Gå til innhold

Billig ekstern GPS mottaker for iPad 1/2/3/4/Mini

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en iPad 2 16gb uten 3G. Har kjøpt meg båt og trenger kartplotter,men er litt dyrt... Tenkte derfor å bruke iPaden min som en kartplotter men den har jo ikke innebygd GPS, så da blir det litt vanskelig...

Skal holde det billig, så hvis noen vet om en billig(men bra) ekstern GPS til ipad, så pliiiiiiis post her!!! Bryr meg ikke noe om den er trådløs med Bluetooth ellr sånn med 32 pin inn i paden...

Trenger også kartprogram, har settet på Navionics sine kart, men de er jo ganske dyre, noen som vet om ett billigere alternativ/gratis??

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvis du har iPhone kan den visstnok dele GPS-informasjonen med iPad.

Har aldri fått testet det selv siden min iPad har 3G.

Har heller ikke testet det, men tror ikke dette stemmer. Det er nok bare posisjonsangivelse fra GSM og WiFi som overføres, og oppdateringen skjer ikke ofte nok for bruk til navi.

Ser det finnes en app for dette, men har heller ikke testet den: Bluetooth GPS. Veldig tynn beskrivelse her....

Lenke til kommentar

Hmmm rart at tabletmonsters.com rapporterer det stikk motsatte, bare at oppfriskningsfrekvensen er lavere.

Det ser rimelig nøyaktig ut på videoen de har der også.

Men for all del, merkeligere ting har hendt, og telefonen er opptatt av å spare strøm, så å la GPS-brikken være aktiv hele tiden er nok ikke så lurt.

Kanskje den aktiviserer den ca. hvert minutt som de sier i videoen?

Kanskje det ikke fungerer med kartprogrammet ditt, eller at Apple har fjernet denne funksjonaliteten?

Lenke til kommentar

Hmmm rart at tabletmonsters.com rapporterer det stikk motsatte, bare at oppfriskningsfrekvensen er lavere.

Det ser rimelig nøyaktig ut på videoen de har der også.

Men for all del, merkeligere ting har hendt, og telefonen er opptatt av å spare strøm, så å la GPS-brikken være aktiv hele tiden er nok ikke så lurt.

Kanskje den aktiviserer den ca. hvert minutt som de sier i videoen?

Kanskje det ikke fungerer med kartprogrammet ditt, eller at Apple har fjernet denne funksjonaliteten?

Hvilken video...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...