Yamato47 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg vil at kopier av visse eposter som leveres til smtpd skal leveres til en mda (procmail) slik at den kas legges i ut-boksen i maildiren til brukeren som sendte eposten. Finnes det et program, scripts eller en annen måte å løse dette på? Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Dette blir da fryktelig klientavhengig? Så sant du ikke confer smtpd'en til å sende mail'en tilbake til brukeren, og så lar procmail ta seg av å legge det i en "ut" katalog (du brukte maildir skreiv du) så blir det fryktelig vanskelig? =) Enkleste er nok å bruke en klient som støtter det å ta vare på kopier av mail den sender ut og legger i "ut" katalogen. -Dante Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Dette blir da fryktelig klientavhengig? Nei, planen er at alt skjer på serveren uten noe bidrag fra klienter. Så sant du ikke confer smtpd'en til å sende mail'en tilbake til brukeren, og så lar procmail ta seg av å legge det i en "ut" katalog (du brukte maildir skreiv du) så blir det fryktelig vanskelig? =) Enkleste er nok å bruke en klient som støtter det å ta vare på kopier av mail den sender ut og legger i "ut" katalogen. Poenget er å få alle mailer jeg sender fra _ulike_ klienter til å havne i den samme fine ut-mappa. Imap-klientene jeg har sett til nå lagrer utgående post kun lokalt, og ikke på serveren. Jeg er nettopp ute etter det du beskriver, en smtpd som leverer utgående post til procmail for sortering. Vet du hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Jeg skjønte tankegangen, men jeg tror det blir fryktelig vanskelig. Men så kom jeg over en liten del av qmail oppsettet mitt. Der scan'er jeg all utgående mail som blir relay'et (altså ikke direkte "injected" inni dæmon'en), og dette skjer i et perlscript, og bestemmes av /etc/tcp.smtp. Teknisk sett burde det da gå ann å sende mail'ene gjennom noe lignende og den igjen sender mail'ene ut igjen. -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå