Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kommet inn på 3 valg vg3, svar sendt ut en uke før en vanlig O.o

Anbefalte innlegg

Hei, så på Facebook at noen skrev at de hadde kommet inn på ditt og datt (svært få, i forhold til hva det pleier da) og dette en uke før det tydeligvis skal bli offentliggjort her i Østfold. Fikk sjokk da jeg så at jeg kom inn på tredje valget som ligger i en annen by tilogmed. Er helt knust nå, vet faen ikke hva jeg skal gjøre:( Har nesten fikset meg leilighet her i byen også. Er snakk om vg3 realfag. Alle har sagt at man kommer inn på sin egen skole så lenge man ikke har mange stryk, jeg har helt ok karakterer men fikk IV i norsk skriftlig fordi jeg var borte store deler av året. Har en kronisk sykdom og har jobbet så hardt jeg kunne dette året og har fått langt bedre karakterer enn andre jeg kjenner. Sitter her helt i sjokk nå, vet ikke hva jeg skal gjøre :( Tror dere det er noen mulighet for at jeg hvertfall hopper opptil andre ønske? Svarfristen er 23. Juli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, innså nå at jeg faktisk fikk IV på gym også nå, angrer på at jeg ikke søkte særskilt. Men hvorfor i all verden har de åpnet for svar nesten en uke før de skal?

Så nå at jeg er nr 4 på ønske 1 og nr 6 på ønske to. Vet faen ikke hva jeg gjør hvis jeg ikke kommer inn. Da må jeg nok neste droppe utfor fullføre som privatist i steden:(

Lenke til kommentar

Karakter IV som i karakter 4?

Jeg vet ikke hvorfor inntaket er raskere enn vanlig. Fant dette på Østfold sine sider: "Det er hovedinntak til skole den andre uka i juli og suppleringsinntak den første uka i august."

Det kan være at det kun skal være klart før den 16. mars. Om inntaket er klart før dette, så taper de ikke noe på det.

Du får ellers bare vente og se hva som skjer. Er det noen andre skoler i området du kunne tenkt deg å gå på? Noen litt mer 'upopulære', hvor de gjerne ikke fyller opp søkertallene sine? Da kan du etter hvert ringe dem, og be deg om å sette deg opp på listen. Skolene tar over inntaket etter at de forskjellige opptakene, inkludert andreopptaket, er ferdige.

Lenke til kommentar

Det er vel alltid en eller annen som takker nei eller ikke møter opp til første skoledag. Det er jo løpende opptak de første ukene etter skolestart. Siden det kun er 3 andre foran deg i køen tror jeg nok du kommer inn (med mindre det er en veldig liten skole). Hvorfor søkte du ikke særskilt?

Lenke til kommentar

Jeg tenkt rett og slett ikke over det. Trodde det bare var for elever som trengte spesialundervisning og tilrettelegging.

Mener skolen har 5-6 klasser på studie. Opptil 30 i hver klasse. Skal ringe inntakskontoret på mandag og høre om jeg har kommet lenger opp på lista.

Greit nok at dette året gikk ræv, eneste femmeren jeg fikk var i kinesisk men hadde aldri trodd at jeg ikke skulle få fortsette. ..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Fikk sjokk da jeg så at jeg kom inn på tredje valget som ligger i en annen by tilogmed.

Jaja, da er det bare å pakke baggen, og forlate redet til mor! I en alder av 19 så burde ikke det være det største problemet, du er jo ikke et barn lengre. Jeg her helt sikker på dette klarer du, bare du legger godviljen til!

Lenke til kommentar

Det var jo liksom planen siden mamma flytter et stykke vekk og skulle derfor bo alene her hvor jeg har gått i to år. Har ordnet med budsjett og alt, får borteboerstipend og jobber deltid. Nå fikk jeg nettopp vite at jeg kan få leie en leilighet for 5k mnd med strøm og nett. Livet faller litt sammen nå merker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ikke for å «strø salt i såret» ditt.. men du burde jo ha tenkt litt på dette da du satte opp denne skolen på 3. valg. Du visste jo at den lå i en annen by, og sjansen var tilstede for at du kunne komme inn der! :)

Alternativet er jo å satse på at du kommer inn på de andre valgene dine, eller at du «driter» i denne skolen og sier i fra deg plassen din, og heller går et år og driver dank.. :)

Lenke til kommentar

Ringte inntakskontoret nå, og får ikke vite noe mer før begynnelsen av august, men han sa at jeg skulle ringe skolen ca en uke før skolestart og han var ganske sikker på at det ville ordne seg da, med tanke på at skolen har jo regnet med å ha med meg videre, lagd grupper utifra fagvalgene osv. Satser på at det ordner seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...