Gå til innhold

Android vs iPhone og antenneproblemer

Anbefalte innlegg

Hei

Er det andre som opplever problemer med samtaler på en Android? Jeg kjøpte meg en Samsung S4 da det er en super mobil. Det trok ikke lang tid før problemene begynte. Noen ganger hørte ikke mottaker meg, jeg ble brudt eller jeg hørte ingenting. Jeg opplevde faktisk å måtte ringe opp igjen til en person hele syv ganger fordi vi ble brudt. Jeg trodde det var en "mandagstlf" og byttet den i en Xperia. Samme problemet der. De i andre enden hører meg ikke, eller vi blir brudt. Jeg har denne tlf enda, men bruker den ikke. Jeg kjøpte meg en iPhone 5 og har ALDRI hatt problemer. Jeg skiftet til og med mobilselskap fra Netcom til Telenor pga ulik dekningsgrad der hvor jeg bor, men ingen forskjell. Jeg vil i utgangspunktet holde meg til Android, men må bruke iPhone pga dette. Har noen her en plausibel forklaring på hva dette kan være?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her oppleves også forskjell på android og iphone. Dog litt motsatte erfaringer hos oss.

Kan det være så enkelt at android skifter fra wdcma til gsm tidligere eller seinere enn iphone.

Er som sagt plaget med dette hjemme hos oss (innendørs) 2G basen(e) som dekker oss har høyere signalstyrke enn 3g(4g) basen som er mildt sagt dårlig.

Grunnet dette setter jeg min egen telefon fikset til kun 2g/gsm.

Her er problemene blandt andre, madamen som har iphone5 høres ut som hun snakker gjennom bomull når jeg ringer henne og hun er hjemme/inne.

Hennes iphone er standard innstilt (automatisk).

Plagsomt når man ikke kan skille konsonanter ordentlig i talen med den man snakker med.

Må gjenta ting hele tiden . Noen ganger gi opp samtalen.

Hun klager dog aldri på min tale i denne situasjonen.

Snakker jeg med sønnen min med sony xperia når han også er innendørs samme sred høres det reint ut .

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her oppleves også forskjell på android og iphone. Dog litt motsatte erfaringer hos oss.

Kan det være så enkelt at android skifter fra wdcma til gsm tidligere eller seinere enn iphone.

Er som sagt plaget med dette hjemme hos oss (innendørs) 2G basen(e) som dekker oss har høyere signalstyrke enn 3g(4g) basen som er mildt sagt dårlig.

Grunnet dette setter jeg min egen telefon fikset til kun 2g/gsm.

Her er problemene blandt andre, madamen som har iphone5 høres ut som hun snakker gjennom bomull når jeg ringer henne og hun er hjemme/inne.

Hennes iphone er standard innstilt (automatisk).

Plagsomt når man ikke kan skille konsonanter ordentlig i talen med den man snakker med.

Må gjenta ting hele tiden . Noen ganger gi opp samtalen.

Hun klager dog aldri på min tale i denne situasjonen.

Snakker jeg med sønnen min med sony xperia når han også er innendørs samme sred høres det reint ut .

Takk for svar :)

Når det gjelder Android-mobilene, så har jeg i begge tilfeller prøvd ulike instillinger. F.eks. så valgte jeg kun gsm, uten at det hjalp. Snakket med både Telenor og Netcom, men de kunne ikke forklare det. Snakket også med forhandler, og de kunne heller ikke si hvorfor. I følge dem, så var det en dårligere antenne på iPhone enn på de andre, så merkelig greier.

Lenke til kommentar

Det kan man sjekke hvis man får fram det virkelige antennesignalet fra begge.

Her er koden for iPhone i allefall:

*3001#12345#*

Bare skriv det inn i dialeren og ring så kommer tallene opp istedetfor signalindikatoren.

Hos meg får jeg -88dB, men jeg har ingen Android-telefon å sammenligne med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...