Gå til innhold

Fins det ingen touchscreen nettbrett/laptop-hybrider med matt skjerm?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en søt, liten Acer R7 med "Ezel" hengsel, så den kan gjøres om til nettbrett. Og der ble det jeg som sto igjen på eselet, for den er fin på nesten alle måter, bortsett fra at i beskrivelsen på Prisjakt står det at den har matt skjerm. Den viste seg å være et gjennomsnittlig sminkespeil. Og når jeg skal lese mine innskannede tegneserier på et brett, er det ikke for å se mitt eget tryne sveve over Lucky Luke! Problemet mitt er at 15,6" er omtrent det minste jeg kan gå ned til, for ellers blir storformat som Asterix og Lucky Luke for smått. Jeg har sett på lignende hybrider, som Asus P1801 Transformer All-In-One, men den har også blank finish. Er det en eller annen naturlov som sier at hvis man skal ha touchscreen, må skjermen bli blank? Jeg kunne jo satt en matt skjermbeskytter på den, men for det første er det vanskelig å få plassert den perfekt på en så stor skjerm (vanskelig nok med min Note II, så den har jeg gikk opp og kjører uten), og dessuten er det en god del tap i lysstyrke og lignende ved bruk av noe sånt.

Fins det ingen alternativer som har matt skjerm? Prisen spiller egentlig en underordnet rolle, må jeg opp i 15 eller 20 høvdinger for å finne noe som funker som det skal, overlever jeg det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukee både windows 8 hybrid , android nett brett , og andre rundt meg har andre type pads/brett.

Så jeg har benyttet det en stund i tillegg til mobil.

Det du spør om er helt utenkelig etter min mening.

Det er ikke lenger kun touch, trykk, eller trykke klikke med en penn.

Nå er ulike swiping gestures innført. Dette blir ingen god opplevelse på en matt skjerm.

Det må bli refleksjoner i en skjerm som får en smooth touch plate/belegg.

Prøv å lese en avis uten at skjemen er "glatt" (simulere med noe på fingrene) det gir en dårlig opplevelse.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Syar2003, jeg begynte å få mistanke om det. Jeg får vel satse på at jeg kan venne meg til å bruke den i mørkere omgivelser. Smått irriterende at de ikke kan lage en glatt skjerm som er noe mattere. Men det kommer vel om noen år.

Technicality, morsom greie. Men det er nok ikke akkurat det jeg trenger for å lese tegneserier, nei. Jeg har en prosjektør i kjelleren, men det er trerørs crt med lerret på 3 m, så det blir ikke helt det samme. ;)

Lenke til kommentar

Finnes det noe silky og slick beskyttelse (silkematt) som fremdeles ikke ødelegger finger swipe til store skjermer.

Har dårlig erfaringer med å unngå bobler og slikt på mobil skjermer.

Værre vil det vel bli å montere noe slikt på en 10", 11" eller 13" og oppover.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Syar2003, jeg begynte å få mistanke om det. Jeg får vel satse på at jeg kan venne meg til å bruke den i mørkere omgivelser. Smått irriterende at de ikke kan lage en glatt skjerm som er noe mattere. Men det kommer vel om noen år.

Technicality, morsom greie. Men det er nok ikke akkurat det jeg trenger for å lese tegneserier, nei. Jeg har en prosjektør i kjelleren, men det er trerørs crt med lerret på 3 m, så det blir ikke helt det samme. ;)

Joda sant det...men ingenting måler opp til følelsen av å sitte der med heftet i hånden heller ;)

bruker selv en 7" til mine tegneserier når jeg er på farten. Du nevner lucky luke...er det noe du skanner selv da eller ? hadde vært morsomt å lese de igjen,så hvis du har en kilde del gjerne :)

Lenke til kommentar

Finnes det noe silky og slick beskyttelse (silkematt) som fremdeles ikke ødelegger finger swipe til store skjermer.

Har dårlig erfaringer med å unngå bobler og slikt på mobil skjermer.

Værre vil det vel bli å montere noe slikt på en 10", 11" eller 13" og oppover.

Du må rett og slett bruke noe stort og flatt,bruker selv ett skriveunderlag og gå sakte frem klemme ut alle antydninger til bobler med en gang du ser de OG pass på støv...de j****skapene er sykt irriterende å få mellom skjermbeskyttelsen og skjermen...mer en tomannsjobb enn alene

Lenke til kommentar

Jeg er i gang med å skanne det meste av samlingen selv. Har komplett Lucky Luke, Asterix og superblader fra 50-tallet og framover. Problemet er at jeg om tre år er ferdig med det som heter unger og sånt, og da flytter jeg fra huset på drøyt 300 kvadratmeter til noe mye mindre. Og da blir det ikke plass til tegneseriesamlingen, filmsamlingen (3000-4000 blu-ray og dvd) og platesamlingen (ukjent antall cd-er, sannsynligvis over 10 000, tilsvarende antall lp-er). Så det skal gå på å få et kompakt liv.

Og jeg orker ikke pese med beskyttelse lenger... (Ja, dobbeltbetydningen var tilsiktet, godt gift og trofast som jeg er!).

Lenke til kommentar

Jeg er i gang med å skanne det meste av samlingen selv. Har komplett Lucky Luke, Asterix og superblader fra 50-tallet og framover. Problemet er at jeg om tre år er ferdig med det som heter unger og sånt, og da flytter jeg fra huset på drøyt 300 kvadratmeter til noe mye mindre. Og da blir det ikke plass til tegneseriesamlingen, filmsamlingen (3000-4000 blu-ray og dvd) og platesamlingen (ukjent antall cd-er, sannsynligvis over 10 000, tilsvarende antall lp-er). Så det skal gå på å få et kompakt liv.

Og jeg orker ikke pese med beskyttelse lenger... (Ja, dobbeltbetydningen var tilsiktet, godt gift og trofast som jeg er!).

Peeeent... kudos til deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...