Gå til innhold

Batteritid MacBook Air 13" ny.

Anbefalte innlegg

Når det gjelder mac air, må du ta med i betrakting at mac pro er en kraftigere maskin, og alltid har hatt lengre batteritid. Neste pro-utgave kommer nok lett til å "knuse" air på batteritid.

Hvor har du det fra? Kraft og ytelse trenger energi. En amerikansk bil med høyt trykk bruker vesentlig mer bensin enn en Ford Fiesta. Etterhva jeg har oppfattet så er det vel slik mellom MBP og MBA også? Rett meg gjerne dersom jeg har feil.

Batteritid er viktig for meg, da jeg kan måtte gå en dag uten mulighet til å lade. Jeg ønsker ikke å ha problemer med batteriet, og når Samsung og Acer har modeller som faktisk overlever 9+ timer så gjør det meg forbanna at Apple har lurt meg. Men det hjelper selvfølgelig at jeg kan få ny/penga tilbake innen neste fredag da:)

Ser forøvrig ut som at synkroniseringen til google disk, dropbox og icloud tok mye strøm. Kan være der problemet ligger. Vurderer dog da å levere inn maskinen for å få penga tilbake og oppgradere til en 256 GB, da jeg hadde belaget meg på å lage mest mulig via disse nettskyene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder mac air, må du ta med i betrakting at mac pro er en kraftigere maskin, og alltid har hatt lengre batteritid. Neste pro-utgave kommer nok lett til å "knuse" air på batteritid.

Hvor i alle dager har du det fra?

Macbook Pro har aldri hatt bedre batteritid enn Macbook Air.

Ja, den har større batteri, men også hardware med høyere strømforbruk. Det kommer neppe til å endre seg med det første.

Lenke til kommentar

Merkelig nok har jeg hatt Dropbox installert siden maskinen min var ny og klarer likevel ikke å se noe forskjell i batteriforbruk med Dropbox kjørende eller ikke.

Hvordan er batteritiden din da? Får ca 10 timer nå med veeeldig mildt bruk.

Lenke til kommentar

Se mitt innlegg nr 17 i denne tråden. 8-10 timer med variert bruk er ikke noe problem.

Med lettere bruk uten noe særlig videoavspilling og kanskje enda ett nivå eller to lavere lysstyrke bør ikke 12 timer være langt unna.

Tenker å teste litt mer i dagene fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...