christianb Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg er av og til på steder der det kun er tilgjengelig Internett gjennom kabel, og ikke WiFi. (trådløs miniruter er heller ikke et alternativ). Så jeg skulle hatt en mulighet til å kople nettbrettet mitt (Nexus 10) til en nettverkskabel. Jeg har søkt på diverse butikker, og ser at det finnes mange adaptere for å plugge nettverkskabel inn i en USB-port. Men de er egentlig laga for PCer, og på ingen av dem er det angitt om de virker med Android (og USB-OTG). Noen som vet hvordan man kan vite om de vil virke, eller har erfaring med kabelnett og Android? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) (trådløs miniruter er heller ikke et alternativ). Kan jeg spørre hvorfor det ikke er aktuellt å bruke en trådløs minirouter? Eventuellt kan du bruke en laptop. Koble laptopen i veggen, og dele nettet trådløst via wifi (søk på nettet) Om du allerede har laptop, slipper du å kjøpe noe som koster penger. Endret 12. juli 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
christianb Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Å dele nettet via PCen høres ut som en god ide i mange tilfeller. Men akkurat her må jeg ha et nett via kabel. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor du er nødt til å kunne sette nettverkskabelen rett i nettbrettet. Begrensninger på antall enheter i nettverket der du er? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Med Nexus 10 kan du ikke gå feil Den støtter USB-OTG så du kan enten kjøpe Micro-USB-til-Ethernet-adaptere, men disse får generelt sett ganske dårlige omtaler. Alternativet er å kjøpe en USB-til-Ethernet adapter og plugge det inn i en Mikro-USB til USB-adapter. Men selv ville jeg nok gått til innkjøp av en Airport Express, så har du trådløst nett til både nettbrett og at annet du måtte ønske Lenke til kommentar
christianb Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Trur du er litt for optimistisk med tanke på usb-ethernet adaptere Det går ikke an å innstallere drivere på Android, så du må kjøpe en som det er innebygde drivere for. Jeg har spurt på forskjellige norske butikker, og det er ingen som tør å bekrefte at produktene deres virker med Android. Så ser ut som om jeg må kjøpe det i en utenlandsk butikk. Lenke til kommentar
christianb Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Jeg fant denne på Clas Ohlson: http://www.clasohlso...rkskort/38-3732 Til tross for det litt negative svaret på spørsmålet mitt under produktet, så tok jeg sjansen på å kjøpe den. Og den fungerte! Først så så det ut som om den ikke virka. Men så snart jeg slo av WiFi, begynte Nexusen å ta Internett fra kabelen istedenfor! Endret 31. juli 2013 av christianb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå