Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

be ut jente; ikke date.

Anbefalte innlegg

Raskt spørsmål,

Ønsker å be ut en av motsatte kjønn på en middag, restaurant,

men dette skal på ingen måte være ment som date, men bare en hyggelig snakk over middag.

Hvordan ville dere gått frem her?

Virker så dumt å skrive: "Skal ikke ta en middag en dag? "PS: Ikke ment som date"

Ønsker ikke at det skal være noen som helst missforståelser.

Takk for alle svar. Anonym poster: 3e1cb4c506f19203bdbce568a765fb68

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt vanskelig for oss, som ikke vet hvordan ditt forhold til h*n. Hvordan du skal be denne personen kommer ann på hvor godt u kjenner h*n, hvordan du skal be h*n ut vil jo da variere. Om du kjenner personen godt er det da bare og spørre ut direkte, mens om du ikke kjenner personen så godt bør du gå litt mer forsiktig til verks - for og unngå en klein situasjon der h*n tror det er en date du vil ha :p

Lenke til kommentar

Vi har vært 7mnd sammen i militæret, og bor tilfeldigvis veldig nærme hverandre fra før av. Tror ikke det kommer til å virke rart på noen som helst måte å spørre, men vil bare på ingen som helst måte at det blir tatt som en date.

Har gått på denne "smellen" før, hvor jeg spurte en gammel skole venn som jeg snakket litt med på nett mens jeg bodde i en annen by, men ikke sett fysisk på 3år, ut på middag. Dette var heller ikke ment som en date, men merket at det var sånn hun hadde tolket det. Og ble litt drama etterpå. Anonym poster: 3e1cb4c506f19203bdbce568a765fb68

Lenke til kommentar

Da spør du om hun har lyst til å treffes en dag for å catche up, nothing more, nothing less. Du kan godt slenge på en "som gamle venner" for sikkerhets skyld.

Altså litt langs linja "Vi skal ikke ta en tur ut en dag for å catche up på den siste tiden, som gamle venner? Syns det er så lenge siden jeg har prata skikkelig med deg/hørt hvordan du har det/er så nysgjerrig på hva som skjer i livet ditt" eller noe slikt noe.

Endret av kattungen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Be henne på kaffe istedet. Middag høres så høytidelig og formelt ut.

Ikke skriv "ikke date". Skriv heller at du vil ta en kaffe for å catche opp, punktum, ikke noe mer. Da utelukker du heller ikke at du vil noe mer og invitasjonen virker ikke så "pinglete".

Men sånn av nyskjerrighet, hva vil du for noe med denne jenta? Venner er bare som kjæreste, men uten sex/flørt, ikke verre enn det. Flørter du ikke, så skjer det heller ikke noe den veien, men da kan du ikke klage på at hun bare vil være venner eller.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...