp. Det fungerte greit på det forrige nettet jeg var på, men får det ikke til å fungere i leiligheten. Det er en studentleilighet, og jeg har ikke selv kontroll over nettet. Får feil 800, det er jo et problem med nettverket og ikke vpn tjenesten, men finnes det en vei forbi dette? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Du har selvsagt sjekket hjelp sidene til Anonine og sjekket de tipsene de gir på akkurat den feilmeldingen? Og du har selvsagt kontaktet Anonine support for å høre hva de sier? Error 800: Unable to establish connection When this occurs your computer gets no contact whatsoever to our server, double check that you have typed the correct address (vpn.anonine.net). If you are unsure where to fill in the address, you can follow one of our guides. Otherwise, if you use a router, likely that the use of old software, or simply do not have support for VPN connections. More information is available at Microsoft: http://support.microsoft.com/kb/319108 It may also be because you copied and pasted the vpn address when you entered it during setup, this may mean that you get along a space in the address that makes this error. Try to re-do the connection and make sure you enter all the information manually and double-check even as you typed right. Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Har sjekket de tipsene ja, er et felles nettverk fra studentsamskipnaden, har en følelse at de blokkerer den aktuelle porten jeg trenger. Er koblet direkte til nettet via kabel. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Nå kjenner jeg ikke til Anonine, men hvis PPTP er eneste protokollen du kan bruke, og de har blokkert den porten så sliter du jo litt. Har du testet andre tjenester med f.eks OpenVPN, OpenWeb osv? Kan du eventuelt høre om de kan åpne porten du trenger? Skal jo ikke være nødvendig for noen her i landet å blokkere en VPN port, så det handler vel heller om at de har sperret alle porter og kun åpner porter som folk trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå