Gå til innhold

Strømforsyning for varm

Gangrel

Anbefalte innlegg

Jeg satte inn en ny vifte i min chieftech psu og koblet inn en zalman viftestyring, det jeg merket fort var at grillen bak på kabinettet var relativ varm i forhold til det den hadde vært tidligere, og ved nøye undersøking så viste det seg at hele strømforsyningen var varm (relativt logisk egentligt :) ). Det jeg lurte på er, hva er konsikvensene av en varm (for varm) Psu. Er det bare levetiden som blir kortet ned, eller har det effekt på andre ting, for eksempel hvis den kortslutter pågrunn av varme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortslutte gjør den nok neppe, men den kan finne på å dø pga. for høy temperatur. Min gamle Chieftec vandret heden forleden etter å ha kjørt med en vifte på 5V i vel 4 mnd. (det skal dog sies at den var meget varm..)

Går det så går det, og hvis det ikke går så får du en lærepenge og ny PSU ;)

Lykke til!

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Den får mindre levetid, ja, men den kortslutter neppe. Dette skjer bare med mindre du har en ekstremt høy temperatur på PSU'en. :o Sørg for god airflow i kabinettet. Kanskje du også kan montere noen monster-viften som blåser på PSU'en? ;)

Slik jeg forstår det har vedkommende byttet vifte for å få en mer stillegående PSU. Poenget med dette bortfaller om du skal sette "monstervifter" for å oppveie dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...