hifiman55 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) hei! jeg har en arbeidsbok som regner ut lønn og i en av cellen så har jeg noe som heter kveldstillegg denne arbeidsboken ligger i sheet3 mens alle satser ligger i arket satser. jeg skal prøve å få det til slik: når jeg skriver inn for eks 3 i cellen "kveldstillegg" så skal det automatisk komme opp hvor mye jeg har tjent på arbeide kveld, for eks. når jeg skriver tallet 3 så skal det automatisk regne ut 3*180(satsen) 540 og visst jeg endrer til 4 720 i denne cellen (C5) håper dere forstod dette takk for all hjelp Endret 13. juli 2013 av hifiman55 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Har ikke tid til å sette opp formler nå, men kan følgende oppsett fungere for deg? http://www.terjeande...no/forslag.xlsx Kanskje lettere for andre å hjelpe dersom du linker til en kopi av regnearket ditt. forslag.xlsx Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) når jeg skriver inn for eks 3 i cellen "kveldstillegg" så skal det automatisk komme opp hvor mye jeg har tjent på arbeide kveld, for eks. når jeg skriver tallet 3 så skal det automatisk regne ut 3*180(satsen) 540 og visst jeg endrer til 4 720 i denne cellen (C5) håper dere forstod dette Med 3 i celle A1, formel i B1: =A1*Satser!C4 når arket Satser celle C4 inneholder satsen 180. HTH. Beste hilsen Harald Endret 13. juli 2013 av Harald Staff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå