Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan kommer jeg over eksen?

Anbefalte innlegg

God morgen alle A-mennesker!

Jeg har et lite problem, jeg klarer ikke å komme over eksen! Dette er det sikker opprettet utallige mange tråder om! Allikevel sliter jeg, selv om det er over 2 år siden det ble slutt! Bare i dag så er det 2 år, 24 dager siden jeg fikk mitt siste kyss av eksen. Syns det er helt sykt at jeg klarer å huske slike ting! Er det noen her ute som sliter å komme over eksen? Hvordan fikk dere det til, og har dere noen tips på veien?

Setter pris på alle tips dere måtte komme med ;)

PS: Det hjelper sikkert ikke med alle bildene jeg har osv, men jeg klarer ikke bare å komme over den jenta. Hun var ALT i mitt liv, slet jeg med noe så var hun der med en gang å hjalp meg. Please people, I need help??? Anonym poster: bc3a373d0d511e15a6936c1d9f61b127

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste metoden som virkelig fungerer er å fjerne alt som minner om henne. Særlig bilder av og gaver fra henne. Slikt bringer minnene tilbake gang på gang, og du vil aldri bli helt kvitt henne. Når det ikke lenger finnes gjenstander som får henne frem i lyset igjen, vil du sakte glemme alle de gode minnene.

Og kanskje viktigst av alt: Slett og blokk henne fra Facebook og andre sosiale medier og aldri gå inn på profilen hennes igjen.

Om hun virkelig opptar mye tid i tankene dine vil det være gunstig å finne noe som kan holde deg opptatt og distrahert mesteparten av tiden, så du ikke får mulighet til å drive tankene tilbake på henne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Selv husker jeg alle de jentene som jeg ikke fikk, av en eller annen grunn. Mens de jeg klarte å nedlegge, har jeg store problemer med å huske - litt pussig det der, og ja man har lurt på hva man gikk glipp av, eller kanskje det gamle ordtaket om at; evig eies kun det tapte - stemmer ganske så godt .. :wee:

Lenke til kommentar

Om hun virkelig opptar mye tid i tankene dine vil det være gunstig å finne noe som kan holde deg opptatt og distrahert mesteparten av tiden, så du ikke får mulighet til å drive tankene tilbake på henne.

Å undertrykke følelsene sine er ikke særlig anbefalt. Det er unnvikelsesadferd når man aktivt gjør en ting for å prøve å glemme noe annet.

Man må akseptere at forholdet er over og at det ikke kommer tilbake igjen. Da kommer man over slike ting mye lettere.

Og ja, det kan hjelpe å fjerne bilder av henne og slikt

Lenke til kommentar

Det finnes dessverre ingen spesifikk form for "kur mot kjærlighetssorg". Men det er jo gang på gang bevist at det hjelper å slette/kaste/bli kvitt alt som minner om din tidligere partner. Blokker henne på facebook, slett bildene av henne/dere, kast gaver, slett nummeret hennes på telefonen din og alt annet som minner deg på henne. Når du har gjort dette, så hjelper det å begynne å flørte igjen - og jeg mener ikke at du skal finne deg en ny kjæreste, one night stand, eller noe i den duren, men rett og slett bare flørte. Smil til søte jenter på butikken/gata, og de gangene du får smil tilbake, så vil det hjelpe litt. Dette kan være en veldig langsom prosess, men det må gjøres om du vil komme over noen. Er du lei deg, så sørg litt, deretter ta deg selv i nakkeskinnet å kom deg ut. Gjør noe!

Tiden leger alle sår.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Se på sånt som en god konsert - og ingen vits å bli lei seg når konserten er over, men heller hygge seg med den tanken at man var forunt å oppleve litt av en konsert ..

Å lulle seg inn i en illusjon om at den man var så glad i plutselig er blitt roten til alt ondt, er bare å lure seg selv enda mer inn i matrix

Lenke til kommentar

Det er du selv som vedlikeholder dette ved å ikke gi slipp på det. Du har fått masse bra tips for hvordan du kan unngå dette.

Sånn du legger det frem virker det mer som hun var en reservemamma for deg og at du vekket morsinstinktet i henne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor ble det slutt?

Når du spør om sånt, så tvinger du den som blir spurt, til å gjenoppvekke og male frem alle de bildene som han eller hun skal glemme - altså stikk mot hensikten

Ikke dvele ved gjorte, fordi det blir ikke ugjort av all dvelingen - slipp det med en gang, eller rettere sagt: bruk firetrinnsregelen!

1. aksepter at det har skjedd, og bestem deg for at du er der du skal være - det er bare å puste inn og ut!
  2. tilgi deg selv, og den andre!
  3. lær med en gang!
  4. slipp! og gå videre!

Ha minst mulig "bagasje" - fordi du skal gå langt i livet, og det kommer flere vanskeligheter som skal "plukkes opp". Man plukker opp en ting av gangen, slipper den når man er ferdig, og spaserer med lette føtter videre - gjerne litt sånn dansende, det er bare knæsj :new_woot:

Det er det smarteste, har jeg etter hvert kommet frem til, og det tok alt for lang tid før jeg skjønte poenget synes nå jeg da ... :closedeyes: Håper andre er mer lettlærte enn det jeg er :)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Når du spør om sånt, så tvinger du den som blir spurt, til å gjenoppvekke og male frem alle de bildene som han eller hun skal glemme - altså stikk mot hensikten

Ikke dvele ved gjorte, fordi det blir ikke ugjort av all dvelingen - slipp det med en gang, eller rettere sagt: bruk firetrinnsregelen!

1. aksepter at det har skjedd, og bestem deg for at du er der du skal være - det er bare å puste inn og ut!
  2. tilgi deg selv, og den andre!
  3. lær med en gang!
  4. slipp! og gå videre!

Ha minst mulig "bagasje" - fordi du skal gå langt i livet, og det kommer flere vanskeligheter som skal "plukkes opp". Man plukker opp en ting av gangen, slipper den når man er ferdig, og spaserer med lette føtter videre - gjerne litt sånn dansende, det er bare knæsj :new_woot:

Det er det smarteste, har jeg etter hvert kommet frem til, og det tok alt for lang tid før jeg skjønte poenget synes nå jeg da ... :closedeyes: Håper andre er mer lettlærte enn det jeg er :)

Hva er i det hele tatt vitsen med å svare i denne tråden da? Og i det hele tatt ta opp tema. Bilder som du sa ;) Ingen av rådene som har kommet her har hjulpet til nå ifølge TS.

Og når det ikke hjelper, så tok jeg meg friheten til å spørre, det hjelper å snakke om problemene sine som vi vet.

Det var ikke uten grunn jeg spurte og på ingen måte for å gjøre ting verre. Jeg skulle kanskje ha pakket det litt bedre inn istedenfor å være så brutal. Jeg kan fjerne det og spørre på nytt sånn at kommer frem til hva jeg egentlig lurte på :

Hva er de to første bokstavene i fornavnet hennes og hvor gammel er hun?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

snip

Jada, det er sikkert greit - ble bare litt ivrig, også hadde jeg tid .. idle hands gets in the way of the devils work ... :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...