tobiasLOL5 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Heisann! Jeg har en iPad 2 16gb uten 3G. Har kjøpt meg båt og trenger kartplotter,men er litt dyrt... Tenkte derfor å bruke iPaden min som en kartplotter men den har jo ikke innebygd GPS, så da blir det litt vanskelig... Skal holde det billig, så hvis noen vet om en billig(men bra) ekstern GPS til ipad, så pliiiiiiis post her!!! Bryr meg ikke noe om den er trådløs med Bluetooth ellr sånn med 32 pin inn i paden... Trenger også kartprogram, har settet på Navionics sine kart, men de er jo ganske dyre, noen som vet om ett billigere alternativ/gratis?? Takk på forhånd Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Hvis du har iPhone kan den visstnok dele GPS-informasjonen med iPad. Har aldri fått testet det selv siden min iPad har 3G. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Hvis du har iPhone kan den visstnok dele GPS-informasjonen med iPad. Har aldri fått testet det selv siden min iPad har 3G. Har heller ikke testet det, men tror ikke dette stemmer. Det er nok bare posisjonsangivelse fra GSM og WiFi som overføres, og oppdateringen skjer ikke ofte nok for bruk til navi. Ser det finnes en app for dette, men har heller ikke testet den: Bluetooth GPS. Veldig tynn beskrivelse her.... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Det skal fungere hvis man setter opp et wifi hotspot med telefonen, i allefall i følge dette: http://gigaom.com/2011/03/16/wi-fi-ipad-2-gets-gps-with-iphone-4-connection-sharing/ Det bruker nok endel strøm, så man bør nok ha koplet på laderen. Lenke til kommentar
tobiasLOL5 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Hvis du har iPhone kan den visstnok dele GPS-informasjonen med iPad. Har aldri fått testet det selv siden min iPad har 3G. Nei... Dette stemmer ikke... Har selv testet dette med en iPhone 5,4S,4 og 3GS....... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Fulgte du fremgangsmåten i linken min? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Stakk innom og snakket med et par Apple Genius her http://www.apple.com/retail/fifthavenue/ i dag, de sa at GPS-info ikke ble overført ved tethering. Det som overføres er posisjonsangivelse fra GSM (eller CDMA for de som har det). Lenke til kommentar
tobiasLOL5 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Fulgte du fremgangsmåten i linken min? Ja, prøvde den og flere forskjellige fremgangsmåter uten suksess... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Hmmm rart at tabletmonsters.com rapporterer det stikk motsatte, bare at oppfriskningsfrekvensen er lavere. Det ser rimelig nøyaktig ut på videoen de har der også. Men for all del, merkeligere ting har hendt, og telefonen er opptatt av å spare strøm, så å la GPS-brikken være aktiv hele tiden er nok ikke så lurt. Kanskje den aktiviserer den ca. hvert minutt som de sier i videoen? Kanskje det ikke fungerer med kartprogrammet ditt, eller at Apple har fjernet denne funksjonaliteten? Lenke til kommentar
tobiasLOL5 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Hmmm rart at tabletmonsters.com rapporterer det stikk motsatte, bare at oppfriskningsfrekvensen er lavere. Det ser rimelig nøyaktig ut på videoen de har der også. Men for all del, merkeligere ting har hendt, og telefonen er opptatt av å spare strøm, så å la GPS-brikken være aktiv hele tiden er nok ikke så lurt. Kanskje den aktiviserer den ca. hvert minutt som de sier i videoen? Kanskje det ikke fungerer med kartprogrammet ditt, eller at Apple har fjernet denne funksjonaliteten? Hvilken video...? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Videoen er her, det er linket til rapporten i linken min, sorry http://www.tabletmonsters.com/news/video-wi-fi-only-ipad-2-gps-navigation Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå