Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp med sosial angst

Anbefalte innlegg

Dersom du ikke tør å gå til legen er det en peke penn på at du trenger hjelp. Har du ikke foreldre som kan være med deg, som får det til å føle deg trygg?

Som jeg skrev i sted (kanskje litt anderledes skrevet: Hva i helvete har du av noen slags erfaring om et slikt emne. For meg så høres det ut som du ikke i det hele tatt har vært i en slik situasjon, og da ikke har peiling på situasjonen.

Å sende en person som har sosial angst ut på jobb er ingen god ide dersom de ikke er klar for det. Å ikke kunne klare å være i store folkemengder er heller ikke en god peke penn, da man på jobb vanligvis har mange folk rundt seg hele tiden.

Psykologer er det beste alternativet. Og dersom du har dårlig erfaring med det, betyr det ikke at alle har det. Jeg har selv vert hos psykolog flere ganger (opp til 40+ ganger) og vet at dersom du har en psykolog som er god, og vet hva h*n gjør, så funker det.

Så klapp igjen dersom du ikke kan å være konstruktiv.

Jeg har samme problemet som deg så hold kjeften din. men jeg ser dere samme folka skrive samme bullshiten innlegg etter innlegg.

Hva med og fucking prøve og hjelpe personen i stedet for og gjøre personen svakere ?

Og igjen, du har ikke peiling på situasjonen til TS, så hold deg utenfor for helvete.

Ser ikke hva som er problemet med å ha noen som kan støtte en. Legen kan også ta en person enda mer alvorlig dersom noen som byr seg om en er med.

Og hvorfor skal TS bry seg om hva dere definerer som pinlig?

MOD VÆR SNILL Å FJERN TROLL FRA DENNE TRÅDEN.

Ser at psykologen din funker ;)

((Jeg har selv vert hos psykolog flere ganger (opp til 40+ ganger) og vet at dersom du har en psykolog som er god, og vet hva h*n gjør, så funker det.))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og igjen, du har ikke peiling på situasjonen til TS, så hold deg utenfor for helvete.

Ser ikke hva som er problemet med å ha noen som kan støtte en. Legen kan også ta en person enda mer alvorlig dersom noen som byr seg om en er med.

Og hvorfor skal TS bry seg om hva dere definerer som pinlig?

MOD VÆR SNILL Å FJERN TROLL FRA DENNE TRÅDEN.

kanskje han ikke har sagt det til noen ?

er ikke noe troll!

sier ikke det er pinlig, kanskje han syns det, fordi psykiske problemer er litt tabu

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har samme problemet som deg så hold kjeften din. men jeg ser dere samme folka skrive samme bullshiten innlegg etter innlegg.

Hva med og fucking prøve og hjelpe personen i stedet for og gjøre personen svakere ?

Og hva er det som gjør personer som går til psykolog svakere, hvorfor i helvete vil du at man skal presse en person ut til jobblivet, når han faktisk har angst? Du hører jo ut som en person som har NULL peiling. Noe du ikke har med det du har presterer så langt.

Og jeg holder ikke kjeft, for deg. Du må tåle å bli kritisert når du snakker om ting du ikke har peiling på. Du har ingen erfaring annet enn å være en jævla egoist som tror han kan alt.

Kan forøvrig si at jeg har vært i arbeidslivet, og under et oppholdet ble jeg faktisk i en tilstand hvor jeg trodde jeg var psykotisk.

Ser at psykologen din funker ;)

((Jeg har selv vert hos psykolog flere ganger (opp til 40+ ganger) og vet at dersom du har en psykolog som er god, og vet hva h*n gjør, så funker det.))

Åja, så du mener fordi jeg prøver å hjelpe en person, så er det ikke å være oppegående? Lite voksent.

kanskje han ikke har sagt det til noen ?

er ikke noe troll!

sier ikke det er pinlig, kanskje han syns det, fordi psykiske problemer er litt tabu

Nå var ikke troll kommentaren til deg, men heller "Realzi" som ikke kan å være seriøs.

ADMIN/MODS: VÆR SNILL Å RYDD I DENNE TRÅDEN, NÅR DET ER EN PERSON SOM BER OM RÅD/HJELP TIL EN TILSTAND.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg har sosial angst, vil jeg si.... ja... og det er ikke morro når jeg egentlig vil treffe mennesker og gjøre ting sammen. Jeg elsker å være aktiv å gjøre alt mulig rart, men denne angsten for å gå ut og snakke med nye mennesker stopper meg.

Så jeg lurer på om det finnes noen gruppe, hjelp eller noe som kan hjelpe på angsten.

Bor i Oslo.

Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f

Du burde starte med å kontakte fastlegen din, det han/hun gjør er å henvende deg til en psykolog. Hvis du ikke liker psykologen du får tildelt så si ifra på det første møtet med psykologen at du ønsker å bytte til en ny behandler.

Og er det sånn at du ikke liker fastlegen din så kan du alltids bytte ut den personen også. se link

http://www.legelisten.no/

Greia er at du skal føle deg trygg og komfortabel i alle ledd med helsevesenet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du burde starte med å kontakte fastlegen din, det han/hun gjør er å henvende deg til en psykolog. Hvis du ikke liker psykologen du får tildelt så si ifra på det første møtet med psykologen at du ønsker å bytte til en ny behandler.

Og er det sånn at du ikke liker fastlegen din så kan du alltids bytte ut den personen også. se link

http://www.legelisten.no/

Greia er at du skal føle deg trygg og komfortabel i alle ledd med helsevesenet.

Har snakket med en psykolog, men det var om selvskading og selvmords tanker... Tørr ikke å gå møte en ansikt til ansikt... men takk for tips Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f

Lenke til kommentar

Har snakket med en psykolog, men det var om selvskading og selvmords tanker... Tørr ikke å gå møte en ansikt til ansikt... men takk for tips Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f

Ingenting er enkelt, det er bare du som greier å plotte en kurs ut fra den elendigheten du selv føler/ eller virkelig er i. Du skal ikke la deg deg selv drukne i negativitet selv om alt virker håpløst, om du så velger å gjøre det så antar jeg at du aner et håp for fremtiden tross alt, det er bare sånn vi mennesker er skrudd sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En psykolog vil aldri gi ut informasjon om hva du sier.

Kanskje det hjelper visst du bare legger deg ned på en stol lukker øynene og snakker med psykologen.

Lenke til kommentar

En psykolog vil aldri gi ut informasjon om hva du sier.

Kanskje det hjelper visst du bare legger deg ned på en stol lukker øynene og snakker med psykologen.

Er fullt klar over det, men det er mennesker jeg er redd for... klarer ikke å snakke med en helt fremmed person om problemene mine. Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f

Lenke til kommentar

Klarer ikke å snakke med en helt fremmed person om problemene mine. Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f

Nei, det er kleint. Men det er mulig å bruke lang tid på å oppnå tillit, og snakke om helt andre ting i begynnelsen.

Virker som du ikke bare er redd for folkemengder, men også for enkeltpersoner.

Er flere spørsmål du kan stille deg: Hvordan bli godt likt av andre?

Hvordan overse det når andre er frekke og nedlatende?

Selv synes jeg det er vanskelig å vite når man skal si fra om at andre er frekke, eller når man bare skal overse det.

De fleste mennesker er sosiale, og legger vekt på å ha det koselig sammen med andre. Dvs man gleder seg til å være sammen med andre, og gleder seg over å tilbringe tid sammen med dem.

Denne dokumentaren er interessant (må sees før 1. august). Edith fra Trondheim mistet alle sine slektninger og kunne ikke få barn. Hun sier; "Da må du skaffe deg din egen familie. Men du må jobbe for det."

http://tv.nrk.no/program/koid75001011/doemt-til-aa-leve

Vær forøvrig oppmerksom på at det som skrives i legejournalen kan "bite deg i rompa" når/hvis du får barn senere i livet. Da gjelder nemlig ikke taushetsplikten på samme måte.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Fint at tråden nå er på vei tilbake til opprinnelig tema - hold det sånn!

Ved ønske om moderering av tråder kan dere bruke "rapport"-knappen og legge inn melding til moderatorer der. Dette gjelder ved trolling, off-topic, personangrep og andre regelbrudd.

Lenke til kommentar

TS her.... Jeg begynner å lure på hva som skjer med meg, jeg vet ikke om jeg bare ikke gidder å gå til lege og psykolog, eller om jeg virkelig er redd for å møte mennesker. Jeg vet jeg sliter litt med å møte nye mennesker og bare snakke i det hele tatt, men jeg vet ikke helt.... Kanskje jeg bare er for komfortabel hjemme i sengen hvor jeg slapper av med tv-serier og filmer... at jeg ikke gidder å dra ut for å prøve å fikse problemene mine.

Jeg føler jeg ikke vet noe... jeg bare lever et isolert liv hjemme og tenker ikke mye mer over det. Jeg vet jeg er istand til å gå ut og snakke med en psykolog ansikt til ansikt, hvis jeg virkelig går inn for det, men det er absolutt noe jeg ikke gjør sånn helt uten videre. Må gå mange runder med meg selv og tenke så det knaker før jeg tar en tur.

Greia er bare at jeg ikke helt vet i hvor stor grad jeg sliter med det å komme meg ut i verden. Føler meg veldig stuck, sitter bare hjemme som jeg sier, og thats it. Er trygg hjemme.... Jeg vet ikke hva jeg burde... jeg vet ikke hvem jeg er..

hater alt sammen

Lenke til kommentar

TS her.... Jeg begynner å lure på hva som skjer med meg, jeg vet ikke om jeg bare ikke gidder å gå til lege og psykolog, eller om jeg virkelig er redd for å møte mennesker. Jeg vet jeg sliter litt med å møte nye mennesker og bare snakke i det hele tatt, men jeg vet ikke helt.... Kanskje jeg bare er for komfortabel hjemme i sengen hvor jeg slapper av med tv-serier og filmer... at jeg ikke gidder å dra ut for å prøve å fikse problemene mine.

Jeg føler jeg ikke vet noe... jeg bare lever et isolert liv hjemme og tenker ikke mye mer over det. Jeg vet jeg er istand til å gå ut og snakke med en psykolog ansikt til ansikt, hvis jeg virkelig går inn for det, men det er absolutt noe jeg ikke gjør sånn helt uten videre. Må gå mange runder med meg selv og tenke så det knaker før jeg tar en tur.

Greia er bare at jeg ikke helt vet i hvor stor grad jeg sliter med det å komme meg ut i verden. Føler meg veldig stuck, sitter bare hjemme som jeg sier, og thats it. Er trygg hjemme.... Jeg vet ikke hva jeg burde... jeg vet ikke hvem jeg er..

hater alt sammen

Vet absolutt hvordan du har det.. Kan tenke meg at du rett og slett ikke tør å gå til legen. Sleit med det jeg og, men ble nærmest tvingt av min mor så får iallefall psykologhjelp. Gruer meg egentlig til hver time også fordi jeg synes det er ubehagelig å snakke.Synes absolutt du skal søke hjelp, og ta tak i problemene dine selvom det som sagt er veldig vanskelig. Igjen, kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver..Angst er helt forferdelig og en grusom ond sirkel som er vanskelig å kommme ut av :(Anonym poster: 52f800a96785e0c75f8f3c8f1a9a5069

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...