Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg er enda en VPN noob som trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

På grunn av kraftige abstinenser prøver jeg nå Astrill for evt litt torrent aktivitet.

Når jeg sjekker ip via http://checkmytorrentip.com/ viser denne en annen ip enn det som kommer opp når astrill er avslått. Dette betyr at utorrent går gjennom VPN tunnelen?

Spørsmål nr 2- er det noen land man ikke bør velge server fra hvis man skal laste ned? Eller er alt trygt når det går via VPN?

Og til slutt - prøvde å sette opp firewall til å strupe utorrent dersom astrill røk etter oppskrift på deres side. Dette kan jeg ikke se funket i det hele. Bare jeg som sliter med sånt?

Takker for svar på alle, ett eller kanskje 2 av spørsmålene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg sjekker ip via http://checkmytorrentip.com/ viser denne en annen ip enn det som kommer opp når astrill er avslått. Dette betyr at utorrent går gjennom VPN tunnelen?

Bruker du OpenVPN i Astrill klienten så går utorrent via VPN klienten, gjør det i alle fall alltid hos meg.

Spørsmål nr 2- er det noen land man ikke bør velge server fra hvis man skal laste ned? Eller er alt trygt når det går via VPN?

Selv bruker jeg enten Sverige, Nederland eller England. Grunnet hastighet.

Ang lovverk så er jo piratkopiering ulovlig i de fleste land, så driver du med slikt, risikerer du jo å i alle fall få kontoen sperret. Men Astrill sier de ikke logger, så er det sant, så er det liten risiko uansett hvilket land du velger.

Lenke til kommentar

Men antar sannsynligheten for å bli fersket er lavere med VPN country uten. Dersom noen sitter og logger aktivitet for å fange nedlastere, vil de uten mye krumspring klare å identifisere VPN tilbyder ut fra ip eller vil de bare se ip'er som tilsier at en svensk, britisk osv person laster ned en bestemt fil.

Merker jeg er såpass paranoid påbdette at jeg heller tviler på at det blir storstilt nedlasting selv med vpn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...