AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg har sosial angst, vil jeg si.... ja... og det er ikke morro når jeg egentlig vil treffe mennesker og gjøre ting sammen. Jeg elsker å være aktiv å gjøre alt mulig rart, men denne angsten for å gå ut og snakke med nye mennesker stopper meg. Så jeg lurer på om det finnes noen gruppe, hjelp eller noe som kan hjelpe på angsten. Bor i Oslo. Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 http://www.angstringen.no/kontakt-oss/lokale-angstringer#Oslo Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 http://www.angstring...ngstringer#Oslo Takker, så var det bare å prøve å manne seg og så jeg kan dra på et slikt møte da... vet ikke om jeg klarer det en gang... En vond liten sirkel jeg lever i... Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 folk vil vel ikke se rart på deg der, de er i samme situasjon.. hørt om folk som har løpt ut fra sånne møter etter 10 miin Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 1: Gå til legen. 2: Be om henvisning til psykolog. 3: Start behandling. Kognitiv terapi er det som har vist seg mest effektivt over tid. 4: ??? 5: PROFIT! 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Plass på DPS tar gjerne 6+ måneder å få. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Går vel gjerne litt fortere hvis det er fare for sykemelding? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Plass på DPS tar gjerne 6+ måneder å få. Akkurat det spørs på hvor i landet du er og hvordan henvisningen til legen er utformet. "Akutte" pasienter blir selvsagt prioritert, men ventetiden trenger ikke være så lang. Uansett så betyr det at ventetiden er lang bare at man bør få henvisningen så raskt som mulig. 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 1: Gå til legen. 2: Be om henvisning til psykolog. 3: Start behandling. Kognitiv terapi er det som har vist seg mest effektivt over tid. 4: ??? 5: PROFIT! Profitt meg i ræva. Ser mest mulig at personen blir dopet ned for at de skal slippe og konsentrere seg om vanskeligheter. Også finnes dett flere sosiale angster som og være redd for sine nærmeste og være redd for store mengder folk. Finn ut om det før man hiver personen til hjelp kanskje. dette er jo trossalt en tråd for og hjelpe folk ikke kaste dem et annet sted. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Ser mest mulig at personen blir dopet ned for at de skal slippe og konsentrere seg om vanskeligheter. Så du jeg spesifikt nevnte kognitiv terapi og lot være å nevne medisinering? Det var gjort med vilje. Og når det gjelder sosial angst vet jeg dessverre hva jeg snakker om. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Profitt meg i ræva. Ser mest mulig at personen blir dopet ned for at de skal slippe og konsentrere seg om vanskeligheter. Også finnes dett flere sosiale angster som og være redd for sine nærmeste og være redd for store mengder folk. Finn ut om det før man hiver personen til hjelp kanskje. dette er jo trossalt en tråd for og hjelpe folk ikke kaste dem et annet sted. Vet ikke helt hvorfor du kommer et slikt innlegg i en tråd som dette, men L4r5 skrev det som en oppmuntring til TS. Og virker mer som at det er DU som ikke har peiling på hva du skriver om. Å dope en person fordi h*n har sosial angst? Er du totalt skutt i hodet? Du doper ikke ned en person med mindre det trengs, som f.eks dersom en person er psykotisk, og ute av stand til å kontrollere hva h*n gjør, IKKE folk som er i stand til å kunne spørre på et forum om hvordan han kan stoppe slike problemer. Forøvrig er det DU som er lite konstruktiv i denne diskusjonen, og DU som burde holde deg ute av slike tråder med mindre du har litt peiling. Og jeg har mye erfaring med slikt selv, så jeg vet å sitte meg i TS problemer, noe jeg ser ikker på at L4r5 har og. Endret 12. juli 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg vet ikke helt om ¨kognitiv terapi¨ er the way to go for meg... Sliter bare med å omgås med mange mennesker... Er ikke noe ekstremt vil jeg si.... Jeg trenger bare noen venner tror jeg. Men jeg har nok behov for litt terapi ja. Men er dette noe som vil koste meg dyrt? Jeg vet ikke helt om det er verdt det hvis jeg må betale store summer for å gjennomgå litt terapi. :s Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Så du jeg spesifikt nevnte kognitiv terapi og lot være å nevne medisinering? Det var gjort med vilje. Og når det gjelder sosial angst vet jeg dessverre hva jeg snakker om. Fordi du kasnkje ikke har peiling om det. Selv om vi lever i fremtiden så betyr det ikke at alle trenger full terapi hvor de ikke lærer en dritt . Noen ganger trenger folk bare og komme seg i sosial krets, snakke med folk, begynne forsiktiv i en praksis jobb hvor noen hjelper de med og lære seg og snakke med kunder. kanskje da lærer de seg og ha selvrespekt hvor de kan ha mere kontroll over sitt sosiale liv. Jeg har selv Sosial angst, jeg har hørt mange med samme problem gå til kognetiv hjelp hvor det ikke hjelper ræva. Hvor i pokker skal de gå da, skal de begynne og ta medesin eller begynne og sakte jobbe seg mot den sosiale siden hvor de snakker med kunder spør hva de trenger. visst man gjør en feil er det 0 problem, da begynner man bare på nytt. Vet du hva det koster og ta timer for sosial angst Og så til The Mighty Noob. Visst du tror at det bare er psykotisk, og ute av stand til å kontrollere hva h*n gjør som for medesin så har ligger du langt bak i tid man. Har du hørt om antidepressiv tabletter ? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Men er dette noe som vil koste meg dyrt? Jeg vet ikke helt om det er verdt det hvis jeg må betale store summer for å gjennomgå litt terapi. :s Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f Det er ikke dyrt å gå til det offentlige, men det private koster skjorten. Problemet du vill sitte meg ved det offentlige er jo helsekøer opp mot 1 - 2 år. Men dersom din fastlege er en god en, klarer du nok å komme inn på noen måner, du tenger bare å få en god henvendelse til voksenpsykiatrisk (dersom du er under 18 må du gå til BUP, eller skole psykologen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Det er ikke dyrt å gå til det offentlige, men det private koster skjorten. Problemet du vill sitte meg ved det offentlige er jo helsekøer opp mot 1 - 2 år. Men dersom din fastlege er en god en, klarer du nok å komme inn på noen måner, du tenger bare å få en god henvendelse til voksenpsykiatrisk (dersom du er under 18 må du gå til BUP, eller skole psykologen. Er 18, tør ikke gå til legen.... Men jeg fant en bok om selvhjelp mot angst. SÅ jeg tror jeg sitter hjemme og leser litt om det. Hvis jeg fortsatt sliter etter å ha lest boken, tar jeg kanskje en tur til legen, eller ikke. Jeg lider ikke så det går nok fint. Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Det er ikke dyrt å gå til det offentlige, men det private koster skjorten. Problemet du vill sitte meg ved det offentlige er jo helsekøer opp mot 1 - 2 år. Men dersom din fastlege er en god en, klarer du nok å komme inn på noen måner, du tenger bare å få en god henvendelse til voksenpsykiatrisk (dersom du er under 18 må du gå til BUP, eller skole psykologen. Har du lest hva personen skriver i det hele tatt. føler at dere går på reapeat. Visst man bare kunne funnet en jobb som passet, hvor han kunnet snakket og hjulpet folk uten og ha noen straff etterpå så ville personen være mye mer selvsikker. og hatt mer positivitet for andre jobber hvor det kreves mye folk. hvorfor skal du absolutt ha fyren til en kjempe dyr lege? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Er 18, tør ikke gå til legen.... Men jeg fant en bok om selvhjelp mot angst. SÅ jeg tror jeg sitter hjemme og leser litt om det. Hvis jeg fortsatt sliter etter å ha lest boken, tar jeg kanskje en tur til legen, eller ikke. Jeg lider ikke så det går nok fint. Anonym poster: 8169134cc0fd1b418971a3e8addca69f Dersom du ikke tør å gå til legen er det en peke penn på at du trenger hjelp. Har du ikke foreldre som kan være med deg, som får det til å føle deg trygg? Har du lest hva personen skriver i det hele tatt. føler at dere går på reapeat. Visst man bare kunne funnet en jobb som passet, hvor han kunnet snakket og hjulpet folk uten og ha noen straff etterpå så ville personen være mye mer selvsikker. og hatt mer positivitet for andre jobber hvor det kreves mye folk. hvorfor skal du absolutt ha fyren til en kjempe dyr lege? Som jeg skrev i sted (kanskje litt anderledes skrevet: Hva i helvete har du av noen slags erfaring om et slikt emne. For meg så høres det ut som du ikke i det hele tatt har vært i en slik situasjon, og da ikke har peiling på situasjonen. Å sende en person som har sosial angst ut på jobb er ingen god ide dersom de ikke er klar for det. Å ikke kunne klare å være i store folkemengder er heller ikke en god peke penn, da man på jobb vanligvis har mange folk rundt seg hele tiden. Psykologer er det beste alternativet. Og dersom du har dårlig erfaring med det, betyr det ikke at alle har det. Jeg har selv vert hos psykolog flere ganger (opp til 40+ ganger) og vet at dersom du har en psykolog som er god, og vet hva h*n gjør, så funker det. Så klapp igjen dersom du ikke kan å være konstruktiv. Endret 12. juli 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Dersom du ikke tør å gå til legen er det en peke penn på at du trenger hjelp. Har du ikke foreldre som kan være med deg, som får det til å føle deg trygg? Så du skal presse personen til og gå til legen når det kanskje ikke er så ille som du tror ? hva med og hjelpe personen med og finne en rolig jobb hvor han jobbe seg oppover og så kunne ha masse krefter til og begynne på videregående. Endret 12. juli 2013 av Realzi Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 gå nå til legen, hvor mange som har samme problemet som deg har dem ikke sett før ? helt normalt ikke ta med deg noen, det blir bare enda mer "pinlig" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) hva med og hjelpe personen med og finne en rolig jobb hvor han jobbe seg oppover og så kunne ha masse krefter til og begynne på videregående. Og igjen, du har ikke peiling på situasjonen til TS, så hold deg utenfor for helvete. gå nå til legen, hvor mange som har samme problemet som deg har dem ikke sett før ? helt normalt ikke ta med deg noen, det blir bare enda mer "pinlig" Ser ikke hva som er problemet med å ha noen som kan støtte en. Legen kan også ta en person enda mer alvorlig dersom noen som byr seg om en er med. Og hvorfor skal TS bry seg om hva dere definerer som pinlig? MOD VÆR SNILL Å FJERN TROLL FRA DENNE TRÅDEN. Endret 12. juli 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå