Papa Dupre Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Det er veldig mange nettsider der ute som er avhengig av annonse inntekter. Jeg har gått litt i meg selv og bestemt meg for å tillate annonser på de fleste sidene jeg besøker daglig. Nettsider som har reklame som er forstyrrende for selve innholdet du prøver å lese bør fremdeles blokkeres. Men utover det så la de sidene du liker få vise den reklamen de tjener penger på. På den måten så er det jo håp for at en av dine favoritt sider fortsatt kan levere det innholdet du liker. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Extraterrestrial Skrevet 12. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. juli 2013 Snill tanke... Med det sagt, jeg er ikke så snill. 23 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Jeg driver nettside selv, og selv om vi hadde tjent mer på en ad-blocker-fri hverdag så har jeg overhodet ingen grunn til å tvinge brukere til dette. Samme gjelder meg selv, det er det første jeg legger inn når Chrome er innstallert på PCen. Endret 13. juli 2013 av MartinF Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Eg har ikkje brukt Adblock på mange år. Eg benyttar meg av gratis tenester på nettet, då kan eg i det minste bidra til at dei som driv sida får igjen for det. 2 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Problemet jeg har med reklame er at det er kun et lite fåtall nettsider som klarer å begrense det. Nettsider som VG Nett er klin ubrukelig uten ad-blocker. Har heller ingenting til overs for svære annonser slik denne nettsiden har klart å skilte med til tider. Endret 13. juli 2013 av MartinF 4 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Då lar eg heller vere å lese dei sidene og finn heller nokon med mindre reklame. Reklame er irriterande om ein fokuserer på det, men eg hadde ikkje noko problem med å lese på VG av den grunn. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Dessverre ser man flere og flere aviser som yter til et slikt restriksjon, hvor en må betale en vis sum for å kunne se/lese deres stoff. Problemet er at man da blir tvunget, noe jeg under noen omstendighet vil akseptere, og derfor har jeg på adblock hele tiden. Jeg bryr meg om bedriftene, men jeg bryr meg ikke om store media hus som ikke kan å skrive kritikkverdige artikler, i dag ser vi lite som tilsier at vi har det. Snill tanke... Med det sagt, jeg er ikke så snill. Må bare si det, jeg digger at du sier det. Endret 13. juli 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Dette er veldig enkelt, HA adblock installert, "fred" de sidene som fortjener det, la resten brenne i blokkering. Dette gjør du lett ved å trykke på adblock ikonet, og freder et helt domene, feks hele aftenposten/youtube.com etc Endret 13. juli 2013 av Korporal Kranium 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Eg har ikkje brukt Adblock på mange år. Eg benyttar meg av gratis tenester på nettet, då kan eg i det minste bidra til at dei som driv sida får igjen for det. Folk er forskjellige, noen liker ikke at ting lastes fra en tredjepartstjener, at du blir sporet, at du får irriterende flash rett i fleisen osv osv Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Det er veldig mange mennesker som er avhengig av å slippe reklame. Så skru på alle verktøy som fjerner reklame. Det gjør livet enklere og bedre. Reklame er som kreft i øyne og ører. Jeg vil leve et liv uten. 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Jeg whitelister sider som jeg bryr meg om og som ikke bombarderer meg med reklame. 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Problemet er vel for de aller fleste at veldig mye av reklamene er helt for jævlige flash-filmer ol. dritt. Om det er noen reklamebannere her og der spiller ikke noen rolle men når reklamen plutselig skal dekke store deler av skjermen får de fleste nok tror jeg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Flashblock burde ordne det for deg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Flashblock er grei, men den lar det likevel bli stående igjen store åpne felt og samtidig så tar den jo ikke de store statiske reklamene som er de mest irriterende blant ikke-flash reklamer. Sider som har mindre "in-your-face" reklame er greit å droppe adblock/flashblock på, men enkelte ber jo om det på måten de har implementert reklamen på. Endret 13. juli 2013 av Vice Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Et annet problem er at enkelte sider feks fra USA i hemmelighet tar inn info om deg og gir videre til myndighetene, det være seg søkeinfo, politisk ståsted og hvor du jobber/bor. Dette er jo allerede avslørt, særlig gratistjenester som VLC, CCleaner, Google, Facebook alle sånne gratistjenester er mistenkelige. Altså man må være klar over at opplysninger blir videresendt, det positive er at man ikke behøver bekymre seg om man ikke har gjort noe galt. Problemet med det er at styringsett forandrer seg, og det som var et Demokrati den ene dagen, kan andre dagen være noe annet. Med et annet forhold til politiske ytringer og søkingsresultat fra google på nett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Jeg bruker adblock, og får ikke noe dårlig samvittighet av det. Jeg feller ikke en tåre når kommersielle nettsider går under, selv de jeg besøker daglig. Bransjen har kun seg selv å skylde på med måten reklame har blitt misbrukt opp gjennom årene. Om adblock er et virkelig problem, er det nettsidene selv som må ta ansvar og omstille seg. Det sagt, jeg har noen community-sider og sider som drives på hobby-basis på hvitlista, dog liker jeg bedre å donere penger direkte i stedet. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Jeg er enig at det er feil i å bruke adblock, det er som å ta fra levebrødet til de som tilbyr deg gratis innhold, jeg mener det kan ikke forsvares. Men til all fornuften jeg skrev her, driter jeg forsatt i det, og bruker adblock. Når det begynner å bli et alvorlig problem så vil jeg kanskje omstille meg. Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Forsvarlig å bruke adblock når nettsteder som VG har latterlig mye reklame, pluss at når jeg f.eks sitter i stua med laptopen, og browser på piratebay, så trur jeg ikke familien min har noe kjempebehov for å se på "Karina, 18 år, fra Sogndal". 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Forsvarlig å bruke adblock når nettsteder som VG har latterlig mye reklame, pluss at når jeg f.eks sitter i stua med laptopen, og browser på piratebay, så trur jeg ikke familien min har noe kjempebehov for å se på "Karina, 18 år, fra Sogndal". Hvorfor er det forsvarlig, VG er gratis og tvinger på ingen måte deg til å besøke siden dems? Hadde du vært betalende abb. hadde saken vært annerledes. Hadde alle brukt adblock hadde det neppe vært noen VG.no Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Du glemmer selvfølgelig at vi alle betaler for det i form av pressestøtte... http://no.wikipedia.org/wiki/Pressest%C3%B8tte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå