MrL Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Du glemmer selvfølgelig at vi alle betaler for det i form av pressestøtte... http://no.wikipedia....essest%C3%B8tte Ja, like idiotisk som å si "Jeg betaler skatt til Norge, som igjen støtter andre fattige land. Derfor trenger jeg ikke å støtte andre organisasjoner". Logisk, men ikke overlevbart om alle hadde tenkt sånn. Uannsett, om du så kan forsvare bruk av VG.no, finnes det forsatt utallige andre sider som ikke har pressestøtte og er helt avhengig av annonseinntekter. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Påtrengende reklame på nettsider er gjerne utrolig krevende både i CPU bruk og båndbredde. Men det er ikke bare reklame som er krevende. Alskens JavaScript er like ille. Om du sitter på mobilnett med begrenset overføringskapasitet er belastning med og uten NoScript innstikk i Firefox som natt og dag. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Reklame er uttryddningstruet og godt er det. Noen som savner kopper? Nettsider med reklame tvinger meg ikke til å se reklamen, så da gjør jeg ikke det. Livet blir så mye bedre uten. Endret 13. juli 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Uannsett, om du så kan forsvare bruk av VG.no, finnes det forsatt utallige andre sider som ikke har pressestøtte og er helt avhengig av annonseinntekter. Fortell meg hvorfor jeg som ikke leser VG skal betale for det. Fortell meg hvorfor jeg som ikke ønsker å støtte fattige barn i Afrika skal betale for det. Hvorfor skal jeg gidde å jobbe for at pengene mine går til ting jeg ikke ønsker/støtter? Og nøyaktig hvorfor skal VG få i pose og sekk? 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Da ble det med en debatt om politikk, demokrati og fordeling av goder. 2 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Fortell meg hvorfor jeg som ikke leser VG skal betale for det. Fortell meg hvorfor jeg som ikke ønsker å støtte fattige barn i Afrika skal betale for det. Fortell meg hvorfor jeg skal betale for gatebelysning i Norge når jeg personlig ikke behøver det? Greit utgangspunkt for å reflektere over problemstillingen i denne artikkelen: http://en.wikipedia.org/wiki/Public_good Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Jeg diskuterer gjerne gatebelysning i en annen tråd. Det burde ikke være betalt ved tvang heller, ikke når det finnes bedre, mer effektive og billigere løsninger. http://en.wikipedia.org/wiki/Free-market_roads Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Jeg diskuterer gjerne gatebelysning i en annen tråd. Det burde ikke være betalt ved tvang heller, ikke når det finnes bedre, mer effektive og billigere løsninger. http://en.wikipedia....ee-market_roads Slik som din "støtte fattige barn i Afrika" setning? Cherrypicking funker dårlig når det er så innlysende Så er det bare å henvise deg til Abigors post to hakk over. Dessuten, dine "bedre, mer effektive og billigere løsninger lenke er på et teoretisk plan, slik som kommunisme som var vanskelig å få til i praksis 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Siden vi snakker om medier, er det ikke en teoretisk plan å ikke gi dem offentlig støtte. Teorien om privatiserte veier, kan også sammenliknes med relativitetsteorien. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Siden vi snakker om medier, er det ikke en teoretisk plan å ikke gi dem offentlig støtte. Teorien om privatiserte veier, kan også sammenliknes med relativitetsteorien. Sånn unntatt at relativitetsteorien fungerer til 100% uten unntak (så langt) - og sist jeg kjørte på en privat vei så kostet det 75kr for 2 mil med humpete grus. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Å skru av adblock, blir ikke det som å kutte ut solkrem på tur i Nevadaørkenen? Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Den største støtten avisene for er momsfritaket, og det kan vanlige folk nyte godt av også, f.eks. ved import av bøker. Teorien om privatiserte veier, kan også sammenliknes med relativitetsteorien. Okei? Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 <snip>- og sist jeg kjørte på en privat vei så kostet det 75kr for 2 mil med humpete grus. Jeg betaler daglig bompenger, ukentlig masse drifstoffavgift, og i tillegg den årlige årsavgiften, for å kjøre på hullete møkkaveier med milevis av kø. 6 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Reklame langs veien, er det forbudt? Endret 28. september 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Finnes det en plugin for nettleseren, som laster all reklamen, men ikke viser den på skjermen? Jeg mener sånn at nettsiden ikke merker at jeg ikke ser reklamen. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg blokkerer alt, og har ikke dårlig samvittighet for det. Betaler heller ikke for ekstra innhold med mindre jeg selv mener det er verdt det - og det er det nesten aldri for min del. Internett er så stort og så fullt av informasjon at informasjonen finnes så mange steder. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Jeg blokkerer alt, og har ikke dårlig samvittighet for det. Betaler heller ikke for ekstra innhold med mindre jeg selv mener det er verdt det - og det er det nesten aldri for min del. Internett er så stort og så fullt av informasjon at informasjonen finnes så mange steder. Så hvordan tror du nettavisene skal gå rundt uten reklame? Hadde alle begynt med AdBlock ville vi ikke hatt Internett slik vi kjenner det idag. Sjekke noe på FaceBook? Da må du betale. Lese en artikkel på VG? Da må du betale. Skrive et innlegg på et forum? Da må du betale, og slik fortsetter det. Store deler av internett er drevet av reklame, enten man liker det eller ikke. Endret 28. september 2013 av Aerow Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Da velger jeg heller å støtte folk som driver ting fordi de liker det, og ikke folk og firmaer som er ute etter å tjene penger på det. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hvordan vet du at journalistene i for eksempel VG ikke liker jobben sin? Lønnen dem får er det dem lever av, akkurat som for alle oss andre. Synes du det er helt greit at jeg tar lønnen din fordi jeg ikke liker bedriften du jobber for? Det er uansett oss forbrukere som vil tape på det in the end, når vi må betale for så og si alt på Internett, til og med en så enkel ting som å søke på Google. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Så hvordan tror du nettavisene skal gå rundt uten reklame? Hadde alle begynt med AdBlock ville vi ikke hatt Internett slik vi kjenner det idag. Da ville vi hatt internett slik vi kjente det igår. Imorgen så vil internett kreve at 3d-printeren din lager reklameprodukter. Personlig setter jeg et standpunkt nå. Det blir ingen kompromiss med reklame. Og internett uten reklame fungerer utmerket: gjøre ditten og datten uten reklame, gratis. Forbrukerne tjente på det i starten, noe sier meg at forbrukerne vil fortsette å tjene på det fremover. Null reklame, null stress. Jeg godtar ikke at kommersielle krefter skal presse reklame inn i mitt eget hjem fordi det sitter sjefer som ønsker å tjene en million ekstra. Uaktuelt! Endret 28. september 2013 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå