Prodigy8 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Da er delene bestilt og alt skal være greit. Noen som gidder å dobbel sjekke om delene er kompatible? Endret 14. juli 2013 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Jeamoller Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 https://prisguiden.no/liste/142201/ Kabinettet er sort på Prisguide, men alle butikker nesten får du hvite også. Med eller uten glass. Skal du kjøpe fra en butikk er Proshop det rimeligste tror jeg. CPU til ditt bruk, tror jeg faktisk jeg ville gått for den nyeste fra Haswell. Hadde holdt med i5en om kun til gaming, men i7 med sin Hyper Threading er fin til redigering og litt som du beskriver. Får bestemme selv om du trenger 1 eller 2TB HDD, men liten prisforskjell så skader ikke. Hovedkortet er veldig bra overall og i tillegg med et bra nok lydkort! XFX Proseries PSU er alle veldig bra, blant annet den som er valgt Lenke til kommentar
Jeamoller Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Personlig ville jeg gått for GTX 780 btw, men det overstiger budsjett og ser ingen endringer som kan veie opp for dette. Men ja, definitivt 780 når du først skal ha et som virkelig er i toppsjiktet. Selv om 770 duger nå til dags det også selvfølgelig Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) https://prisguiden.no/liste/142201/ Kabinettet er sort på Prisguide, men alle butikker nesten får du hvite også. Med eller uten glass. Skal du kjøpe fra en butikk er Proshop det rimeligste tror jeg. CPU til ditt bruk, tror jeg faktisk jeg ville gått for den nyeste fra Haswell. Hadde holdt med i5en om kun til gaming, men i7 med sin Hyper Threading er fin til redigering og litt som du beskriver. Får bestemme selv om du trenger 1 eller 2TB HDD, men liten prisforskjell så skader ikke. Hovedkortet er veldig bra overall og i tillegg med et bra nok lydkort! XFX Proseries PSU er alle veldig bra, blant annet den som er valgt Det oppsette ser veldig bra ut Her er listen sammensatt på Proshop: http://www.proshop.n...eb#.UeBwPwwOPPU Eneste endring som er gjort er kabinettet. Vil det være kompatibelt? P.S Ser jeg sparer en tusenlapp om jeg går for Intel Core i5-4670K Haswell, som jeg tror vil være helt ok, ettersom at det ikke er noe heavy redigering jeg driver med. Noen tanker rundt dette? Endret 12. juli 2013 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Jeamoller Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Da er det ikke noe problem å spare en tusenlapp formoder jeg . Du liker tydeligvis det kabinettet du? Grunnet til mitt utvalgte er at det har god nok med plass. Og det mener jeg. God nok, til et basic setup som du vil få. I tillegg er det et veldig stillegående kabinett uten for mye støy, samtidig som du har gode termiske egenskaper. Jeg liker det med vindu, og med hvit farge og en plaine looken synes jeg det er kjempefint! Skal jeg være pirkete uten at det har så mye og si. Har ingen av HDDene, så vil ikke si noe jeg egentlig, men Hardware valgte jo å anbefale Seagate sin fremfor Western sin, så kanskje ta den istedenfor? Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Da er det ikke noe problem å spare en tusenlapp formoder jeg . Du liker tydeligvis det kabinettet du? Grunnet til mitt utvalgte er at det har god nok med plass. Og det mener jeg. God nok, til et basic setup som du vil få. I tillegg er det et veldig stillegående kabinett uten for mye støy, samtidig som du har gode termiske egenskaper. Jeg liker det med vindu, og med hvit farge og en plaine looken synes jeg det er kjempefint! Skal jeg være pirkete uten at det har så mye og si. Har ingen av HDDene, så vil ikke si noe jeg egentlig, men Hardware valgte jo å anbefale Seagate sin fremfor Western sin, så kanskje ta den istedenfor? Står nesten klart til å kjøpe PC'en nå!! Men jeg vil helst forsikre meg om at alle delene er kompatible, er de det? Jeamoller Jeg kommer nok til å gå for NZXT sine kabinett tror jeg. Kunne du ha sjekket gjennom lista om at alle delene er kompatible? http://www.proshop.no/Products/RetriveBasket.aspx?basket=dbb15f5f-d346-4901-8ae9-d2ea18940feb Hvilken farge ville du ha valgt til kabinettet? og skal jeg gå for Midi Tower eller Full/Big Tower? Endret 13. juli 2013 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Jeamoller Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Skal gå det der! Jeg liker hvitt kabinett jeg også, men det er egentlig bare smak og behag. For min del holder det med Midi. God nok med plass, og ikke for stort. Men Big Tower er jo i teorien bedre selvfølgelig, ettersom det er enda bedre plass, men personlig trenger jeg ikke det. Som oftest blir det litt tyngre enn hva jeg ville likt også, men hvis ikke det er noe problem så er det jo greit. Spørs egentlig på om du vil bruke mer penger på et Big når Midi som oftest holder og ikke tar like stor plass i rommet og kanskje ikke får plass under pulten om du skal ha den der Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Skal gå det der! Jeg liker hvitt kabinett jeg også, men det er egentlig bare smak og behag. For min del holder det med Midi. God nok med plass, og ikke for stort. Men Big Tower er jo i teorien bedre selvfølgelig, ettersom det er enda bedre plass, men personlig trenger jeg ikke det. Som oftest blir det litt tyngre enn hva jeg ville likt også, men hvis ikke det er noe problem så er det jo greit. Spørs egentlig på om du vil bruke mer penger på et Big når Midi som oftest holder og ikke tar like stor plass i rommet og kanskje ikke får plass under pulten om du skal ha den der Begynner å irritere meg sterkt på den der ProShop sia, ettersom at når du deler en handleliste kan andre foreta endringer som blir gjort permanent... Meget irriterende, plutselig er handlelista endret og inneholder bare en AMD prosessor... Uansett, her er den oppdaterte lista. Det har blitt gjort noen endringer etter anbefallinger fra andre på forumet. http://www.proshop.no/Products/RetriveBasket.aspx?basket=731cc8f4-8ec8-41ed-bdc8-b1ead8727f91 Endringer som er gjort: Bytta ut MSI GTX 770 med KFA2 GTX 770 (Sparte 500kr, men vet ikke om den er like bra. Hva sier du?) Bytta ut Corsair 8GB Vengance med Corsair 8GB uten Vengance (Virker ut som en grei endring. 100 kr spart) P.S Hva er forskjellen om det er Vengance eller ikke? Bytta ut strømforsyningen med NZXT 850 W (Var dette nødvendig ettersom den er dyrere? Tror det hadde holdt med 750 W. Men den står i stil med kabinette da. Hva har du å si om endringene, ser det greit ut? Endret 13. juli 2013 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå